2012-03-07, 23:50
Medlem
diana-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laxsill
Ingenting. Däremot har det att göra med att du tror att barn drar någon sorts magisk gräns mellan sin mamma och alla andra kvinnor. Världen behöver inte delas upp i eventuella ligg och andra kvinnor. Framför allt tror jag inte att barn gör det.

Du menar att det finns män som är så dumma att de ser alla kvinnor förutom sin egen mamma som potentiella "ligg."Det finns säkert män som tänker så,det har säkert funnits någon psykolog som tror att så är det överlag också, var det Freud eller Jung?

Citat:
Ursprungligen postat av TRIPLERAiNBOW.

Jag skulle dock gärna göra någonting annat men det beror på hur min hälsa repar sig då jag har periodplågor i detta nu. Vill ej demonstrera med spypåse i handen. Tycker dock inte att det spelar stor roll om jag agerar imorgon eller ej då jag engagerar mig oavsett dag. Det är bara ytterligare ett datum.

Toppfritt är ovårdat precis som stringtrosan i motionsbanan också är "ovårdat",bägge ger alltför stora sexuella signaler,särskilt för testeronstungna män och pojkar,vilket är er måltavla.
Bröst och rumpa är större än läpp,ögon och vrist.Dessa delar syns,de är inte minimala,tyglapparna är minst 15 x 10 kvadrat cm och mjukdelarna är kram och greppvänliga.Uppskattningen av formen är genetiskt betingat. Bättre uttryckt kvinnors bröst och höft är reducerade till fortplantningsförmåga,inte till kvinnoförnedrande porr.

Nu menar du att din auktion kan komma att ändra denna, din personliga upplevda "porrinställning" utifall vi via klassiskt betingning "ändrar" på männens signalsubstanser och "felaktiga" hormon utsöndring.Men de ska samtidigt få stånd - men då också "lära sig" minsann ajajaj- att hålla fingrarna borta?

Jag har lyssnat på din länk Marielle och vill inte vara taskig mot er men vad jag tror är att din egentliga plan är främst att först 1) föra ut en flock av snygga toplessbrudar, i fertil ålder i kommunala simhallen, 2)-i syfte för att killarna ska få stånd, men då samtidigt känna sig ganska så sexuellt frustrerade...

Aktionen är ett utslag på inre projicering.Du vill helt enkelt hämnas på män som har en sexualdrift och detta bottnar i att du inte alls egentligen lyckats bearbeta våldtäkten som ägde rum.
Det är också en revanch som faller på alla män som är sexuellt potentiella,vilka du upplever som potentiella hot.Sedan att du försöker slå en massa intellektuella kullerbytor på köpet, bryr sig om.

Vad är det för argument att hänvis att nakenkulturen praktiseras i Afrika -i dess hetta och ständig dibarn, och därför också hör hemma i Norden med två barnsnorm och kallt väder.
Vad är den gemensamma nämnaren?
Varför är något okej i Sverige bara för att det är okej i Kroatien?Tycker du själv att Sverige och Kroatien är kulturellt sett "lika".Är vi katoliker och ser sex som något hushhush?
Javisst- för fram förslaget att en massa j-a greker idikar anal och bajssex ,vilket de gör på gamla krukor.Detta blir en roligt bassäng för hälsovårdsnämnden, då småbarn kommer guppande och klunkar vatten.
Senast redigerad av diana-II 2012-03-08 kl. 00:32.
Citera
2012-03-08, 00:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av diana-II
Nu menar du att din auktion kan komma att ... via klassiskt betingning ändra på männens signalsubstanser och "felaktiga" hormon utsöndring. Men de ska samtidigt få stånd - men då också "lära sig" minsann ajajaj- att hålla fingrarna borta? .... din egentliga plan är främst att först 1) föra ut en flock av snygga toplessbrudar, i fertil ålder i kommunala simhallen, 2)-i syfte för att killarna ska få stånd, men då samtidigt känna sig ganska så sexuellt frustrerade... ... Aktionen är ett utslag på inre projicering.Du vill helt enkelt hämnas på män som har en sexualdrift och detta bottnar i att du inte alls egentligen lyckats bearbeta våldtäkten som ägde rum.
Det är också en revanch som faller på alla män som är sexuellt potentiella,vilka du upplever som potentiella hot. Sedan att du försöker slå en massa intellektuella kullerbytor på köpet ...

Du är nog inte helt fel ute, den ganska röriga blandingen av privata trauman och känslor med politisk kamp och (försök till) intellektuella resonemang är ju tydligt hos Marielle liksom hos många andra feminister som tenderar att på olika sätt vara konfrontativa. I detta avseende ser jag stora likheter med te.x. Maria Sveland, men ganska få likheter ideologiskt om jag inte är helt fel ute: Marielle förefaller vara "sexual-liberal" medans Sveland förefaller vara en särartsfeminist med dess mkt negativa syn på manlig sexualitet ...

Men visst har de rätt, till viss del, att män är djur, och att det är män som våldtar som bär stor skuld till att det finns så många feminister av det tokigare slaget .... och när feminister påpekar sådana självklarheter som ett mantra under de senaste 40 åren så har det uppkommit "jämställdister" som blir arga för att just de inte är en våldtäktsmän, viket ju är sant i de flesta fall, men då visar dessa jämställdister bara att de också är kassa på att tänka och förstå, generaliseringar är generaliseringar, alltså inte sanna i varje enskilt fall men därmed inte falska ....

usch vad knasigt det blir, men knasigheter på alla fronter ... men samtidigt spännade, denna knasiga mångfald av förändring och konfrontationer både högt och lågt ... det händer mkt i genusfrågan i Sverige ....
Citera
2012-03-08, 01:00
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Varför är något okej i Sverige bara för att det är okej i Kroatien?Tycker du själv att Sverige och Kroatien är kulturellt sett "lika".
Javisst- för fram förslaget att en massa j-a greker idikar anal och bajssex ,vilket de gör på gamla krukor.Detta blir en roligt bassäng för hälsovårdsnämnden, då småbarn kommer guppande och klunkar vatten.

Du missade kontexten med detta med Kroatien.

Det har förklarats flera gånger i denna tråden om hur det var i Sverige på 80-talet. Men just detta så väljer folk i denna tråd att konstant blunda för.

Sedan var det EN som noterad detta och upptäckte att det var "samma" i Kroatien som i Sverige.
Så man kan ju undra vad du har fått detta ifrån: "Varför är något okej i Sverige bara för att det är okej i Kroatien?"

Jag har läst igenom hela tråden och aldrig hitta någon som anser detta.
Det enda jag har hitta om Kroatien var en som gjorde en reflekterande jämförelse med Kroatien som svar på mitt inlägg och talade om att Kroatien hade OCKSÅ topless under 80-talet som vi Svenskar. Nej det betyder INTE att Sverige "importerade" detta från Kroatien eller något sådant.
************************** Svara här på Zapporius ******************************
Citat:
Ursprungligen postat av Zapporius

Det var samma sak i Kroatien, topless var ingen big deal, och visst så tyckte man som en pojke i puberteten att det var skönt, men det var inte vulgärt eller förnedrande på något sätt. Bara vackert med vuxna som inte skämdes för sin naturliga formen.

Oh det kände jag inte till att Kroatien också hade "topless mode" på 80-talet.

Citat:
Det som hände på 90 och 2000-talet är väl att all blev amerikaniserade, vi importerade värderingar som är subpar i mytt tycke, och nu när vi väl tröttnat på det så återuppfinner vi varmt vatten.
Vilket är iofs bättre än den paranoida och infantila kropps och sexualitetssynen vi har importerat från staterna.

Trots rock n roll och alla filmer, så är ju staterna närmare mellanöstern när det gäller kön, sexualitet, normer osv. Vissa progressiva områden som NYC och SF är ju inte staterna, utan snarare ett undantag från bibliska tristessen som är normen.

Tror du är inne på rätt spår.
Jag själv har noterat att Sverige har blivit mer "Amerikaniserad".
Det som stör mig mest är att vi tar in det "dåliga" från Amerika i stället för att ta in det som är bra. Så mja det är nog inte konstigt egentligen att vi har fått denna knepiga mix mellan översexualiserad och puritansk syn på kroppen.
Citera
2012-03-08, 08:13
Medlem
TRIPLERAiNBOW.s avatar
Citat:
Toppfritt är ovårdat precis som stringtrosan i motionsbanan också är "ovårdat",bägge ger alltför stora sexuella signaler,särskilt för testeronstungna män och pojkar,vilket är er måltavla.
Bröst och rumpa är större än läpp,ögon och vrist.Dessa delar syns,de är inte minimala,tyglapparna är minst 15 x 10 kvadrat cm och mjukdelarna är kram och greppvänliga.Uppskattningen av formen är genetiskt betingat. Bättre uttryckt kvinnors bröst och höft är reducerade till fortplantningsförmåga,inte till kvinnoförnedrande porr.

Toppfritt ses ju inte som ovårdat (om vi inte talar om i butiker ex.), toppfritt på kvinnor ses som ovårdat.

Jag har inte kallat det "kvinnoförnedrande porr", jag talar enbart om "porr" så det där får stå för dig.

Citat:
Nu menar du att din auktion kan komma att ändra denna, din personliga upplevda "porrinställning" utifall vi via klassiskt betingning "ändrar" på männens signalsubstanser och "felaktiga" hormon utsöndring.Men de ska samtidigt få stånd - men då också "lära sig" minsann ajajaj- att hålla fingrarna borta?

Min personliga upplevda..? Vi är fler än jag som upplever att det är rådande attityd. Signalsubstanserna gör ingenting ont, hormonutsöndringen är ej felaktig men betingningen är inte nödvändigtvis klassiskt. Alla samhällen ser inte ut som vårt samhälle & vårt samhälle har inte alltid sett ut som det gör idag. Även om bröst har sexualiserats har dessa inte problematiserats på samma sätt som i dagsläget.

Ja, dom ska minsann lära sig att hålla fingrarna borta. Det är en radikal åsikt jag har: tafs är ej OK.

Citat:
Jag har lyssnat på din länk Marielle och vill inte vara taskig mot er men vad jag tror är att din egentliga plan är främst att först 1) föra ut en flock av snygga toplessbrudar, i fertil ålder i kommunala simhallen, 2)-i syfte för att killarna ska få stånd, men då samtidigt känna sig ganska så sexuellt frustrerade...

Aktionen är ett utslag på inre projicering.Du vill helt enkelt hämnas på män som har en sexualdrift och detta bottnar i att du inte alls egentligen lyckats bearbeta våldtäkten som ägde rum.
Det är också en revanch som faller på alla män som är sexuellt potentiella,vilka du upplever som potentiella hot.Sedan att du försöker slå en massa intellektuella kullerbytor på köpet, bryr sig om.

Ska man skratta eller gråta? Jag tycker att det du skriver är både lustigt & tragiskt så jag väljer att hålla mig neutral

Att mena att det skulle handla om att jag vill hämnas genom att göra män sexuellt frustrerade för att jag ogillar deras sexualdrift.. snälla någon? Går det ens ihop med att jag vill legalisera sexköp..? Jag älskar män, jag älskar deras sexualdrift, jag älskar framförallt min pojkvän & hans sexualdrift. Vill inte hämnas på någon.

Ett makalöst försök till förminskande av sakfrågan dock, & därpå ett förminskande av mig för även om jag säger att jag inte gick sönder så gjorde jag givetvis det då jag inte har bearbetat det & nu vill kasta ut fertilitetstuttar till alla hemska potenta män som någon evil master plan för att hämnas deras sexualitet.. Som om jag inte vore en tänkande människa utan enbart drevs av sextrauma. Var det inte du som ogillade Freud?

Inte riktigt. Alls. Låter som ett bra porrmanus dock. Satsa på att göra lite sådan där kvinnoförnedringsporr av det. Jag skulle titta.

Citat:
Vad är det för argument att hänvis att nakenkulturen praktiseras i Afrika -i dess hetta och ständig dibarn, och därför också hör hemma i Norden med två barnsnorm och kallt väder.
Varför är något okej i Sverige bara för att det är okej i Kroatien?Tycker du själv att Sverige och Kroatien är kulturellt sett "lika".Är vi katoliker och ser sex som något hushhush?

Det är ett argument då somliga tror att det är biologi att ej kunna hantera bara kvinnobröst. Den gemensamma nämnaren är att dessa är människor & inte flippar ut av bröst, alltså är flippen av sociokulturell karaktär även om det sexuella uppskattandet är nedärvt.
Citera
2012-03-08, 08:23
Medlem
TRIPLERAiNBOW.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjursa
Du är nog inte helt fel ute, den ganska röriga blandingen av privata trauman och känslor med politisk kamp och (försök till) intellektuella resonemang är ju tydligt hos Marielle liksom hos många andra feminister som tenderar att på olika sätt vara konfrontativa. I detta avseende ser jag stora likheter med te.x. Maria Sveland, men ganska få likheter ideologiskt om jag inte är helt fel ute: Marielle förefaller vara "sexual-liberal" medans Sveland förefaller vara en särartsfeminist med dess mkt negativa syn på manlig sexualitet ...

Men visst har de rätt, till viss del, att män är djur, och att det är män som våldtar som bär stor skuld till att det finns så många feminister av det tokigare slaget .... och när feminister påpekar sådana självklarheter som ett mantra under de senaste 40 åren så har det uppkommit "jämställdister" som blir arga för att just de inte är en våldtäktsmän, viket ju är sant i de flesta fall, men då visar dessa jämställdister bara att de också är kassa på att tänka och förstå, generaliseringar är generaliseringar, alltså inte sanna i varje enskilt fall men därmed inte falska ....

usch vad knasigt det blir, men knasigheter på alla fronter ... men samtidigt spännade, denna knasiga mångfald av förändring och konfrontationer både högt och lågt ... det händer mkt i genusfrågan i Sverige ....

Två frågor:

1. Att jag intresserade mig stort & brann för bara bröst-frågan innan jag startade Tuttrevolution, var det någon form av synsk pre-våldtäkt-reaktion av mig..? Bör jag arbeta inom den lukrativa spådomsbranschen?

Om du tycker att det nog inte är så fel ute, alltså.

2. "Visst har de rätt" när du talar om mig & sedan "män är djur"? Jag har aldrig menat eller sagt att män är mer djur än kvinnor.

Jag blev feminist då jag var sex år. Väldigt färsk & vilse i ideologin (& utan att vara medveten om att den existerade) & fullkomligt ovåldtagen så min 'tokiga feminism' kan ingen stackars man beskyllas för (det var en kvinnlig dagisfröken som sådde fröet).
Citera
2012-03-08, 10:16
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Men vafan kom igen nu, det är ju bara bröst ju. Aldrig varit på en nudiststrand?

Där kan man tala om att ha avslappnad inställning till kropp och nakenhet.
Citera
2012-03-08, 11:26
Bannlyst
Citat:
Två frågor:
1. Att jag intresserade mig stort & brann för bara bröst-frågan innan jag startade Tuttrevolution, var det någon form av synsk pre-våldtäkt-reaktion av mig..? Bör jag arbeta inom den lukrativa spådomsbranschen?

2. "Visst har de rätt" när du talar om mig & sedan "män är djur"? Jag har aldrig menat eller sagt att män är mer djur än kvinnor.

Svar 1: Vet ej, då jag inte vet när du blev våldtagen och inte heller när du började med bara-bröst frågan eller när du blev tutt-revolutionär. Men jag tycker vi släpper detta, alltför privat och därmed känns det både moraliskt tveksamt och mindre intressant att gräva djupare ... jag är intresserad av mer generalla frågor, vilket leder till nästa fråga:

Svar 2: jag har inte påstått att du sagt att "män är djur", det var JAG som sa detta och sedan använde det till en förklaringsmodell om en faktor som bidrar till att samhället skapar radikala feminister, liksom tidigare bl.a. en bitter särartsfeminister inom ROKS gjort påståendet känt. Jag kunde varit tydligare, men tycker ändå att det framgår att jag inser att feminismen är en mkt brokig skara av människor och inriktningar och att vi alla också är individer ... Jag reflekterade över att personlig erfarenhet och subjektivism är väldigt framträdande hos många olika former av feminister, både i teori och praktik, och tyckte mig se likheter i detta avseende melllan dig och Sveland, en approach som för övrigt inte är helt fel, men har sina brister om subjektivismen och känslotänkandet helt tar överhanden och viljan till saklig debatt försvinner helt. Till den slutstationen (intellektualismens död) verkar ju Sveland ha kommit, medans du däremot verkar ha visst intresse av att både tänka och diskutera ... jag delar också din uppfattning att både män och kvinnor är djur
Citera
2012-03-08, 11:34
Bannlyst
Citat:
Ja, dom ska minsann lära sig att hålla fingrarna borta. Det är en radikal åsikt jag har: tafs är ej OK.

Att mena att det skulle handla om att jag vill hämnas genom att göra män sexuellt frustrerade för att jag ogillar deras sexualdrift.. snälla någon? Går det ens ihop med att jag vill legalisera sexköp..? Jag älskar män, jag älskar deras sexualdrift, jag älskar framförallt min pojkvän & hans sexualdrift. Vill inte hämnas på någon.

Förhoppningsvis är 1a stycket ironiskt, för det är ju allt annat än radikalt att ha en sådan åsikt. Att vi äger våra egna kroppar är en liberal grund som vårt samhälle vilar på ....

Visst går det ihop, det finns ju mängder av skäl till varför man vill legalisera sexköp, en politisk åsikt behöver ju inte följa direkt från starka personliga attityder och känslor, människan är en komplex och tänkande varelse
Citera
2012-03-08, 14:18
Medlem
diana-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Nej det betyder INTE att Sverige "importerade" detta från Kroatien eller något sådant.

Nejhe ,vad hämtade alla charterresor från 80-talet inspiration ifrån?

Kroatien-man kan ta vilket sydländskt Europpeskt land som helst,
(Blir irriterad när man ganska så lättvindligt i sitt resongemang byter ut länder med stora inneboende kulturkrockar mot varandra)Kommer man ner en bit i Europa,har svårt att sätta en geografisk gräns så är folk helt plötsligt översexuella på stranden,ocksåi kombinationen med nakna bröst.Något protestantiskt purtism finns inte där.Det är ju här väldigt svårt att förstå katolicsmens inflytande ,logiskt sätt borde det vara haspen på,men religionen har kanske skapar något"komplex"eller så är beetendet genetiskt& kulturellt ihop med den varma och förslöande miljön ,eftersom varken polacker eller Irländare beter sig så där på stranden utan det var mest fulla svenskar i kombionationen med kåta sydlänningar av det mest barbariska ursprung.
GRISFEST i GRISLÄNDERNA!

Citat:
Jag har inte kallat det "kvinnoförnedrande porr", jag talar enbart om "porr" så det där får stå för dig...Även om bröst har sexualiserats har dessa inte problematiserats på samma sätt som i dagsläget.
.

Bröst i sig behöver inte vara något kvinnoförnedrande,det är ett tecken på att man är kvinna.Det vet man ju efter att folk med bröstcancer sedan känt sig o-hela. med bara ett bröst kvar,bröst ska vara i "parform"-och detta kvinnor som tidigare varken varit speciellt utseende- eller bröstfixerade.'
Bröst är därför komplicerat och en integrerade del av kvinnokroppen.Jag tycker man förnedrar brösten om man uppför en catwalk där tjejer bara ska visa upp sina bröst,avklippt från deras "JAG".
Ska man visa brösten offentligt måste man också samtidigt läsa upp en dikt,berätta en historia eller sjunga en sång,då kanske brösten avsexualiseras,efterosm publiken förstår att det där är en människa och inget djur med juvre.

Allt beror i vilket sammanhang ett par nakna bröst visas.I badsammanhang så kollar alla könsmogna individer in varandras kroppar i olika grader beroende på intressenivå,vilket är normalt och inte porrigt eller kvinnoförnedrande.Något sådant genetiskt betingat kan man inte komma ifrån med bara en aktion,eller rättare sagt man kommer aldrig komma ifrån fortplantningsbegäret.

Därför är din aktion kontraproduktiv.
Du kan inte själv bestämma över hur och vad killarna vill kolla i,en del tycker kanske att du har jättesnygga vader,hår och ögon osv men detta är inget någon annan eller du ska få kontrollera över.

Citat:
Jag älskar män, jag älskar deras sexualdrift, jag älskar framförallt min pojkvän & hans sexualdrift. Vill inte hämnas på någon.

.. Som om jag inte vore en tänkande människa utan enbart drevs av sextrauma. Var det inte du som ogillade Freud?

.
Vad tycker din pojkvän om aktionen?Gillar han egentligen att andra män ska få kolla in dina bröst?
Har din dagisfröken fått reda på din feministiska auktion?Är hon stolt?Fick du ingen egen uppfostran ifrån din mamma, eftersom dagisfröken verkade ha en väldigt stort inflytande i ert liv?
Dagis är skadligt om sådana tanter ska utöva negativt inflytande på barns hjärnor.

Dina känslor efter våldtäkten har gjort dig avtrubbat vad gäller kroppens integritet.Din aktion visar på aggresivitet gentemot män.

FReud beskriver barns sexualitet,vilket jag med flera inte tror på.
Sedan sextrauma kan ta alla möjliga vändor,vilket Freud inte har patent på.Han var en man som egentligen inte förstod sig på kvinnor öht,det blev för komplicerat för reptilhjärnan.

Citat:
Ursprungligen postat av TRIPLERAiNBOW
Inte riktigt. Alls. Låter som ett bra porrmanus dock. Satsa på att göra lite sådan där kvinnoförnedringsporr av det. Jag skulle titta.
.

Det skulle INTE jag.
Senast redigerad av diana-II 2012-03-08 kl. 14:59.
Citera
2012-03-08, 14:59
Medlem
TRIPLERAiNBOW.s avatar
Citat:
Bröst i sig behöver inte vara något kvinnoförnedrande,det är ett tecken på att man är kvinna.Det vet man ju efter att folk med bröstcancer sedan känt sig o-hela. med bara ett bröst kvar.Detta kvinnor som tidigare varken varit speciellt utseende- eller bröstfixerade.'
Bräst är komplicerat och en integrerade del av kvinno kroppen.Jag tycker man förnedrar brösten om man uppför en catwalk där tjejer bara ska visa upp sina bröst,avklippt från deras "JAG".
Det beror i vilket sammanhang ett par nakna bröst visas.I badsammanhang så kollar alla könsmogna individer in varandras kroppar,vilket är normalt och inte porrigt.
Något sådant genetiskt betingat kan man inte komma ifrån med bara en aktion,eller rättare sagt man kommer aldrig komma ifrån fortplantninggsbegäret.

Därför är din aktion kontraproduktiv.

Kvinnor måste inte visa brösten, däremot ska vi tillåtas om vi önskar. Var & en bör få välja. Jag vet inte om du vill missförstå för jag tycker att jag har varit tydlig med att jag inte vill krossa det sexualiserade eller att människor kollar in varandra.

Citat:
Vad tycker din pojkvän om aktionen?Gillar han egentligen att andra män ska få kolla in dina bröst?
Har din dagisfröken fått reda på din feministiska auktion?Är hon också stolt?
Fick du ingen egen uppfostran ifrån din mamma, eftersom dagisfröken verkade ha en väldigt stort
inflytande i ert liv?
Dagis är skadligt om sådana tanter ska utöva negativt inflytande på barns hjärnor.

Att vi människor påverkar varandra är inte detsamma som att vi alltid har ett väldigt stort inflytande. Påverkan kommer i grader.

Min pojkvän skulle inte vara med mig om mina brösts synlighet vore ett problem.

Citat:
Dina känslor efter våldtäkten har gjort dig avtrubbat vad gäller kroppens integritet.

Nej, jag tror inte att jag är synsk (var ju 'avtrubbad' innan våldtäkten) & jag brukar inte begreppet 'integritet' som någonting som nödvändigtvis handlar om att hemlighålla eller dölja. Tuttrevolution är en fråga om kroppslig integritet & frihet.

Citat:
FReud beskriver barns sexualitet,vilket jag med flera inte tror på.
Sedan sextrauma kan ta alla möjliga vändor,vilket Freud inte har patent på.Han var en man som egentligen inte förstod sig på kvinnor öht,det blev för komplicerat för reptilhjärnan.

Många barn har en sexualitet, det behöver en ju inte vara pedofil för att klargöra för att barn har en sexualitet är inte detsamma som att vuxna har med den att göra
Senast redigerad av TRIPLERAiNBOW. 2012-03-08 kl. 15:01. Anledning: Glömde en krej
Citera
2012-03-08, 15:34
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Nejhe ,vad hämtade alla charterresor från 80-talet inspiration ifrån?

Om du är så DUM och tror att chaterresor skedde endast till Kroatien så får det stå för dig.

Det har ALRDIG handlat om detta som du hävdar att man skulle hämta in något synsätt från Kroatien bara för att Zapporius REFLEKTERADE att det fanns samma inställning i Koratien över detta med topless som Sverige. Topless var även stort under 60-70-talet i flera länder än i Europa. Även i USA så var det stort med topless mellan

Det kommer ej heller att vara "sanning" bara för att du vill upprepa detta att det skulle handla om att "ta in ett synsätt" från något annat land.

Man kan ju UNDRA om du har grava problem med att förstå skillnaden mellan
"Det var likadant i Kroatien" och "Man skall importera ett synsätt från Kroatien".
För de flesta som har grundläggande kunskaper i svenska språket FATTAR att det är en innebörds skillnad mellan "Det var likadant i Kroatien" och "Man skall importera ett synsätt från Kroatien"... De flesta fattar detta, utom möjligen DU då.

Du verkar ha satt i system att missuppfatta andra med vett och vilje.

Sverige varken du gillar det eller inte har faktiskt haft en ganska naturlig inställning till nakenhet ända fram till 90-talet. Jag vet för i helvete hur synsättet var till kroppar i Sverige på 80-talet då jag var för fan med på den tiden och var tonåring. Så det är fan ingen idé att du försöker förklara för mig hur det var på den tiden jag var tonåring på. För du har fan bevisat att du inte har en jävla susning.
Citera
2012-03-08, 15:36
Bannlyst
Citat:
dom ska ... lära sig att hålla fingrarna borta. Det är en radikal åsikt jag har: tafs är ej OK... våldtäkten ... Tuttrevolution är en fråga om kroppslig integritet & frihet.

Instämmer fullständigt, och vill tillägga: dom (d.v.s. männen) ska också lära sig när man INTE skall hålla fingrarna borta, jag är säker på att du delar även denna sex-positiva åsikt. För det är ett problem, att män hela tiden blir skuldlagda för sin sexualitet, och att kvinnor i allmänhet och feminister i synnerhet skickar så många tvetydiga signaler både inom politik/ideologisk debatt och i praktiken (på krogen t.e.x) ... så inte lätt för oss män, särskilt inte sådana med lite autistiska drag, att bete sig korrekt ... svensk feminism har gjort många män oroliga som fan och kvinnliga feministers tolkningsföreträde är totalt när det gäller att bestämma vad som är korrekta och felaktiga normer i det sociala och politiska livet ...

får jag vara med på era tutt-aktioner och flasha kuken?

Jag har förresten själv varit utsatt för tafsande under hot, av en annan man, när jag var cirka 20 år och reste på en långfärdsbuss utomlands ... mannen, som var medelålders och burdus, ville gärna smeka mig på låren, och försökte hela tiden att sträcka handen mot min kuk, vilket jag avvisade genom att subtlilt och försiktigt trycka bort hans hand, gång efter gång upprepades detta, medans mannen pratade om att han hade varit militär och hade en pistol i väskan i bagageutrymmet på bussen, frågade om jag var omskuren, om jag var i behov av jobb och pengar, mm ... En relativt obehaglig upplevelse, även om det "bara" var (försök till) tafsande under subtila hot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in