Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-28, 12:03
  #121
Medlem
LimitIesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Man får ju använda hjärnan.
Går jag fram till ett gäng fulla ungdomar på stan och säger "fan vad fula ni är" så ökar riskerna rätt högt att jag åker på stryk.
På samma sätt ökar riskerna för att kvinnor blir sexuellt antastade och så vidare om dom visar upp brösten för alla?
Man kan använda det man har innanför pannbenet lite.

Eller sätter sig innan ett stockholmsderby och skriker något fult om fel lag på fel plats, risken för att det händer något otrevligt ökar ju, men det innebär inte att det är rätt på något sätt.
Citera
2012-02-28, 12:04
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King Pin
Äntligen en fråga där jag och feministerna är helt överens. Klart brudar ska få visa pattarna var de vill. För min del går det bra även på ICA, McDonalds, ja överallt är ok.

Självfallet får de även visa fittan också om de vill. Även sittande i roterande gynstol mitt på torget. Det vore rejäl feminism det.
Klockrent
Citera
2012-02-28, 12:07
  #123
Medlem
-hina-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Man får ju använda hjärnan.
Går jag fram till ett gäng fulla ungdomar på stan och säger "fan vad fula ni är" så ökar riskerna rätt högt att jag åker på stryk.
På samma sätt ökar riskerna för att kvinnor blir sexuellt antastade och så vidare om dom visar upp brösten för alla?
Man kan använda det man har innanför pannbenet lite.

Varför? Det är ingen aktiv handling. Håller du även med om att muslimska kvinnor bör bära burka för att inte "reta männens lustar"? Man får ju liksom ba använda det som finns innanför pannbenet ba och inte visa hud å sådär om man inte vill bli våldtagen ba.
Citera
2012-02-28, 12:09
  #124
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -hina-
Varför? Det är ingen aktiv handling. Håller du även med om att muslimska kvinnor bör bära burka för att inte "reta männens lustar"? Man får ju liksom ba använda det som finns innanför pannbenet ba och inte visa hud å sådär om man inte vill bli våldtagen ba.
En tjej kan på samma sätt gå helnäck, gå fram till ett gäng killar på stan och säga "hahahahaa ni får inte känna på mina tuttar!"
Killarna har inte rätt att göra det, dom gör fel, men vafan, man får tänka lite.
Citera
2012-02-28, 12:10
  #125
Medlem
TheBITs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
En tjej kan på samma sätt gå helnäck, gå fram till ett gäng killar på stan, börja smeka sig själv och säga "hahahahaa ni får inte känna på mina tuttar!"
Killarna har inte rätt att göra det, dom gör fel, men vafan, man får tänka lite.
Nej, det kan hon inte eftersom det är minst lika, om inte mer olagligt.
Citera
2012-02-28, 12:11
  #126
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -hina-
Varför? Det är ingen aktiv handling. Håller du även med om att muslimska kvinnor bör bära burka för att inte "reta männens lustar"? Man får ju liksom ba använda det som finns innanför pannbenet ba och inte visa hud å sådär om man inte vill bli våldtagen ba.
En tjej kan lika gärna gå helnäck på gatorna på somrarna med din logik.
Att hon blev våldtagen hade ingenting att göra med henne, det var inget aktivt val.
Citera
2012-02-28, 12:14
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Haha, kom inte och klaga sedan när sperma flyter omkring i bassängerna! Tänk på detta kvinnor; om ni avsexualiserar er så förlorar ni all er sexuella makt. Är ni verkligen villiga att offra det? Då får ni börja kämpa för brödfödan, precis som vi andra.

Men din jävla ärthjärna! Som om svenska kvinnor inte skulle vara självförsörjande! Eller känner du många svenska par där tjejen går och lallar utan nån som helst inkomst?
Du blandar nog ihop svenska tjejer med thailändska, och liknande folkslag.
Citera
2012-02-28, 12:16
  #128
Medlem
Motleys avatar
Såg nyligen en 80-tals film, då var det topless som gällde vid en offentlig pool i centrala stockholm.. Visst det var från en film, men det verkade helt naturligt förr. Det minns man (jag) ju även från tidningen OKEJ och barnprogram som Solstollarna. Men nog var tuttar ändå spännande
__________________
Senast redigerad av Motley 2012-02-28 kl. 12:31.
Citera
2012-02-28, 12:17
  #129
Avstängd
Neonodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Haha, kom inte och klaga sedan när sperma flyter omkring i bassängerna! Tänk på detta kvinnor; om ni avsexualiserar er så förlorar ni all er sexuella makt. Är ni verkligen villiga att offra det? Då får ni börja kämpa för brödfödan, precis som vi andra.
Så länge det bara bodde svenskar i Sverige skulle det inte vara hela världen..men med tanke på allt MENA folk som numera kryllar överallt är nog detta ingen bra idë..snart kommer de första våldtäkterna på badhusen att inrapporteras..
Citera
2012-02-28, 12:19
  #130
Medlem
-hina-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
En tjej kan lika gärna gå helnäck på gatorna på somrarna med din logik.
Att hon blev våldtagen hade ingenting att göra med henne, det var inget aktivt val.

Så, om du får för dig att gå naken på badstranden eller barbröstad i simhallen anser du att du har dig själv att skylla om en man kommer fram till dig och börjar smeka dig över brösten alternativt våldtar dig?
Citera
2012-02-28, 12:20
  #131
Medlem
Draedons avatar
Härligt med kontraster! Feminister vill bada topless på badhuset, muslimerna vill vara heltäckta och gärna separera kvinnor/män. Vi kommer ha spännande badhus i framtiden.
Citera
2012-02-28, 12:21
  #132
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -hina-
Så, om du får för dig att gå naken på badstranden eller barbröstad i simhallen anser du att du har dig själv att skylla om en man kommer fram till dig och börjar smeka dig över brösten alternativt våldtar dig?
NEJ, men man har ju ökat riskerna för att han tar just dig om man går naken på en badstrand som inte är till för nudister.
Som jag sa, man får tänka lite.
Men det kanske inte är viktigt att tänka på riskerna tills den dagen man blir våldtagen, vad vet jag.
Gör vad du vill.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback