2012-02-22, 11:25
Medlem
Ettan^s avatar
Hittar ingen bra rubrik på detta då jag är väldigt trött och lite irriterad.

Rätt ofta stöter man på förstainlägg som är väldigt långa (t.ex. i Relationer och samlevnad, men även i många andra delar av forumet). Nästan lika ofta stöter man då också på människor som - trots att de är de första som svarar på inlägget - väljer att citera hela skiten. Här är ett exempel där de två första respondenterna citerar hela inlägget som är hyfsat långt. Detta kan också återkomma flera gånger om tråden blir lång, då vissa inte fattar hur man ska bete sig.

Visst kan man tycka att det hör till allmänt forumhyfs att korta ner citaten eller undvika dessa helt om man är först att svara? Det jag undrar är om det är korrekt att som användare rapportera dessa inlägg? Kan ni inte lägga till en punkt om detta i "netikett"-delen av regelverket?
Citera
2012-02-22, 11:35
Medlem
xDs avatar
Jag håller med dig TS. Djävulskt störande. Men, vissa gånger kan det vara till fördel, om trådstarten redigeras av användaren, kan det många gånger vara bra om någon har "sparat" första inlägget. Framförallt när trådstarten är av udda karaktär och trådskaparen bestämmer sig för att ta bort, ändra den.
Citera
2012-02-22, 11:41
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettan^
bla bla bla...

Får man göra så?
Citera
2012-02-22, 11:44
Medlem
F.B.Dases avatar
Själv kollar jag lite då och då på "mina citerade inlägg" men det är inte alltid jag orkar använda citatfunktionen och sedan redigera bort 95% av texten utan det blir bara så att jag klipper och klistrar in i en Quote-tag. Men då missar man ju det fina med citat-listan.
Det hade ju därför varit trevligt om man kunde markera den text man vill citera istället för att hela inlägget kopieras när man klickar på "Citera".
Citera
2012-02-22, 11:48
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettan^

Nja jag har inte ork att bli irriterad på det.
Men det finns en del andra
Citera
2012-02-22, 12:12
Medlem
xDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockNRollAngel
Verkligen :P
Här vi ytterligare ett exempel på en störande citering. Nämnd person plockar 1-5 st inlägg och citerar dem, varefter han skriver endast en smiley i stil med " ", eller så gör han som ovan. Detta i samband med att personen inte varit ett dugg delaktig i situationen.

Senast redigerad av xD 2012-02-22 kl. 12:14.
Citera
2012-02-22, 19:52
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Varningar utdelade till en hög lustigkurrar som borde låtit bli att posta över huvud taget.

// Mod
Citera
2012-02-22, 22:14
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Jag finner också detta irriterande, särskilt när svaret är en kort oneliner. Jag har tidigare lagt fram som förslag, att om man citerar startinlägget, så ska det läggas inom en automatisk spoiler. Minns dock inte hur förslaget mottogs, om det ens uppmärksammades.
Citera
2012-02-23, 02:22
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzIsNotDead
Jag finner också detta irriterande, särskilt när svaret är en kort oneliner. Jag har tidigare lagt fram som förslag, att om man citerar startinlägget, så ska det läggas inom en automatisk spoiler. Minns dock inte hur förslaget mottogs, om det ens uppmärksammades.
Du är långt ifrån den enda som har föreslagit det. Jag har aldrig sett någon som helst kommentar från någon admin angående saken.

Det bästa är att om TS är längre än X tecken så blir det auto-spoiler på citeringen.
Citera
2012-02-23, 13:04
Medlem
sjpatriks avatar
Att citera "walls of text" inlägg med endast en eller två meningar är urlöjligt och detta anser jag förstör TS inlägg.. En hänvisning till något moderator meddelande för nya medlemmar, hur man skall anpassa sina inlägg vore inte fel.
Senast redigerad av sjpatrik 2012-02-23 kl. 13:12.
Citera
2012-02-24, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JazzIsNotDead
Jag har för mig att jag också har lagt ett sådant förslag. Orkar dock inte leta reda på det. Jag kommer dock ihåg att jag tänkte mig något i stil med att om det överstiger fem rader skulle spoilertaggar användas. Det resulterade i kommentarer om att det aldrig skulle fungera eftersom man kan skriva jättelånga inlägg utan att trycka enter, precis som att problemet då blev helt olösligt.
Citera
2012-02-24, 09:16
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Jag har för mig att jag också har lagt ett sådant förslag. Orkar dock inte leta reda på det. Jag kommer dock ihåg att jag tänkte mig något i stil med att om det överstiger fem rader skulle spoilertaggar användas. Det resulterade i kommentarer om att det aldrig skulle fungera eftersom man kan skriva jättelånga inlägg utan att trycka enter, precis som att problemet då blev helt olösligt.

Mjo https://www.flashback.org/t1707674
Jag tyckte jag kände igen diskussionen.
Du verkar ha missförstått vad jag menade, jag tänkte närmast att man inte statiskt kan låsa fast sig på ett antal rader eftersom det ser helt olika ut beroende på vad man har för skärmstorlek.

Antal tecken är en bättre faktor att basera det hela på.
Jag har ingen kunskap om hur man gör men det finns ett par script som löser det hela.

Sedan om det ska införas som funktion så blir det nog till att flörta lite med admin eller zzpac
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in