2012-02-22, 10:11
Medlem
Hej!

Jag är 19 år gammal och bor någonstans i skåne, Jag har gjort den här tråden för att varna er allihopa där ute om vad som kan sker även fast man är oskyldig.

:

Allting började med att jag skulle besöka en barndomsvän av mig som nyligen hade flyttad för att börja plugga. Jag skulle sova över hos honom några dagar och vi skulle ge ut oss och festa lite. Vi stack ut till en klubb där vi var hela kvällen, vi drack dansade spelade lite blackjack osv. Under kvällen så träffade min polare en tjej någonstans i 20 åldern som började ragga på honom "överdrivet" mycket. Hon började prata högt om hur hon jag citerar "älskade lammkött" och ville att han skulle följa med hem till henne för en mysig kväll. Jag ville att han skulle stanna kvar men han var helt tokig och till slut övertalade han mig att följa med hem till henne för att jag inte kände till staden där vi var och han inte ville lämna mig ensamn på klubben. Vi åkte taxi hem till henne och de 2 stack i sovrummet och hade sex, medans jag satt i vardagsrummet drack lite öl och lyssnade på musik. gick ibland ut för att ta en cigg medans jag väntade på att han skulle vara klar så att vi kunde dra. Ungefär 1-2 timmar senare så kom han ut och vi två stack hem till honom för att sova.
Dagen efter åkte jag hem och anade ingeting....

Några dagar senare.

Jag låg i min säng och sov när jag plötsligt hörde kraftiga smällar på dörren, jag vaknade till lite men somnade snabbt om igen, mina föräldrar hade då öppnat dörren och där stod 3 rambo poliser ((anabola, rakade)) i mitt sovrum. Jag vaknade till och frågade dom vad dom gjorde hemma hos mig, och de svarade någonting i stilen med att : " vi vet inte vi är bara här för att hämta dig ".
Jag följde med dom till stationen som ligger cirka 40-50km längre bort. När vi kom framm så fick jag vänta flera timmar i en cell tills de tog mig till ett förhörsrum. När jag hade satt mig ner i stolen så började förhörsledaren som var ungefär 30-35 år gammal med att fråga om jag ville ha advokat? Jag svarade JA och att jag inte ville säga någonting utan min advokat. Polisen svarade då med att jag var misstänk för en massa grejer: Grov våldtäckt,stöld,misshandel. Jag kunde inte tro honom och jag bad honom att ta det en gång till... han sa samma sak igen och jag sa att jag var OSKYLDIG till allting men att jag ville prata med min advokat först innan. Han sa då att jag var anhållen.

Jag blev visiterad en gång till och satt i en cell, där jag väntade och väntade...24 timmar gick och dagen efter kom samma förhörsledaren igen och frågade fall jag hade ångrat mig och ville prata? Jag frågade efter advokat och han sa att han inte visste när jag skulle få en. Jag beslöt mig då att göra förhöret utan advokat och vi satte igång. Jag berättade som det va och han sa att han skulle höra med åklagaren. När jag gick ut från förhörsrummet stog min advokat utanför och hälsade på mig. Jag frågade honom varför han inte kom tidigare och han sa att polisen inte hade hört av sig, fast jag bad dom minst 10x att ringa honom. Jag pratade med min advokat och han sa att det var väldigt troligt att jag skulle bli häktad för något sånt här, och han verkade förstå att jag va oskyldig. Jag fick sitta ytterligare 2 dagar innan jag blev släppt från ingenstans. Jag ringde min vän som också var väldigt chockad och han berättade att han också hade suttit i anhållen.

Efter jag blev släppt så hörde inte polisen av sig på flera månader, varpå jag fick ett brev där det stod att förundersökningen las ner och att åklagaren hade lagt ner ärandet. Ni kan inte förstå hur orolig jag va i de här månaderna. Jag började dricka nästan varje dag för att försöka glömma allting.

Så därför...snälla var försiktiga när det gäller " one night stands " så att ni inte blir dömda för "våldtäckt" och får sitta flera år i fängelse för någonting ni inte har gjort.

MVH cashstacks
Senast redigerad av cashstacks 2012-02-22 kl. 10:28.
Citera
2012-02-22, 10:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cashstacks
Hej!

Jag är 19 år gammal och bor någonstans i skåne, Jag har gjort den här tråden för att varna er allihopa där ute om vad som kan sker även fast man är oskyldig.

:

Allting började med att jag skulle besöka en barndomsvän av mig som nyligen hade flyttad för att börja plugga. Jag skulle sova över hos honom några dagar och vi skulle ge ut oss och festa lite. Vi stack ut till en klubb där vi var hela kvällen, vi drack dansade spelade lite blackjack osv. Under kvällen så träffade min polare en tjej någonstans i 20 åldern som började ragga på honom "överdrivet" mycket. Hon började prata högt om hur hon jag citerar "älskade lammkött" och ville att han skulle följa med hem till henne för en mysig kväll. Jag ville att han skulle stanna kvar men han var helt tokig och till slut övertalade han mig att följa med hem till henne för att jag inte kände till staden där vi var och han inte ville lämna mig ensamn på klubben. Vi åkte taxi hem till henne och de 2 stack i sovrummet och hade sex, medans jag satt i vardagsrummet drack lite öl och lyssnade på musik. gick ibland ut för att ta en cigg medans jag väntade på att han skulle vara klar så att vi kunde dra. Ungefär 1-2 timmar senare så kom han ut och vi två stack hem till honom för att sova.

Några dagar senare.

Jag låg i min säng och sov när jag plötsligt hörde kraftiga smällar på dörren, jag vaknade till lite men somnade snabbt om igen, mina föräldrar hade då öppnat dörren och där stod 3 rambo poliser ((anabola, rakade)) i mitt sovrum. Jag vaknade till och frågade dom vad dom gjorde hemma hos mig, och de svarade någonting i stilen med att : " vi vet inte vi är bara här för att hämta dig ".
Jag följde med dom till stationen som ligger cirka 40-50km längre bort. När vi kom framm så fick jag vänta flera timmar i en cell tills de tog mig till ett förhörsrum. När jag hade satt mig ner i stolen så började förhörsledaren som var ungefär 30-35 år gammal med att fråga om jag ville ha advokat? Jag svarade JA och att jag inte ville säga någonting utan min advokat. Polisen svarade då med att jag var misstänk för en massa grejer: Grov våldtäckt,stöld,misshandel. Jag kunde inte tro honom och jag bad honom att ta det en gång till... han sa samma sak igen och jag sa att jag var OSKYLDIG till allting men att jag ville prata med min advokat först innan. Han sa då att jag var anhållen.

Jag blev visiterad en gång till och satt i en cell, där jag väntade och väntade...24 timmar gick och dagen efter kom samma förhörsledaren igen och frågade fall jag hade ångrat mig och ville prata? Jag frågade efter advokat och han sa att han inte visste när jag skulle få en. Jag beslöt mig då att göra förhöret utan advokat och vi satte igång. Jag berättade som det va och han sa att han skulle höra med åklagaren. När jag gick ut från förhörsrummet stog min advokat utanför och hälsade på mig. Jag frågade honom varför han inte kom tidigare och han sa att polisen inte hade hört av sig, fast jag bad dom minst 10x att ringa honom. Jag pratade med min advokat och han sa att det var väldigt troligt att jag skulle bli häktad för något sånt här, och han verkade förstå att jag va oskyldig. Jag fick sitta ytterligare 2 dagar innan jag blev släppt från ingenstans.

Efter jag blev släppt så hörde inte polisen av sig på flera månader, varpå jag fick ett brev där det stod att förundersökningen las ner och att åklagaren hade lagt ner ärandet. Ni kan inte förstå hur orolig jag va i de här månaderna. Jag började dricka nästan varje dag för att försöka glömma allting.

Så därför...snälla var försiktiga när det gäller " one night stands " så att ni inte blir dömda för "våldtäckt" och får sitta flera år i fängelse för någonting ni inte har gjort.

MVH cashstacks
Jag är väldigt nyfiken vad hände med din polare, det var ju han egentligen som var "påsättaren"

MVH Kidon
Citera
2012-02-22, 10:16
Medlem
Crackiesmallss avatar
Citat:
Hej!

:

Några dagar senare.

Jag blev visiterad en gång till och satt i en cell, där jag väntade och väntade...24 timmar gick och dagen efter kom samma förhörsledaren igen och frågade fall jag hade ångrat mig och ville prata? Jag frågade efter advokat och han sa att han inte visste när jag skulle få en. Jag beslöt mig då att göra förhöret utan advokat och vi satte igång. Jag berättade som det va och han sa att han skulle höra med åklagaren. När jag gick ut från förhörsrummet stog min advokat utanför och hälsade på mig. Jag frågade honom varför han inte kom tidigare och han sa att polisen inte hade hört av sig, fast jag bad dom minst 10x att ringa honom. Jag pratade med min advokat och han sa att det var väldigt troligt att jag skulle bli häktad för något sånt här, och han verkade förstå att jag va oskyldig. Jag fick sitta ytterligare 2 dagar innan jag blev släppt från ingenstans.

MVH cashstacks
Tror inte ett piss på den här historian.
Visst kan det hända att det finns subbor som på fyllan har sex med en kille & sen anmäler dom, mycket möjligt.

Men att dom lägger ner ett sådant fall = 0
Citera
2012-02-22, 10:22
Medlem
Ni behöver inte "tro" mig men varför skulle jag ljuga om något sådant?
Detta är inte första och verkligen inte sista gången detta har händ.
Min kompis hade sex med henne för att hon VILLE ha det och pratade om det hela kvällen.

Vill bara tillägga att tjejen anmälde händelsen som " Jag var väldigt berusad och kommer inte ihåg någonting blev förmodligen våldtagen ". Detta var vad hon sa.

Så snälla om ni inte tro på detta, Fine gör inte det. Då hoppas jag samma sak händer er och så ska vi se hur det känns att folk skriver " TROR INTE ETT PISS PÅ DETTA".

Jag vill bara att folk ska vara försiktiga för det finns massa med kvinnor där ute som utnyttar sånna här situationer för att få skadestånd etc.

MVH cashstacks.
Citera
2012-02-22, 10:26
Medlem
Crackiesmallss avatar
Citat:
Ni behöver inte "tro" mig men varför skulle jag ljuga om något sådant?
Detta är inte första och verkligen inte sista gången detta har händ.
Min kompis hade sex med henne för att hon VILLE ha det och pratade om det hela kvällen.

Vill bara tillägga att tjejen anmälde händelsen som " Jag var väldigt berusad och kommer inte ihåg någonting blev förmodligen våldtagen ". Detta var vad hon sa.

Så snälla om ni inte tro på detta, Fine gör inte det. Då hoppas jag samma sak händer er och så ska vi se hur det känns att folk skriver " TROR INTE ETT PISS PÅ DETTA".

Jag vill bara att folk ska vara försiktiga för det finns massa med kvinnor där ute som utnyttar sånna här situationer för att få skadestånd etc.

MVH cashstacks.
Om det nu är sanning, hur kommer det sig att snutarna plockade dig & inte din kompis? Det framkommer inte i historian att du presenterat dig för henne eller något. Så hur visste dom vart du bodde & vem du var osv. Massa hål i historian.
Citera
2012-02-22, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crackiesmalls
Om det nu är sanning, hur kommer det sig att snutarna plockade dig & inte din kompis? Det framkommer inte i historian att du presenterat dig för henne eller något.

Både min kompis och jag satt I arresten fast på olika ställen, märkte precis att jag inte nämnde detta.
Mitt fel.

MVH cashstacks
Citera
2012-02-22, 10:33
Medlem
Crackiesmallss avatar
Citat:
Både min kompis och jag satt I arresten fast på olika ställen, märkte precis att jag inte nämnde detta.
Mitt fel.

MVH cashstacks
Du är förlåten min son!
OT: Visst var det mysigt i arresten? Mycket att göra eller hur?
Citera
2012-02-22, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crackiesmalls
Du är förlåten min son!
OT: Visst var det mysigt i arresten? Mycket att göra eller hur?

Haha!

Det är lätt att skratta nu i efterhand åt de grejerna man gjorde där inne, men det var psykiskt svårt att koncentrera sig på att läsa böcker t.e.x. Jag tänkte hela tiden på att jag kanske skulle bli häktad för "VÄLDTÄCKT". Om det är någonting jag hatar då är det pedofiler och våldtäcksmän, så detta var rena mardrömmen för mig. Fick inte gå ut och röka cigg och fick inte ta en dusch heller.
Citera
2012-02-22, 10:39
Medlem
wotoos avatar
Citat:
..

Låter som en riktig helveteshistoria(ja jag tror faktiskt detta kan ha inträffat).

Frågan är, varför ville du ha en advokat till just detta ärende? Trodde du att du skulle åka dit på något annars?
Citera
2012-02-22, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wotoo
Låter som en riktig helveteshistoria(ja jag tror faktiskt detta kan ha inträffat).

Frågan är, varför ville du ha en advokat till just detta ärende? Trodde du att du skulle åka dit på något annars?

Jag fattade ingeting och ville inte säga någonting som skulle kunna döma mig för något jag inte har gjort. Ville bara prata med min advokat så att jag skulle se vad detta egentligen handlade om. Fick bara veta att jag var mistänkt för grov våldtäckt,stöld,misshandel inget mer. Det var därför jag ville ha advokat.

MVH cashstacks
Citera
2012-02-22, 10:47
Medlem
Blev inte tjejen straffad på något sätt? Typ för ärekränkning, falskt åtal eller något? Är ju förjävligt om tjejen kommer undan när hon felaktigt anklagar någon för ett så grovt brott.
Senast redigerad av bruppe 2012-02-22 kl. 10:52.
Citera
2012-02-22, 10:56
Medlem
rejvers avatar
Låter förjävligt, kan du inte göra en motanmälan för falsk tillvitelse?

En kompis till mig råkade ut för något liknande. En full tjej med uppenbara problem (hon bodde på något slags hem) var på en fest hos honom, de började ha sex men hon avbröt och drog med sina polare och fyllekäkade på max. Några dagar kom polisen förbi och hämtade min kompis och anklagade honom för våldtäkt. Till skillnad från dig fick han faktiskt sitta häktad ett tag men blev friad helt sen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in