2011-11-07, 15:33
Medlem
Ja som rubriken säger. Jag tror att detta skulle kunna öka läsbarheten markant här på Flashback om citat av inlägg längre än en viss längd automatiskt hamnade inom spoilertaggar. Spontant tycker jag att denna längd skulle kunna ligga på ca tio rader. Om det är trådstarten kanske man kunde ha bara 5 rader, då det främst är denna som folk slentrianmässigt citerar. Självfallet skulle man kunna se dessa spoilertaggar när man redigerar och kunna ta bort dem om man så önskar.
Citera
2011-11-07, 15:38
Medlem
Kaustis avatar

Bra idé! Kanske att dom första 10 raderna får stå fritt och sen läggs rad 11 och framåt i en spoiler?
Citera
2011-11-07, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti

Bra idé! Kanske att dom första 10 raderna får stå fritt och sen läggs rad 11 och framåt i en spoiler?
Skulle kanske kunna fungera, fast jag tror det bara skulle se plottrigt ut. I så fall tror jag det skulle vara bättre att citera enbart första raden, eller kanske första och andra och lägga till "..." efteråt, och sedan reptera allt inom spoilertaggarna.

Å andra sidan kan man ju mycket väl fixa till sådant själv. Syftet med min idé var ju trots allt att minska ner mängden onödig text, så även om ditt förslag är tilltalande rent tekniskt så tror jag att det blir lite kaka på kaka.
Citera
2011-11-07, 16:14
Bannlyst
Citera
2011-11-07, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chaienne
För att det blir ganska drygt att behöva klicka på fem miljoner spoilerknappar hela tiden.
Citera
2011-11-07, 16:56
Medlem
Kaustis avatar
Märkte dessutom att man inte kan söka igenom spoilertaggar med ctrl + f, fruktansvärt irriterande om man letar efter en specifik information på en sida t.ex.
Man kan ju alltid använda Flashbacks inbyggda sökfunktion, men den fungerar ju inte heller alltid klockrent
Citera
2011-11-07, 17:31
Medlem
epost72s avatar
Jag tror att man ganska snart skulle tröttna på allt klickande för att läsa längre inlägg. Lite grand blir det som att långa inlägg rent allmänt ska ses som ointressanta. Dessutom har spoilerfunktionen ett egentligt syfte förutom att förkorta inlägg och det är om man skriver något i en handling på en film som kanske inte alla vill läsa. Det går inte ha ett specifikt antal rader som bestämmer när spoiler ska användas eftersom antalet rader avgörs av en rad faktorer: Antal enterslag, skärmbredd hos den som gör inlägget, skärmbredd hos den som läser inlägget. Möjligen kunde spoiler infogas vid ett visst antal tecken då det är en statisk uppgift. (Detta inlägg är skrivet på en rad.)
Senast redigerad av epost72 2011-11-07 kl. 17:34.
Citera
2011-11-07, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Jag ser inte varför det skulle behövas en massa klickande. Det är ju i så fall enbart för att kasta en snabb blick på vad som faktiskt kommenteras. I det här fallet är det ju ganska uppenbart vad det är jag citerar.

Sen kan jag hålla med om att det rent tekniskt kan vara omöjligt att få det att fungera helt fullständigt korrekt beträffande rader, men i praktiken är det inga problem. Syftet är ju bara att minska hur mycket man behöver scrolla, och inte att räkna ut ett exakt antal rader.
Citera
2011-11-07, 18:03
Medlem
epost72s avatar
Funktionen finns i Flasher , men jag stängde av den ganska fort eftersom jag tröttnade på att klicka iaf.
När inläggen är skrivna så här tätt så behöver man förvisso inte klicka men å andra sidan behöver man ju inte ens citera i det fallet.

Men när inläggen hamnar en bra bit ifrån varandra så blir det irriterande istället.
Citera
2011-11-07, 18:20
Medlem
Hmmm...

Eftersom det främst är ett problem med trådstarter kanske man kan använda den enbart på detta och låta det kan se ut på följande sätt:

Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Citat av trådstart:
Citera
2011-11-07, 21:40
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Ställer mig såväl positiv som negativ till detta. Många läser redan som det är nu inte vad som sägs, eller sagts i trådarna vilket leder till repetition gång på gång. Detta tror jag, att kommer skapa ännu mer sådant. Och om något är jobbigt, så är de det.
Citera
2011-11-07, 22:14
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Hmmm...

Eftersom det främst är ett problem med trådstarter kanske man kan använda den enbart på detta och låta det kan se ut på följande sätt:

Njae...jag vill nog helst se hela trådstarten utan att klicka någonstans. Är det för långa trådstarter så läser jag inte trådstarten i vilket fall som helst.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in