Resultat: Jag har egentligen inget vettigt att tillföra, men vill ändå säga att detta är...
Bluff
67,77%
965 röster
Obluff
32,23%
459 röster
2012-02-18, 01:58
Medlem
http://www.vk.se/579350/man-raddad-e...-oversnoad-bil

"En man i 40-50-årsåldern hittades på fredagen vid liv strax utanför Umeå sedan han suttit insnöad i sin bil i minst två månader.

Mannen, som kommer från södra Sverige, har sannolikt överlevt tack vare tillgång till snö som han ätit.
- Hel osannolikt att han lever, dels med tanke på att han inte haft någon mat, men också med tanke på att det ju varit rejält kallt under en period efter jul, säger en person som ingick i räddningsstyrkan."

nog för att folk från södra sverige inte är de smartaste människorna, men hur kunde detta ske egentligen? ett fall för kriminalarna här på gruppboendet flashback..
Citera
2012-02-18, 02:09
Medlem
ProfessorAs avatar
Haha, helt sjukt! Undra hur många gånger han hann se sitt liv passera revy? Satan vad segt det måste ha varit.. massa minusgrader och bara snö att käka i två månader. Undrar varför han inte bara klev ur bilen och gick därifrån..
Citera
2012-02-18, 02:15
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Två månader utan mat?
Det kan inte vara mycket kvar av mänskan.

Och så länge han inte blivit instängd i en plogvall borde det ju gått att gräva sig ut tycker man.
Citera
2012-02-18, 02:26
Medlem
Pastor-Fahlbergs avatar
Två månader!? Nää, det här tror jag faktiskt inte på.

Jag menar, hur svårt kan det vara att gräva sig igenom, låt säga, max två meter snö? Sen måste han ju ha en jävla massa mask i magen om han levde på snö i två månader...
Senast redigerad av Pastor-Fahlberg 2012-02-18 kl. 02:28.
Citera
2012-02-18, 03:15
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastor-Fahlberg
Två månader!? Nää, det här tror jag faktiskt inte på.

Jag menar, hur svårt kan det vara att gräva sig igenom, låt säga, max två meter snö? Sen måste han ju ha en jävla massa mask i magen om han levde på snö i två månader...

Mask? Tror du maskägg kommer med snöflingorna?

En tanke är ju att han är handikappad på något sätt. Då kan ju det vara lite svårare att gräva sig fri.
Citera
2012-02-18, 03:24
Medlem
Pastor-Fahlbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Mask? Tror du maskägg kommer med snöflingorna?

En tanke är ju att han är handikappad på något sätt. Då kan ju det vara lite svårare att gräva sig fri.
Det var ett försök till ett skämt.

Jo, men det känns ändå ganska otroligt. En handikappad man som sitter två månader i en bil och livnär sig på snö. Vissa nätter har temperaturen sjunkit ner mot en trettio minusgrader, kroppen gör av med oerhörda mängder energi för att hålla kroppen varm vid sådana temperaturer och jag har svårt att man skulle klara av det i två månader utan att kroppen skulle stänga av.
Citera
2012-02-18, 03:36
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastor-Fahlberg
Det var ett försök till ett skämt.

Jo, men det känns ändå ganska otroligt. En handikappad man som sitter två månader i en bil och livnär sig på snö. Vissa nätter har temperaturen sjunkit ner mot en trettio minusgrader, kroppen gör av med oerhörda mängder energi för att hålla kroppen varm vid sådana temperaturer och jag har svårt att man skulle klara av det i två månader utan att kroppen skulle stänga av.

Vad är det dem säger, 3 min utan luft, 3 dagar utan vatten och 3 veckor utan mat? Nåt sånt iaf. Angående temperaturen så behöver det inte ha varit speciellt kallt, snön isolerar ju så värmen hålls. Ett exempel är hur mössen kutar omkring under snön då den skyddar mot kylan. Det borde således fungera likadant i en översnöad bil.
Citera
2012-02-18, 05:15
Medlem
fattsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Vad är det dem säger, 3 min utan luft, 3 dagar utan vatten och 3 veckor utan mat? Nåt sånt iaf. Angående temperaturen så behöver det inte ha varit speciellt kallt, snön isolerar ju så värmen hålls. Ett exempel är hur mössen kutar omkring under snön då den skyddar mot kylan. Det borde således fungera likadant i en översnöad bil.

njae du kan leva utan vatten utan 2 veckor om jag inte minns fel, men är knappt vid liv då, och så länge man har vatten så kan man leva rätt länge utan mat.
men killen måste ha haft något att äta, typ något godis eller frukt, annars så borde han vara i stort sett död
Citera
2012-02-18, 06:26
Medlem
Martin Rävs avatar
Borde inte mannen haft mobil att larma med?

Luktar lite bluff om det här
Citera
2012-02-18, 06:32
Medlem
santamans avatar
Årets superman och idiot på samma gång. Dessutom hur fan kan denna skit publiceras utan följdfrågor!
Citera
2012-02-18, 08:07
Medlem
han måste fan ha varit handikappad alltså....hur länge satt han i bilen liksom innan den blev översnöad....att gräva sig ut dessutom kan la för fan inte vara svårt, det luktar alltså..
Citera
2012-02-18, 08:40
Medlem
Han kan ju ha valt det själv ,bilen kanske gått att starta. Fast då borde rutorna vara tinade
Ska bil intressant att höra vad han säger när han piggnar till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in