Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Jag har egentligen inget vettigt att tillföra, men vill ändå säga att detta är...
Bluff
67,69%
951 röster
Obluff
32,31%
454 röster
2013-02-21, 06:16
  #781
Medlem
Quarrels avatar
Aftonbladet: Snömannen: I bilen fick jag vara i fred
Citat:
När Aftonbladet nu möter Peter för den första intervjun ställer han bara ett krav: att få läsa texten i förväg. Han har sett hur mycket felaktigheter som cirkulerat om honom på internet och vill att det ska bli rätt en gång för alla.

– Jag tänker inte vara med i någon mer artikel. Efter det här vill jag att media lämnar mig i fred.
Citera
2013-02-21, 08:37
  #782
Medlem
elastikmandens avatar
Tänkvärd! Peter träder fram till sist, och ber ännu en gång om att få vara i fred! Hoppas nu att detta kommer att respekteras. Ha det så skönt i ditt fredliga liv, Peter..//
Citera
2018-10-20, 01:48
  #783
Medlem
morbrostewarts avatar
Blev det någon film av detta ytterst ovanliga spektakel?
Citera
2020-05-29, 19:20
  #784
Medlem
Nu har det snart gått ett decennium. Läste artikeln i Aftonbladet från året efter händelsen ( Aftonbladet-länk). Känns i artikeln som att den här mannen är färdig med livet och inte längre är med oss. Är det någon som har en uppdatering?
Citera
2020-10-06, 21:00
  #785
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av umlaut
Nu har det snart gått ett decennium. Läste artikeln i Aftonbladet från året efter händelsen ( Aftonbladet-länk). Känns i artikeln som att den här mannen är färdig med livet och inte längre är med oss. Är det någon som har en uppdatering?

Han har bett om att få bli lämnad i fred.

Med det sagt, med hjälp av ledtrådarna från inlägg #766 och framåt går det relativt enkelt att hitta namnet på honom och se att han fortfarande lever.

Ledtrådar:

Hans bror heter Kid. Hans bror levde för tio år sedan i Kristinehamn, men gör det inte längre, men med lite klurighet går det rätt lätt att räkna ut var han bor nu (samma håla snömannen var hemmahörande i när han hittades 2012). Via förnamn och bostadsort går det enkelt att ta reda på vad Kid heter i efternamn, samt bekräfta att detta stämmer via Facebook. Vi vet även att snömannen heter Peter S. Första bokstaven i Kids efternamn stämmer med detta. Så sök på "Peter S********". Rätt person är den som bor i en mellansvensk bruksort (samma håla som där Svartenbrandt bodde när han avslutade sitt liv medelst eld).
__________________
Senast redigerad av NormanRosemont 2020-10-06 kl. 21:03.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback