Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-14, 19:21
  #1
Medlem
komplett92s avatar
Har funderat på det här ganska länge nu. Det är många som röker inne och jag fattar inte varför man gör det. Det stinker ju som fan och man får ju ingen lust att hälsa på om det är en som röker inne så nu undra jag varför ni röker inne. av vilken anledning gör ni det?

Det som är så illa är ju typ att 60 prosten av alla som röker gör det ju inomhus...
Bara så ni vet så förstörs tapeterna av all rök.
Citera
2012-02-14, 19:22
  #2
Medlem
Avva66s avatar
Dom få cigaretter jag öht röker inne röker jag sittande under
spiskåpan, det luktar ingenting.
Citera
2012-02-14, 19:23
  #3
Medlem
Kallt som satan ute.
Citera
2012-02-14, 19:24
  #4
Medlem
Olika skäl:
Det är skönt att slippa gå ut

Det är en skön känsla att sitta inomhus och röka


Sen undrar jag varifrån du får siffran 60%. Vad har du för umgängeskrets egentligen. Ytterst få av dem jag känner röker inomhus.
Citera
2012-02-14, 19:24
  #5
Medlem
SiSeniors avatar
Ja du. Det finns bra många idioter där ute. Jag antar att de är för lata för att gå ut.
Citera
2012-02-14, 19:25
  #6
Medlem
komplett92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiteII
Kallt som satan ute.
men hur farligt är det med lite kyla då?

man måste väl kunna gå ut och röka det tar ju typ bara 3 min..
Citera
2012-02-14, 19:26
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av komplett92
men hur farligt är det med lite kyla då?

man måste väl kunna gå ut och röka det tar ju typ bara 3 min..


Farligt? Jag tycker att det är kallt.
Visst fan hade jag kunnat gå ut och röka, och jag ser en viss charm i detta också. Men de få gånger jag röker inne så gör jag det därför att det är kallt som satan ute.
Citera
2012-02-14, 19:28
  #8
Medlem
komplett92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiteII
Farligt? Jag tycker att det är kallt.
Visst fan hade jag kunnat gå ut och röka, och jag ser en viss charm i detta också. Men de få gånger jag röker inne så gör jag det därför att det är kallt som satan ute.
Antar att du är en sån som inte har jobb..

kan du förklara charm med att röka inne är du snäll?
Citera
2012-02-14, 19:30
  #9
Medlem
Stitchesss avatar
Det finns inget skönare än att faktiskt sätta sig ner med sin öl eller kaffe efter en arbetsdag och sätta på TVn och tända en cigarett Röker man inte själv så är det nog svårt att förstå känslan. Sen så stör det inte rökaren själv speciellt mycket då lukten inte är speciellt påtaglig för henne/honom. Och sen så visst, 3 minuter ca 15ggr om dagen och bor man då i ett våningshus så blir det ju ett projekt av det hela.
Citera
2012-02-14, 19:31
  #10
Medlem
--j--s avatar
Jag rökte inne på grund av samma anledning som KiteII
och patwotrik: av bekvämlighetsskäl. Skönt att slippa gå ut i kylan. Mysa inne med en cigg blev det bästa alternativet. Håller med om att lukten inte är allt för erotisk, men om rökarna vädrar då och då bryr jag mig inte nämnvärt.
__________________
Senast redigerad av --j-- 2012-02-14 kl. 19:34.
Citera
2012-02-14, 19:31
  #11
Medlem
banangodiss avatar
Kan sätta min vänstra testikel på att det inte är så många som 60 procent av alla rökare som röker inne. Inte i sverige i alla fall.

Men anledningen är väl ganska självklar: jobbigt att gå ut och inte alltid kul väder.
Citera
2012-02-14, 19:33
  #12
Medlem
komplett92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stitchess
Det finns inget skönare än att faktiskt sätta sig ner med sin öl eller kaffe efter en arbetsdag och sätta på TVn och tända en cigarett Röker man inte själv så är det nog svårt att förstå känslan. Sen så stör det inte rökaren själv speciellt mycket då lukten inte är speciellt påtaglig för henne/honom. Och sen så visst, 3 minuter ca 15ggr om dagen och bor man då i ett våningshus så blir det ju ett projekt av det hela.
men det kanske kommer att störa dig när du inte har nå vänner kvar. det är ingen som vill hälsa på en rökare som röker inne det kan jag lova dig. vet många som snakar skit om såna som är som dig. så börja tänk om grabben.

vad tro du tjejerna kommer att tycka om dig när du röker inne? jo dom kommer att tro att det är en pundare som bor där!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback