2012-04-08, 10:28
Medlem
Det är lustigt att det inte luktar om man sitter under fläkten????

Bara rökare som tror detta!

Det luktar fan!
Jag som har astma märker direkt när det är inrökt....
Citera
2012-04-08, 10:47
Medlem
Necrofilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trippelbarr

Det luktar fan!

Med hänsyn till min flickväns astma röker jag ej inne då hon är här. Dock så har hon aldrig anmärkt att det är inrökt. Trots att det i regel går ett paket per dag i soffan.

allt beror på hur mycket man vädrar. Jag vädrar alltid under rökning, samt att jag vädrar när jag gör kortare ärenden utomhus. Det är aldrig någon som har anmärkt något.
Citera
2012-04-08, 10:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av komplett92
Har funderat på det här ganska länge nu. Det är många som röker inne och jag fattar inte varför man gör det. Det stinker ju som fan och man får ju ingen lust att hälsa på om det är en som röker inne så nu undra jag varför ni röker inne. av vilken anledning gör ni det?

Det som är så illa är ju typ att 60 prosten av alla som röker gör det ju inomhus...
Bara så ni vet så förstörs tapeterna av all rök.

Haha var det det ända negativa du kunde komma på! Vem fan bryr sig om tapeterna HAHAHA!

Yours truly
denondatypen
Citera
2012-04-08, 11:01
Medlem
ChristerNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trippelbarr

Det luktar fan!

Inrökt luktar jättegott. Ibland med en lätt amonium-liknande doft. Mycket godare än den äckliga amoniak-liknande doften från gammalt svett i gymnastiksalar.
Immunsystemet kan inte bli allergisk mot nikotin.
Det krävs helst stora molekyler, med minst 20 aminosyror.
Det finns inga allergi-tester mot tobaks rök, nikotin eller brända löv.
Rökare har inte så ofta astma. Förr så rekommenderade man astmacigg. mot astma.
Nån läkarebok nämnde om psykosomatiskt inslag i astma.
Hypotes histamin-utsöndringen kan påverkas psykosomatiskt. (Jmf. rodnad).

Det är tänkbart att en astmatiker som är fanatisk antinikotinist får astma-anfall av att se nått på TV.
Men astma handlar om mycket mer, t.ex. biokemin omkring histamin-utsöndringen och återkopplingar.

Enorma mängder humbug-propaganda sprids om rökning. (Strategin=skapa röknegativt folk).

Astman ökar sedan 1976, även då rökningen går ned.
http://farm4.static.flickr.com/3255/...5472cc90_o.gif
OBS: Grafen bevisar inte att rökning minskar astman.
Men att utmåla rökningen som syndabock till nästan allt, verkar inte hjälpa.

Christer
Senast redigerad av ChristerN 2012-04-08 kl. 11:03. Anledning: rättelse
Citera
2012-04-12, 21:25
Medlem
jag skulle aldrig göra det, men att det är bekvämt är väl enda rimliga anledningen. jag tycker bara det smakar värre utav det, för torr rök på något vis.
Citera
2012-05-31, 12:02
Medlem
omigals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Tygmöbler, alltså soffor, fåtöljer, sängmadrasser och liknande.
Är det inte din lägenhet så tycker jag inte att du borde göra det, det finns ju faktiskt en risk för att du inte får bort röken helt och då blir det nog ett jävla liv på ägaren när han kommer tillbaka.
Vill du så gärna röka inomhus i den lånade lägenheten så rök vattenpipa istället, det stinker nästan inte alls och försvinner lätt och fort ifrån lägenheten.

Sitter på balkongen istället, överdrivet stor risk att ta...

Vattenpipa säger du, hur kommer det sig?
Citera
2012-06-01, 13:29
Medlem
Nazipolizeis avatar
hahah vilket jävla tråd till TS, alt aspie. Anywhoooo, underhållande tråd

För att tillägga något så kan jag säga att jag röker inomhus, mer på vintern än på sommaren av uppenbara skäl, skit nice om man sitter och väntar på en LOL match ska börja eller om man sitter och dricker öl med polarna. Känns ju jävligt givande att springa ut och in var 5e minut.

Och ja jag vädrar varje dag, mer på sommaren än på vinter, också detta av uppenbara skäl.

Väldigt få som påpekat att de luktar rök, inte ens mina föräldrar som är anti-rök fascister ^_^

Och nej jag undviker att röka om jag har någon hemma som tar illa upp av det, ifall vi inte dricker öl då såklart! Då är de upp till personen i fråga om den anser det vara värt att vara kvar eller inte.

Citat:
Ursprungligen postat av omigal
Sitter på balkongen istället, överdrivet stor risk att ta...

Vattenpipa säger du, hur kommer det sig?

För att det inte ryker om den på samma sätt som en cigarett, du måste alltså suga för att de ska komma någon rök. Dessutom kommer de ut mycket mindre rök ur lungorna än när du röker cigaretter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in