2012-02-13, 19:48
Medlem
Norpheuss avatar
Ja, jag vill ha en arbetskraftinvandring som är gynnsam för mig och min nation.

Citat:
Ursprungligen postat av Heladageniskogen

SDare går sedan över ytterligare ett steg och blir etniska nationalister, rasister, nazister och så vidare när de slutgiltigheten bryter med kulturmarxismen och inser att det är blodsbandet (genetiken) som är det viktiga, att alla främmande(genetiskt) invandrare måste kastas ut och att invandring har vi aldrig någonsin behövt. Men även tidiga etniska nationalister har inte brutit helt med kulturmarxismen utan även fenomen som etnopluralism (alla har rätt till ett eget land) är en rest ifrån deras gamla världssyn, slutgiltigen utvecklas detta ibland till en mer klassiskt gruppcentrerad nationalism där även interaktioner med andra folk utanför landets gränser anses nödvändiga för att skydda och ibland även stärka gruppen.

Om detta vore sant skulle etnopluralistiska partier inte sjunka så drastiskt utan snarare växa, vilket de inte gör.
Citera
2012-02-13, 20:24
Medlem
Heladageniskogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norpheus
Om detta vore sant skulle etnopluralistiska partier inte sjunka så drastiskt utan snarare växa, vilket de inte gör.
Jag tycker etnopluralistiska organisationer växer, Nordisk Ungdom går det väl ganska bra för.
Citera
2012-02-13, 20:25
Medlem
Haha du är allt bra dum du TS. SD har fler frågor än invandringen, så de skulle visst vara något med en minskad invandring.
Citera
2012-02-13, 20:30
Medlem
zkumbollens avatar
"
Skulle du verkligen vilja assimilera negrer och araber in i den svenska folkstammen?
Kan du överhuvudtaget greppa konsekvenserna av att sammansmältas med dessa folkslag?
"
Om man kombinerar arbetskraftsinvandring (läs kvalificerad arbetskraft som vi behöver) + krav på assimilering inkl. krav för medborgarskap så blir det inget problem i praktiken
Citera
2012-02-13, 20:36
Medlem
obans avatar
Jag gör mig inga illusioner om att JÅ en dag kommer att bli statsminister och lösa invandringens alla problem. Jag röstar på SD i förhoppningen att de en dag blir tillräckligt stora för att deras invandringspolitik ska färga av sig på de etablerade partierna. Något annat vore urbota korkat att hoppas på.

TS du är utvecklingsstörd om någon.
Citera
2012-02-13, 20:38
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zkumbollen
Om man kombinerar arbetskraftsinvandring (läs kvalificerad arbetskraft som vi behöver) + krav på assimilering inkl. krav för medborgarskap så blir det inget problem i praktiken
Det där låter fint. Men hur är det i verkligheten? Vad ska man göra med hundratusentals negrer och araber som redan befinner sig i landet?
Ska de också blandas in i den svenska folkstammen med tragiska följder eller ska man särlagstifta så att de segregeras medan de nya assimileras?

Visst, jag kan gå med på assimilering men då måste vi först utvisa all ickevita och sedan endast ta in folk från vår etnokulturella närhet.
Senast redigerad av kakburk 2012-02-13 kl. 20:43.
Citera
2012-02-13, 20:39
Medlem
Excultums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av efterna
Emot invandring? all invandring? varför? för att det skapar jobb? för att det ökar sveriges ekonomi?

Lär dig lite om invandring. All invandring är INTE dåligt.

Jag är inte emot Europa-invandring, däremot så tycker jag att Mena-invandring kan sänkas dramatiskt.

Är det därför vi måste jobba till 75 års åldern?
Citera
2012-02-13, 20:46
Medlem
SnowInformers avatar
Jag röstade på SD. Ett par tusen invandrare kan komma hit per år. Invandrare som kommer hit ska assimileras in i det svenska.
Citera
2012-02-13, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heladageniskogen
Jag tycker etnopluralistiska organisationer växer, Nordisk Ungdom går det väl ganska bra för.
Nationaldemokraternas resultat i riksdagsval:

2002
Totalt fick nationaldemokraterna 9248 röster, vilket motsvarade 0,17%.

2006
Partiet fick totalt 3064 röster, vilket motsvarade 0,06%.

2010
Partiet fick totalt 1141 röster, vilket motsvarade 0,02%

Svenskarnas parti fick 0,01% i senaste valet.

Nordisk Ungdom har enligt egen utsago som mål att "under de närmsta två åren bygga en medlemsbas på 1000 personer." Hur många de är nu lämnas osagt, men inte kan man säga att SD:s framfart gynnat den nationella rörelsen, eller vad den nu kallas.

TS: Du verkar inte riktigt frisk. Vissa människor är för invandring, fast inte i dagens utsträckning, vissa hatar invandrare och vill se dem dö, men inser att SD är det enda realistiska alternativet, vissa tycker att det viktigaste är att man tar in rätt sorts invandrare, inte antalet.

Om jag minns saken rätt vill SD enbart ta in det antal flyktingar som vi måste enligt Genèvekonventionen. Jag vet inte om det väntar några repressalier om man bryter mot detta, men det är underskrivet och om den saken finns nog inte särskilt mycket att göra. Än så länge.
Citera
2012-02-13, 21:08
Medlem
mMss avatar
Ditt räkneexempel var ju totalt efterblivet, rent utav pinsamt.
Om det år 2015 skulle finnas 405 tusen somalier om SD fick bestämma så hade det år 2015 funnits 500 tusen om nuvarande regering fick bestämma, 500 tusen MINUS 95 tusen, gissa vad det blir? 405 tusen! . År 2018 hade det då funnits 800 tusen somalier med nuvarande regering och som du själv sa 420 tusen med sd, vilket då blir en minskning med 380 tusen våldtäktsmän.
Citera
2012-02-13, 21:15
Medlem
Scubbles avatar
Nu har jag inte röstat på SD men överväger göra det i nästa val.

Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Ni som röstar på Sd, gör ni det för att ni själva faktiskt vill ha invandring?
Ja, jag vill ha en sund invandring.

Citat:
Gör ni det för att ni inte har läst på deras egen hemsida att de vill ta emot invandrare?
Nej, jag vet att de inte är för ett totalstopp utan en kraftig begränsning.

Citat:
Känns det bra att ta emot människor ni anser skapa problem för Sverige?
Nej det känns inte bra att ta emot invandrare med fel värderingar som bevisligen har problem att integreras. Det är ingen invandring jag stödjer.

Sen förstår jag mig inte på er som är helt emot invandring och sen lägger er röst på något rasistparti som endast får kanske tusen röster. Hur tror ni att ni någonsin ska uppnå en förändring?
Citera
2012-02-13, 21:17
Medlem
Jag röstade inte på SD, men sympatiserar i vissa fall med deras åsikter. Jag är mest emot att folk kan komma hit och leva på bidrag utan att prestera något. Och jag anser även att de som kommer hit och begår brott ska skickas hem direkt efter avtjänat straff. Något så milt som ett par snatterier? Hejdå Sverige för deras del! De som kommer hit och arbetar och sköter sig bryr jag mig inte det minsta om. Att folk kommer hit och begår grova brott som rån, våldtäkt m.m. och ändå inte blir utvisade är rent ut sagt förjävligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in