2012-02-13, 18:16
Medlem
Aleh09s avatar
Invandring kostar en jävla massa pengar p.g.a. av invandrare till en högre grad än svenskar begår brott och lever på bidrag. Ökat brottslighet leder ju till att polisen behöver mer resurser.

Detta leder till mindre pengar för skola, sjukvård och äldreomsorg vilket alla är stora problem.

Alltså kan man härleda i princip alla problem,i alla fall delvis, till invandringen i dagens Sverige.
Citera
2012-02-13, 18:18
Medlem
Jag vill inte ha några mera hit.

Mår illa när jag ser dom överallt och beter sig som djur. skriker gapar och söker uppmärksamhet och går o glor o söker problem.

För mig tillför dom ingenting. Att ha ett par läkare från polen eller ryska städerskor stör mig inte om det vart i liten omfattning.

Nu har det gått så långt man är själv svensk om man åker tunnelbana vissa tider och inom vissa yrken finns inga etniska svenskar kvar alls. Känns ju sjukt o känns mera som man är i annat land eller i vissa fall en helt annan kontinent.
Citera
2012-02-13, 18:19
Medlem
Ja, jag vill ha invandring. Dock en invandring som ej belastar Sverige ekonomiskt.
Man röstar inte på SD för att man vill stoppa invandringen, utan för att man vill att det förs en vettig invandringspolitik. Istället för att agera världens socialbyrå.
Citera
2012-02-13, 18:21
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fetjävel

Mår illa när jag ser dom överallt och beter sig som djur. skriker gapar och söker uppmärksamhet och går o glor o söker problem.

För mig tillför dom ingenting. Att ha ett par läkare från polen eller ryska städerskor stör mig inte om det vart i liten omfattning.

Nu har det gått så långt man är själv svensk om man åker tunnelbana vissa tider och inom vissa yrken finns inga etniska svenskar kvar alls. Känns ju sjukt o känns mera som man är i annat land eller i vissa fall en helt annan kontinent.
Du skrev väl i princip exakt vad jag tänkte skriva. Bra där.

De enda invandrare jag vill ha hit är sådana som tillför samhället något - idrottsmän, akademiker, konstnärer, från kulturer som är linande vår. Alla improduktiva analfabeter från Afrika och arabvärlden bör inte släppas in. Jävla skrikiga, skitiga ociviliserade patrask... De duger fan inte ens att köra bulle eller städa toaletter.
Citera
2012-02-13, 18:36
Medlem
Fladderbajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fetjävel

Det är det här jag menar. Det är sjukt att man ibland känner sig som en främling i sitt egna land!
Citera
2012-02-13, 18:46
Medlem
Mannen.med.hattens avatar
Jag röstar på SD för att det är det enda partiet som tar ett steg i rätt riktning. Det må vara ett litet steg men det är i alla fall något.
Citera
2012-02-13, 18:47
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zkumbollen
jag är för assimilation, som vi hade i det här landet fram till 1975.
Före 1975 kom det mestadels europeiska invandrare från närliggande etnokulturella områden.
Det gör det inte idag.

Skulle du verkligen vilja assimilera negrer och araber in i den svenska folkstammen?
Kan du överhuvudtaget greppa konsekvenserna av att sammansmältas med dessa folkslag?

Integrering och segregation är mycket bättre så slipper vi storskaligt att blandas med ohyran.
Citera
2012-02-13, 19:04
Medlem
Jag kommer rösta på sd för det finns inget bättre att rösta på .
Citera
2012-02-13, 19:11
Medlem
skogshomos avatar
Jag röstade inte på SD i det förra valet men nu har de utvecklat sin politik och jag stödjer många av de sakerna de vill genomföra.

Jag tycker att vi ska kunna ta emot arbetskraftsinvandrare men vi bör minska anhörigsinvandringen dramatiskt eller/och låta den dö ut totalt.

Vi har stora problem i Sverige, det måste lösas innan landet splittras ännu mer.
Citera
2012-02-13, 19:12
Medlem
Västkustskts avatar
Jag röstar på SD och jag har inget emot invandring av bra människor från i princip vilket land som helst från västvärlden.

Araber, afrikaner och vissa asiater däremot är bara inavlat avskum som bara är problem för oss så de vill jag inte ha här överhuvudtaget.
Citera
2012-02-13, 19:14
Medlem
Jeremy.Clarksons avatar
Jag är för arbetskraftsinvandring om behovet verkligen kan styrkas eller om personen redan har fått tjänsten och bara flyttar in. Inga bidrag, inga bonusar eller dylikt.
Citera
2012-02-13, 19:21
Medlem
Heladageniskogens avatar
Utmärkt inlägg, SD är ett ganska ologiskt och diffust parti men det frågan handlar om är att SD är en sorts mellanting, en intermediär mellan att vara för mångkultur/kulturmarxism/svenskarnas utplåning och att vara för Sverige/nationalism. Det är därför SD helt saknar logik, slutmål och substans.

SDare har börjat förstå att svenskhet är något unikt, något som binder samman oss som grupp, som skiljer oss ifrån andra grupper och att andra grupper utgör ett hot (eg via invandring) emot oss som grupp. De börjar få en rasistisk, gruppcentrerad världsbild. Samtidigt har de fortförande kvar mycket av den kulturmarxistiska världsbilden exempelvis att det är "kulturen" som avgör folks beteende (eg miljö), att invandring och invandrare på något nästan magiskt/metafysiskt plan alltid behövs i ett samhälle "men kanske inte så mycket som idag" och att man skall "ta hand om de invandrare som vi redan har" eller klassikern "hjälpa dem i deras hemländer".

SDare går sedan över ytterligare ett steg och blir etniska nationalister, rasister, nazister och så vidare när de slutgiltigheten bryter med kulturmarxismen och inser att det är blodsbandet (genetiken) som är det viktiga, att alla främmande(genetiskt) invandrare måste kastas ut och att invandring har vi aldrig någonsin behövt. Men även tidiga etniska nationalister har inte brutit helt med kulturmarxismen utan även fenomen som etnopluralism (alla har rätt till ett eget land) är en rest ifrån deras gamla världssyn, slutgiltigen utvecklas detta ibland till en mer klassiskt gruppcentrerad nationalism där även interaktioner med andra folk utanför landets gränser anses nödvändiga för att skydda och ibland även stärka gruppen.

Den kulturmarxistiska världsbilden och den nationalistiska stam och gruppcentrerade världsbilden skiljer sig så pass mycket åt att det alltid sker en vandring med flera delsteg och folk hoppar inte direkt mellan dem. Vi måste bara se till att folk inte stannar på vägen, annars är det inga problem med SD!
Senast redigerad av Heladageniskogen 2012-02-13 kl. 19:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in