2012-02-13, 21:17
Medlem
Manboiiis avatar
Svårt att visa att man rösta på SD utan att trampa på många tår då större delen har fel uppfattning om dem(icke röstande).
Jag rösta SD och är inte emot invandring, men jag är för assimilation
Citera
2012-02-13, 21:19
Medlem
Invandring per se är inget fel, t ex norskor får det gärna bli fler av i Sverige.
Koreaner är intelligenta och heller inget nackdel i ett civiliserat samhälle.

Finessen med SD är att de sitter i riksdagen och vill minska invandringen därför skall man som kritiker till invandring av låg-IQ folk från MENA och subsahara rösta på SD. SD lär inte få egen majoritet någonsin eftersom både moderater och sossar hellre kommer att bli invandringskritiska än att bli passerade av SD i % siffror i riksdagsval.

Politisk forskning visar att maktpartier främst vill ha makt och är villiga att ändra sig på snart sagt varenda fråga bara de kan få makt. Se bara på moderaterna för tio år sedan och de nya moderaterna av idag. SDs invandringspolitik är en mer eller mindre exakt kopia av moderaterna av år 2000. Moderaterna lär ändra sig igen om bara opinionen svänger ytterligare till SDs fördel. Reinfeldt lär få gå och en ny snubbe tar rodret om kursen till makten går genom att sno väljare från SD. Makten är dock viktigare än en hoper invandrare både för moderater och sossar.

Av ovanstående skäl kan man tryggt rösta på SD oavsett om de har brist på vettigt folk eller ej på en rad positioner, SD kommer bara indirekt att kunna driva sina frågor, moderater eller sossar kommer att verkställa SDs invandringspolitik bara tillräckligt med röster går SDs väg. Se på t ex Danmark eller Holland.
Citera
2012-02-13, 21:26
Medlem
Folk får komma till Sverige om de har fått ett jobb eller om de kommer få jobb för att det behövs inom det yrket eller att man är självförsörjande. Man ska absolut inte få åka hit för att leva på bidrag.

Unga barn får jättegärna komma hit, kvittar vart de kommer ifrån och vilken hudfärg de har men då ska de helst vara runt/under 10 år gamla. Dvs, för att förhindra att inte vuxna flyktingar som utger sig för att vara barn och för att lättare kunna uppfostra dem. Barn som kommer från annat land ska självklart inte behöva jobba, de ska få gå i skolan precis som alla andra.
Senast redigerad av lyle.doll 2012-02-13 kl. 21:38.
Citera
2012-02-13, 21:32
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fladderbajs
Jag röstade på SD och jag vill inte ha invandring. Men det var inte därför jag röstade på SD
Varför röstade du på dem då?
Citat:
Ursprungligen postat av Andiders
Jag röstar SD men är inte emot invandring.
Jag är däremot den invandring och integration som förs idag.
Om inget görs åt de problemet kommer vi se ställen gå samma öde tillmötes som Malmö.

Jag anser att nåt kraftigt måste göras mot dagens invandring och extremt bristfälliga integrationspolitik. SD kanske inte är det ultimata. Men de har fått upp frågan, och utan dom i riksdagen, så dör frågan. Om nu inget annat kritiskt parti skulle komma in i riksdagen.
Så din uppfattning är alltså att invandring i grund och botten är någonting positivt, men att integrationspolitiken däremot är bristfällig. I så fall så tycker du som Mona Sahlin.
Citat:
Ursprungligen postat av efterna
Emot invandring? all invandring? varför? för att det skapar jobb? för att det ökar sveriges ekonomi?

Lär dig lite om invandring. All invandring är INTE dåligt.

Jag är inte emot Europa-invandring, däremot så tycker jag att Mena-invandring kan sänkas dramatiskt.
Men du vill ändå att Mena-invandringen ska fortsätta, bara den gör det i lägre takt? Om vi nästa år tar in femtusen negrer till din stad så är det bra, så länge du slipper ta emot hundratusen negrer. Om någon sa att Sverige skulle ta emot en miljard negrer om ett år, skulle du då tycka det vore en bra idé att bara ta emot en miljon negrer om två år eftersom invandringen har minskat?

Anser du att det är positivt att ta emot somalier och kurder? Vad är din ståndpunkt?
Citat:
Ursprungligen postat av persbrandt2k
Jag vill minska invandringen med 100% i ungefär 5-10 år för att reda ut situationen de övriga partierna ställt till med. Därefter får man se om det svenska folket vill ha invandring igen eller inte, genom att direkt rösta om invandring.
Om du vill stoppa invandringen helt (som du skrev) hur känns det då att rösta på ett parti som bestämt tar avstånd från invandringsstopp? Ett parti som öppet går till val på att fortsätta ta emot invandrare?
Citat:
Ursprungligen postat av Herzog.Schmidt
Jag hade röstat på NSDAP om jag så kunnat, men nu får jag väl nöja mig med allt som inte är Miljöpartiet.
Så du ser ingen skillnad mellan SvP och Folkpartiet, eftersom ingen av dem är miljöpartiet?
Citat:
Ursprungligen postat av zkumbollen
jag röstade på SD

jag är för arbetskraftsinvandring, där det finns behov vill säga

jag är för assimilation, som vi hade i det här landet fram till 1975.

jag tycker Kanada i mångt och mycket kan stå som förebild för hur ett modernt västland kan föra en ansvarsfull invandringspolitik.

Sug på den
Okej, du verkar ha koll till skillnad från många. Du röstade på Sd för att du ville ha invandring, grattis - du har fattat vad Sd står för!
Citera
2012-02-13, 21:43
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Tycker att det är fel i nuläget att ta in en så stor mängd invandrare som oftast saknar någon form av utbildning,så att svenska ungdomar får åka till norge bara för att jobba på 7/eleven.
Hmm men om man tog in massvis med polska och tyska ingenjörer som trängde ut svenska ingenjörer, vore det okej?
Citat:
Ursprungligen postat av Aleh09
Invandring kostar en jävla massa pengar p.g.a. av invandrare till en högre grad än svenskar begår brott och lever på bidrag. Ökat brottslighet leder ju till att polisen behöver mer resurser.
Men du vill att Sverige ska fortsätta ta emot invandrare?
Citat:
Ursprungligen postat av fetjävel
Jag vill inte ha några mera hit.
[...]
Att ha ett par läkare från polen eller ryska städerskor stör mig inte om det vart i liten omfattning.
Hur ska du ha det? Ska vi stänga gränserna eller ska vi ha en viss invandring av östfolk?
Citat:
Ursprungligen postat av Northling
Ja, jag vill ha invandring. Dock en invandring som ej belastar Sverige ekonomiskt.
Man röstar inte på SD för att man vill stoppa invandringen, utan för att man vill att det förs en vettig invandringspolitik. Istället för att agera världens socialbyrå.
Så om vi avskaffade SFI och socialbidrag så skulle du inte ha problem med fri invandring? Det är bara pengarna som räknas för dig? Skulle det kännas okej att dina barn gick i en skola där alla andra barnen var mulatter, vars svarta fäder var basketspelare från USA som kom hit för att göra svenska blondiner på smällen? Är etnicitet oviktigt?
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
De enda invandrare jag vill ha hit är sådana som tillför samhället något - idrottsmän, akademiker, konstnärer, från kulturer som är linande vår.
Detta "något" vad innebär det specifikt? Pengar? Kunskap? Humor? Eller räcker det om du får en subjektiv känsla av feelgood för att öppna porten för en somalisk sjubarnsmamma?
Citera
2012-02-13, 21:53
Medlem
Heladageniskogens avatar
Så ni som tycker att vi skall ha "bra" invandring. Är det okej för er om svenskarna blandas bort bara vi blandas bort av typ kineser och inte av araber? Personligen vill jag stoppa invandringen för att jag vill ha kvar svenskarna, ekonomiska aspekter skiter jag fullständigt i. Det är inte hur skötsam invandraren är som spelar roll utan att denne inte är svensk och att dennes närvaro leder till att svenskarna försvinner (även med SDs nuvarande politik; inom en överskådlig framtid. Även om mängden invandrare minskas drastiskt eller rent av stoppas finns det redan för många här för att vi inte skall bli något annat än svenskar med tiden) eftersom andra människor dels har en annan genetik (den viktigaste aspekten av svenskhet) än oss men även att folk med blandad bakgrund inte sätter något värde i den svenska kulturen/historien oavsett hur mycket man assimilerar dem. De har ingen fysisk koppling till den helt enkelt och kommer därmed inte identifiera sig med Sverige, då kommer tillslut den svenska kulturen försvinna när tillräckligt många har assimilerats och folk har väldigt blandad bakgrund. Varför skall någon som är blandad svensk, turk, somalier, kines och indian identifiera sig med Sverige?

Förövrigt är assimilation värre än mångkultur eftersom det förändrar svenskarna och inte bara det svenska samhället, således förstörs vi för evig tid om vi börjar assimilera rasfrämlingar.

Citat:
Ursprungligen postat av villhelm
Nationaldemokraternas resultat i riksdagsval:
ND har ju tagit död på sig själva, det var därför jag skrev organisationer och inte partier. Tar inte ND på allvar längre.

Sedan är det nog väldigt få av dem som faktiskt anammar en nationalistisk politisk ideologi som går med i någon organisation. De flesta är ganska lata och sitter mest hemma skulle jag tro, kan räkna folk som uttrycker nationalistiska åsikter här som faktiskt verkar vara med i organisationer på en hand typ.

Citat:
Om jag minns saken rätt vill SD enbart ta in det antal flyktingar som vi måste enligt Genèvekonventionen. Jag vet inte om det väntar några repressalier om man bryter mot detta, men det är underskrivet och om den saken finns nog inte särskilt mycket att göra.
Är det någon gudomlig lag som orsakar grodregn och floder av blod om vi bryter emot den? Det finns inget som säger att vi "behöver" invandrare. Det är bara att ha stake och ge fingret till globalisterna och säga åt dem att stoppa upp sina konventioner i arslet.

För övrigt borde alla som inte befinner sig i något mellansteg rösta på SvP, de behöver växa så alla "öööööööööh det finns inget annat alternativ än SD, SvP kommer inte göra något alls. För de fick bara tusen röster ööööh det betyder att man inte kan växa mer någonsin" tvingas hålla tyst.
Senast redigerad av Heladageniskogen 2012-02-13 kl. 21:57.
Citera
2012-02-13, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Men du vill ändå att Mena-invandringen ska fortsätta, bara den gör det i lägre takt? Om vi nästa år tar in femtusen negrer till din stad så är det bra, så länge du slipper ta emot hundratusen negrer. Om någon sa att Sverige skulle ta emot en miljard negrer om ett år, skulle du då tycka det vore en bra idé att bara ta emot en miljon negrer om två år eftersom invandringen har minskat?

Ja. Det finns ett få tal bra folk från Mena länderna. Tycker Sverige ska göra en så kallad backround check innan dem släpper in någon från mena-sidan. Tyvärr så är deras rykte helt förstört i detta land, och dem kan inte skylla det på någon annan än dem själva.

Så ja, vi ska fortfarande ha öppna portar för BRA folk som har meriter att visa upp, och med meriter menar jag någon form av utbildning (samt att vi måste vara i behov av den kunskapen han/hon har att erbjuda), inte bara hur bra dem kan bygga en hytt av bajs och lera.
Sverige är ju trots allt ett stort land. Större än Tyskland om jag inte har fel, så vi har plats att bygga ut städer. Men innan vi kan göra detta så måste vi "städa" upp lite. Kasta ut alla som inte beter sig på ett exemplariskt sätt.
Citera
2012-02-13, 22:10
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fladderbajs
Det är det här jag menar. Det är sjukt att man ibland känner sig som en främling i sitt egna land!
Och exakt vad skulle en röst på Sd göra för att ändra detta tror du?
Citat:
Ursprungligen postat av Mannen.med.hatten
Jag röstar på SD för att det är det enda partiet som tar ett steg i rätt riktning. Det må vara ett litet steg men det är i alla fall något.
Är det ett steg i rätt riktning att vilja ta emot invandrare de närmsta tio åren menar du? Vad menar du med "litet steg"?

Sd vill samma sak som alla andra, de vill bara att hastigheten ska sänkas. Sd har precis samma mål som de andra partierna, de har i stort sett samma bilkarta också, skillnaden är att Mp vill gasa fullt ös, de flesta partierna vill köra i 90 medan Sd kräver att farten sänks till 30 km/h.

Är det ett steg i rätt riktning att i allt väsentligt dela de andra partiernas syn på vad som ska göras (ta emot ännu mer invandrare)? Om du nu anser att invandring är bra och att det bara handlar om att SFI-klasserna inte ska bli för stora och vi måste hinna bygga bostäder i samma takt som folk släpps in kan jag förstå ditt resonemang.

Om du däremot anser att invandring är något negativt kan jag verkligen inte förstå vad du får ut av att rösta på ett parti som vill det diametralt motsatta mot vad du vill.
Citat:
Ursprungligen postat av zelkov
Jag kommer rösta på sd för det finns inget bättre att rösta på .
Vad är det för efterforskningar som gjort dig så säker på detta?
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Jag röstar på SD och jag har inget emot invandring av bra människor från i princip vilket land som helst från västvärlden.

Araber, afrikaner och vissa asiater däremot är bara inavlat avskum som bara är problem för oss så de vill jag inte ha här överhuvudtaget.
Okej, du är medveten om att det finns massvis med negrer, gulingar och araber som har ett amerikanskt, engelskt och franskt pass? Hur ska dessa stoppas vid Sveriges gränser enligt dig? Skällmätning och DNA-tester?
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy.Clarkson
Jag är för arbetskraftsinvandring om behovet verkligen kan styrkas eller om personen redan har fått tjänsten och bara flyttar in. Inga bidrag, inga bonusar eller dylikt.
Det finns massvis med firmor som kan styrka det mesta för rätt ersättning. Sd kan aldrig hindra folk från att anställa sina släktingar i ett annat land i sex månader och sen får de svenskt pass. Sd är inga orakel som kan avgöra exakt vilken kompetens som krävs i en enskild firma.

Många av de bluffanställningar som finns idag är avtalade redan innan folk landade på Arlanda, om du inte har insett detta är du mer än lovligt naiv.
Citera
2012-02-13, 22:13
Medlem
Heladageniskogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av efterna
Så ja, vi ska fortfarande ha öppna portar för BRA folk som har meriter att visa upp, och med meriter menar jag någon form av utbildning (samt att vi måste vara i behov av den kunskapen han/hon har att erbjuda), inte bara hur bra dem kan bygga en hytt av bajs och lera.
Sverige är ju trots allt ett stort land. Större än Tyskland om jag inte har fel, så vi har plats att bygga ut städer. Men innan vi kan göra detta så måste vi "städa" upp lite. Kasta ut alla som inte beter sig på ett exemplariskt sätt.
Är inte svenskar bra nog?
Citera
2012-02-13, 22:16
Medlem
Moffegrevs avatar
Citat:

Tramsig text...

Ponera att SD får majoritet, tror du då att de kommer släppa in en enda somalier till Sverige? Givetvis försöker de göra partiet lite rumsrent och köra med att de självklart ska släppa in kvotflyktingar eller vaffan det nu är, men får de väl makten lär du ju inte se överdrivet många somalier i landet.
Citera
2012-02-13, 22:38
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heladageniskogen
Den kulturmarxistiska världsbilden och den nationalistiska stam och gruppcentrerade världsbilden skiljer sig så pass mycket åt att det alltid sker en vandring med flera delsteg och folk hoppar inte direkt mellan dem. Vi måste bara se till att folk inte stannar på vägen, annars är det inga problem med SD!
Du menar alltså att Sd ska fungera som någon slags rekryteringsbas för renodlade rasistpartier? Du stödjer alltså Sd för att du hoppas att fler ska rösta på SvP i framtiden? Eller har jag missuppfattat dig?
Citat:
Ursprungligen postat av Mawizda
Haha du är allt bra dum du TS. SD har fler frågor än invandringen, så de skulle visst vara något med en minskad invandring.
Vilka frågor är det då? Fortsatt ockupation av Västbanken och Gaza, är det vad som lockar dig?
Citat:
Ursprungligen postat av oban
Jag gör mig inga illusioner om att JÅ en dag kommer att bli statsminister och lösa invandringens alla problem. Jag röstar på SD i förhoppningen att de en dag blir tillräckligt stora för att deras invandringspolitik ska färga av sig på de etablerade partierna. Något annat vore urbota korkat att hoppas på.

TS du är utvecklingsstörd om någon.
Nej jag är inte utvecklingsstörd, det har jag till och med papper på.

Men jag förstår din poäng. Du syftar på att Sd ska göra som Dansk folkeparti och agera som ett virus som genom sin blotta närvaro i riksdagen ska infektera hjärnorna hos de andra partiernas ledamöter (typ)?

Men svenska etablissemanget har valt en annan väg än danska. Kursen står tydlig och fast. Ju mer röster Sd får desto mer invandrare tas det in. Valresultatet 2010 ledde ju till att regeringen och Mp öppnade upp för att det skulle bli lättare att anhöriginvandra från Somalia utan att ens behöva ID-handlingar. Detta var vad Sd:s väljare fick som tack för att de röstade på Jimmie Åkesson. Och både du och jag vet att Sd aldrig kommer få majoritet.
Citat:
Ursprungligen postat av SnowInformer
Jag röstade på SD. Ett par tusen invandrare kan komma hit per år. Invandrare som kommer hit ska assimileras in i det svenska.
Varför ett par tusen? Varför inte ett tiotal tusen? Varför kan de inte assimileras om de är fler än just ett par tusen? Varför vill just du ha hit just ett par tusen? Vad är det för syfte med detta?
Citat:
Ursprungligen postat av villhelm
TS: Du verkar inte riktigt frisk. Vissa människor är för invandring, fast inte i dagens utsträckning, vissa hatar invandrare och vill se dem dö, men inser att SD är det enda realistiska alternativet, vissa tycker att det viktigaste är att man tar in rätt sorts invandrare, inte antalet.
Jag är lite förkyld just nu, men jag äter vitlök och dricker varmt te med honung så oroa dig inte för mig.

Du beskriver en mycket ackurat situation av vad Sd är. Sd är ett smörgåsbord för lite alla möjliga missnöjesyttringar. Några stör sig på att de som kommer hit är araber som skriker och luktar vitlök. Andra stör sig på att polacker snor svenska byggares jobb. En del vill ha en invandring, bara de tjänar på den ekonomiskt. Några vill att negrer ska dö, och röstar på ett parti som lovar att rädda livet på så många negrer som möjligt.

Det säger sig självt att Sd uttrycker sig luddigt och diffust av uppenbara skäl. Ett sånt parti vill inte få något gjort. De vill sitta i riksdagen, få fina löner och leka med bratsen kring Stureplan. Du och jag betalar.
Citat:
Ursprungligen postat av Scubble
Nej det känns inte bra att ta emot invandrare med fel värderingar som bevisligen har problem att integreras. Det är ingen invandring jag stödjer.

Sen förstår jag mig inte på er som är helt emot invandring och sen lägger er röst på något rasistparti som endast får kanske tusen röster. Hur tror ni att ni någonsin ska uppnå en förändring?
Vill Sd stoppa invandrare med fel värderingar? Ska de börja läsa tankar med hjälp av telepatisk kraft vid passkontrollen i Arlanda är det tänkt? Du kan aldrig veta vad en människa tänker och tycker, så det där är bara trams och utopiskt önsketänkande.

Lägger man sin röst på ett rasistparti som får några tusen röster så gör man det väl för att de ska få fler röster i nästa val och sen ännu fler i valet därpå? Sd var också ett litet parti, de som inte gillade invandring på 80-talet sa precis samma sak om Sd som du säger om SvP och liknande.

Personligen tror jag mer på väpnad revolution, men jag kan ändå förstå hur vissa tänker.
Citera
2012-02-13, 22:44
Medlem
Fladderbajss avatar
Citat:
Och exakt vad skulle en röst på Sd göra för att ändra detta tror du?
Jag menar inte att det ska hjälpa att rösta på SD. Jag vill ha en rimligare invandringspolitik men det var inte enbart därför jag röstade på SD. Största anledningen var att de vill sätta rimligare straff på olika brott än det skämt till straffsystem vi har idag och för att de vill se till att våra pensionärer ska få det bättre. Skulle vi bara släppa in civiliserade invandrare som anpassar sig efter Sverige och gör rätt för sig klagar inte jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in