2013-04-10, 16:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenB
Det är ganska magstarkt att kalla ca 1 milj personer för efterblivna. Man kan tycka att en eller två personer är konstig. Men om alla runt omkring en är det, så är det mer troligt att det är du som är knäppisen.

Vad får dig att tro att SD skulle stanna vid att minska invandringen med 90 % om de fick makten? Tror du inte att om de uppnådde detta skulle sätta upp nya mål? Se det mer som ett första steg. Vad är alternativet? Ett mupparti som får 800 röster? Känns ju seriöst.
SD vill minska invandringen med 90% temporärt. De vill att de som redan är här ska sättas i arbete. Det kommer inte vara en permanent ändring utan den kommer ändras när Sverige klarar av det.
Citera
2013-04-10, 20:31
Medlem
Flaskhalsats avatar
Jag röstar inte SD, jag röstar SvP för ett svenskt Sverige.

Jag vill enbart ha invandring från västerländska kultur med delad genetik och nära nog identiskt kulturarv.

Att folk som inte har genetiska arv till landet Sverige som kallar sig för svenska är för mig den absolut största hädelsen.
Citera
2013-04-12, 05:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskhalsat
Jag röstar inte SD, jag röstar SvP för ett svenskt Sverige.

Jag vill enbart ha invandring från västerländska kultur med delad genetik och nära nog identiskt kulturarv.

Att folk som inte har genetiska arv till landet Sverige som kallar sig för svenska är för mig den absolut största hädelsen.

Gör en skillnad då med all din makt.
Citera
2013-04-12, 05:21
Medlem
Flaskhalsats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wrmeop
Gör en skillnad då med all din makt.

Vilken makt? Hade inte spelat någon roll om enbart SVP och S fanns och S hade 51%. Det här kan du väl allt? Eller?
Citera
2013-04-12, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskhalsat
Vilken makt? Hade inte spelat någon roll om enbart SVP och S fanns och S hade 51%. Det här kan du väl allt? Eller?

Du är väl högt uppsatt antar jag? Jobba på saken
Citera
2013-04-13, 01:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Platsbanken
SD vill minska invandringen med 90% temporärt. De vill att de som redan är här ska sättas i arbete. Det kommer inte vara en permanent ändring utan den kommer ändras när Sverige klarar av det.

De vill minska asyl och anhörigsinvandringen med 90%. Inte arbetskraftsinvandringen. Ganska smart egentligen. Ta Kanada som exempel, de gör precis likadant och få in en massa kompetent personal, men inga parasiter i stort sett. Som det borde vara om man vill bygga ett land.
Citera
2013-04-13, 01:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krystall
De vill minska asyl och anhörigsinvandringen med 90%. Inte arbetskraftsinvandringen. Ganska smart egentligen. Ta Kanada som exempel, de gör precis likadant och få in en massa kompetent personal, men inga parasiter i stort sett. Som det borde vara om man vill bygga ett land.
Oerhört smart. http://www.torontopolice.on.ca/homicide/mostwanted.php

Kan vi inte genast komma överens om att sluta upp med mytbildningen om att arbetskraftsinvandringen till Kanada skulle vara lyckad? All storskalig icke-vit invandring är alltid och utan undantag destruktiv för värdfolken på ett eller annat sätt.
Citera
2013-04-13, 02:15
Medlem
Rivarossis avatar
Jag röstar på SD i förhoppning om att de genom sin smarta framtoning ska i framtiden få mandat i riksdagen, att få stopp på denna helt okontrollerade massinvandring.
Krävs silkesvantar och tid, för att omvända de godhjärtade.
Citera
2013-04-13, 08:34
Medlem
mrbananbrallans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av efterna
Emot invandring? all invandring? varför? för att det skapar jobb? för att det ökar sveriges ekonomi?

Lär dig lite om invandring. All invandring är INTE dåligt.

Jag är inte emot Europa-invandring, däremot så tycker jag att Mena-invandring kan sänkas dramatiskt.

du menar att det skapar kommunala jobb vars löner betalas med skattemedel?
skattemedel som annars hade kunnat gå till våra äldre?
till vår pension?
till vården?
skolan

som det ser ut idag så måste vi stoppa invandringen helt, vi har över 8% arbetslöshet idag och den stiger, vi tar emot 100000 invandrare per år och du kan inte lägga ihop 1 + 1?

de flesta som kommer hit kommer från länder som är underutvecklade pga krig och fattigdom mm, de har i princip 0 utbildning, DÄRFÖR blir de taxichaufförer, städare, diskare etc, allt annat är lögn och myt för att vi ska luras in att tro att multi kulti e räddningen, vem ska försörja dem som ska försörja oss??? goddag yxskaft!!!
Citera
2013-04-13, 09:05
Medlem
Roburs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rivarossi
Jag röstar på SD i förhoppning om att de genom sin smarta framtoning ska i framtiden få mandat i riksdagen, att få stopp på denna helt okontrollerade massinvandring.
Krävs silkesvantar och tid, för att omvända de godhjärtade.

Jag är likaså benägen att lägga min röst på SD just p g a signaleffekten - om tillräckligt många röstar på SD blir det till slut omöjligt att nonchalera folkviljan. Läget är allvarligt och SD är det minst sjuka alternativet bland riksdagspartierna.

Den breda massan / medelklassen har en avgörande inverkan på Sveriges framtid och med de alltmer uppenbara problem invandringspolitiken skapat är jag tämligen säker på att en betydligt större andel ur medelklassen kommer att rösta på SD 2014 än vad man gjorde 2010.
Citera
2013-04-13, 11:48
Medlem
mhns avatar
Citat:
Hur jävla efterblivna är egentligen Sd:s väljare? Låt mig ta ett konkret räkneexempel!
Om du har 400 tusen somalier i Rinkeby som kommit hit de senaste fyra åren (dvs vi utgår från att det är 100 tusen årligen) och Sd får makten 2014, så kommer det år 2015 finnas 405 tusen somalier. År 2016 finns det 410 tusen, år 2018 finns det 420 tusen somalier... och så vidare.

Hur tänker du nu? Om vi använder ditt hypotetiska räkneexempel och SD inte skulle ta makten så skulle det istället för fem tusen somalier komma hundratusen somalier varje år: År 2015: 500 000, År 2016: 600 000, År 2018: 800 000. Det är en jävla skillnad på 420 000 och 800 000. Och det är på bara fyra år! Skulle vi räkna på tio år så blir skillnaden 450 000 somalier mot 1 400 000 somalier. Viss skillnad, eller hur?

Jag röstar på SD. Jag är inte emot invandring. Jag är för arbetskraftinvandring om det är människor med kunskap/utbildning som de svenska företagen behöver och inte finner här i Sverige. Då är de välkomna.

Jag är inte rasist, som många säkert tror bara för att man röstar på SD. Jag bryr mig inte om var du kommer ifrån eller vilken hudfärg du har. Är du en vänlig, ödmjuk, arbetsam, hjälpsam och pragmatisk person så har jag inget emot att du kommer hit till Sverige, om du bidrar till Sveriges ekonomi. Dock ställer jag mig tveksam till om du låter sagor (läs: religion) styra ditt och andras liv, men det är en annan diskussion.
Citera
2013-04-13, 19:14
Medlem
Convoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mhn
Jag är för arbetskraftinvandring om det är människor med kunskap/utbildning som de svenska företagen behöver och inte finner här i Sverige. Då är de välkomna.
Vad är det för kompetens vi saknar? Vad är det Sverige inte kan utbilda sin egen befolkning i? Kan inte svenskar utbilda sig i andra länder?
Citat:
Ursprungligen postat av mhn
Jag är inte rasist, som många säkert tror bara för att man röstar på SD.
Jo, det är du, du har bara inte begripit att det är något normalt och försöker att tränga undan dina egna känslor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in