2014-07-23, 04:20
  #3625
Medlem
Reko45s avatar
Jag gillar inte att man måste betala för att kunna se cilka som "gillat" ens bilder etc....fy fan vad de ska va massa mikro transaktioner nu för tiden. .... jag är ingen slusk men om man vill komma nån vart ska de kostas pengar...gah.

btw bara jag som får flashbackfrån Lunarstorm över denna sida???
Citera
2014-07-23, 11:35
  #3626
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OndaParabolen
Jag chattar bara på Badoo och har varit i samma läge många gånger.
Inget som helst intresse, uppgifter eller ibland ens meddelanden och så vill de helt plötsligt träffas.
Varför skulle man vilja träffa en person rakt uppochner bara baserat på en bild?
Aldrig i livet, de får fan göra bättre reklam för sig först, enligt mig.

Är du socialt handikappad måhända?
__________________
Senast redigerad av Klappasäften 2014-07-23 kl. 11:39.
Citera
2014-07-23, 11:37
  #3627
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reko45
Jag gillar inte att man måste betala för att kunna se cilka som "gillat" ens bilder etc....fy fan vad de ska va massa mikro transaktioner nu för tiden. .... jag är ingen slusk men om man vill komma nån vart ska de kostas pengar...gah.

btw bara jag som får flashbackfrån Lunarstorm över denna sida???

Nej ,det är ganska sjukt att allt ska behöva kosta pengar tycker jag, inte var det så förut ,inte fan behövde man betala för att dejta då.
Vet inte vad som är sjukast egentligen att folk måste använda nätet för att träffa folk eller att personer tar betalt för det .
Så där är det ju på alla sidor , match.com också , stod man kunde registrera användare gratis ,men sen kostar det skicka meddelanden ,vad är det lönt skapa an användare då för?
Citera
2014-07-23, 11:41
  #3628
Medlem
Dragprovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Är du socialt handikappad? Du kommer ändå aldrig få en bra bild av hur en tjej/kille är genom text. Jag har dejtat i snart 8 år. Nuförtiden struntar jag bara i att skriva en massa nonsens och bjuder ut dem direkt. Tackar de nej så är det deras loss.

Håller med om att man bör träffas tidigt istället för att ödsla tid genom att försöka lära känna varandra genom mejlkonversationer.
Citera
2014-07-23, 11:49
  #3629
Medlem
fuckedupseriously2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Nej ,det är ganska sjukt att allt ska behöva kosta pengar tycker jag, inte var det så förut ,inte fan behövde man betala för att dejta då.
Vet inte vad som är sjukast egentligen att folk måste använda nätet för att träffa folk eller att personer tar betalt för det .
Så där är det ju på alla sidor , match.com också , stod man kunde registrera användare gratis ,men sen kostar det skicka meddelanden ,vad är det lönt skapa an användare då för?

Det är fortfarande gratis att dejta, gäller bara att approacha kvinnor på stan. Och Badoo och Happypancake är gratis.

Dock ska man ha klart för sig att det är databasen över sökande singlar man betalar för och inte själva sidan som är otroligt primitiv i sin utformning och borde snarare kosta 10 kronor per månad. Tyvärr är det så att så fort en databas är tillräckligt stor så kommer man ta betalt på ett eller annat sätt.
Citera
2014-07-23, 11:51
  #3630
Medlem
Dragprovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Nej ,det är ganska sjukt att allt ska behöva kosta pengar tycker jag, inte var det så förut ,inte fan behövde man betala för att dejta då.
Vet inte vad som är sjukast egentligen att folk måste använda nätet för att träffa folk eller att personer tar betalt för det .
Så där är det ju på alla sidor , match.com också , stod man kunde registrera användare gratis ,men sen kostar det skicka meddelanden ,vad är det lönt skapa an användare då för?

Tycker det är naturligt att det ska kosta pengar. De som skapar dejtingsidorna måste få pengar för tiden de lägger ner.

Men jävligt störande är det när man inte får reda på vad som kostar pengar förrän man väl använder de funktionerna. Så mycket tid förlorad på att sidornas egna information bara är halvsanningar nu för tiden. Tråkigt att man ska måste söka information från en opartisk tredjepart.
Citera
2014-07-23, 12:33
  #3631
Medlem
OndaParabolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expos
Nu var det iofs jag som föreslog möte, men man är ändå inte van vid att folk tackar ja så fort. Jag skulle ju kunna vara en jävla skummis.

Läste fel och trodde det var hon som frågade dig om du ville träffas.

Citat:
Ursprungligen postat av Sheik
Eftersom det kan bli en lyckträff? Kanske är det en jävligt trevlig tjej? I absolut värsta fall får man genomlida en tråkig date och då får man en kul historia att berätta sedan. Inte konstigt att folk är så ensamma här i landet med denna negativa inställning.

Wow, snacka om att elda upp sig själv. Vart kom denna fientlighet ifrån?
Jag har inget som helst intresse av att träffa människor jag inte tycker är intressanta på något plan, jag är kinkig på vilka människor jag umgås med för jag är inte intresserad av plastiga relationer av olika slag.
Ber väl om ursäkt för det...
Visserligen skrev jag fel men tror du reagerar likadant vilket som...

Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Är du socialt handikappad måhända?
Hur tänkte du nu?
Det är ju just det jag försöker få genom att chatta för att sen KANSKE träffa personen. Träffas, mötas, prata, vara social.
Med tanke på hur du beter dig är det ironiskt nog du som är socialt handikappad.
Citera
2014-07-23, 15:14
  #3632
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedupseriously2
Det är fortfarande gratis att dejta, gäller bara att approacha kvinnor på stan. Och Badoo och Happypancake är gratis.

Dock ska man ha klart för sig att det är databasen över sökande singlar man betalar för och inte själva sidan som är otroligt primitiv i sin utformning och borde snarare kosta 10 kronor per månad. Tyvärr är det så att så fort en databas är tillräckligt stor så kommer man ta betalt på ett eller annat sätt.

Jo men vissa har ganska svårt gå fram till någon random tjej på´stan :P undrar egentligen hur många som vågar det, det är nog inte merparten tror jag. Ja jag har ju kört på Badoo och happypancake ,tycker inte dom sidorna är så bra ändå ,det där beror ju vart man bor också , bor man kring stockholm finns det ju säkert 3000 singlar mer välja på än där jag bor , finns inte så många på happypancake välja på.

edit: sen är ju inte Badoo helt gratis ,man måste ju ha superpowers för att använda vissa funktioner.
__________________
Senast redigerad av pederN 2014-07-23 kl. 15:25.
Citera
2014-07-24, 17:03
  #3633
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plusforward
Totalt snedvriden rating på killars bilder iaf där jag befinner mig just nu i Sverige. 4 och mindre i betyg på folk som faktiskt ser OK ut? Är det folk som bara har tråkigt eller är svenska tjejer helt ?
Beror på hur man tolkar betygsättningen för det står "Vad tycker du om detta foto?" och är det då en halvtaskig bild på en ganska snygg tjej som döljer ögonen med solglasögon och ointressant bakgrund så ger jag bara ok betyg men de som anstränger sig och har tydliga bilder med fin bakgrund ger jag högre betyg även om dom ser alldagliga ut.
Citat:
Ursprungligen postat av Reko45
Jag gillar inte att man måste betala för att kunna se cilka som "gillat" ens bilder etc....fy fan vad de ska va massa mikro transaktioner nu för tiden. .... jag är ingen slusk men om man vill komma nån vart ska de kostas pengar...gah.

btw bara jag som får flashbackfrån Lunarstorm över denna sida???
Menar du betygsättningen på dina bilder? Den kan du se om du betygsätter andras bilder utan kostnad.
Citera
2014-07-24, 21:09
  #3634
Medlem
Servigins avatar
Är det någon mening att gå med på badoo om man i första hand vill lära känna folk? Känner ingen i stan här så funderar på att gå med för att ha nån att umgås med, sen om det blir mer än så är bara ett plus.
Citera
2014-07-24, 23:40
  #3635
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Servigin
Är det någon mening att gå med på badoo om man i första hand vill lära känna folk? Känner ingen i stan här så funderar på att gå med för att ha nån att umgås med, sen om det blir mer än så är bara ett plus.

Du kan prova tycker jag, nog tror jag det går skaffa vänner via badoo
Citera
2014-07-25, 03:10
  #3636
Medlem
OndaParabolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Servigin
Är det någon mening att gå med på badoo om man i första hand vill lära känna folk? Känner ingen i stan här så funderar på att gå med för att ha nån att umgås med, sen om det blir mer än så är bara ett plus.

När jag började använda badoo, i vintras, så utgick jag ifrån det som du var ute efter.
Under första veckan jag använde det med sökkriterier både tjejer och killar, så fick jag drösvis med sliskiga kommentarer ifrån killar/gubbar om mina bilder och att det första de fråga var: "Vill du träffas?".
Göran (kommer inte ihåg namnet), 52, med status "Vill dejta killar 18-30".
Efter den veckan slutade jag bläddra bland killar överhuvudtaget.
Blockerade t.o.m. ett par stycken för deras meddelanden kändes obehagliga...

Dock kan jag ha haft väldigt otur, jag vet inte vad andra har för erfarenheter av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in