Citat:
Ursprungligen postat av
Madridaren
Hur startar ni upp en chatt?
Själv kör man med: amen hallå skönheten (Ibland ! ibland (= efter)
Bryter vi ner den meningen så tycker jag att den är ganska avslappnad och en bra hälsningsfras (Kanske bara jag...)
amen: visar att man är lite mer avslappnad.
hallå: En gladare hälsning än hej.
skönheten: En komplimang till en tjej, behövs det skrivas något här?
Ändå får man minimalt med konversationer... De korten jag har är festbilder där jag har riktigt kul med mina vänner och inga egobilder (Min jävla näsa förstör... )= ) Vilket bör ju visa att jag är en avslappnad person. Har intressen som: Matlagning, kingmagazine, rödvin m.m lite lättsammare grejer...
Är man så jävla ful? Något jag inte förstår då är att jag hade en 8 i flickvän innan detta...
Förlåt, men den där hälsningsfrasen är inte alls bra. :/ Jag som har en profiltext som dryper av sarkasm (för att sålla bort killar som inte har min humor), och när folk skriver sådana där hälsningar så ignorerar jag dem. För att "amen" = ser ut som något felstavat, och av någon anledning så tänker jag på en dialekt från den nedre delen av Sverige. Och den där hälsningen väcker inte min uppmärksamhet för du framstår bara som ytlig och jag antar att du inte har läst min profil.
Och det här med att du skriver "skönheten". Ursäkta, men det funkar bara på tjejer som har jäkligt låg självkänsla och inte trivs med sitt utseende. Andra tjejer behöver inte höra komplimanger om sitt utseende hela tiden, då är det bättre att du skriver något om deras profil och/eller intressen. Då avviker du lite från mängden i alla fall.
Och snälla, ha inte allt för många festbilder. Försök ha lite bilder där du ser snygg och ordentlig ut, för vissa ryggar tillbaka om man bara festbilder, för det kan få dig att framstå som oseriös. Även att du har "rödvin" som intresse kan även få folk att strunta i dig.