2013-07-04, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Badoo fungerar rätt bra får jag väl lov att säga :-D Åtminstone för mig mitt ute i ingenstans / smålands mörkare delar ( finns både seriösa tjejer och oseriösa tjejer ) Har i snitt 20-30 besök om dagen och pratar med en del av dem ( har aldrig tagit en första kontakt själv ) Förstår att det finns de som upplever badoo som körigt och till 90% beror det på vilken åldersgrupp ni själva ligger ( idealåldern som man ligger mellan 37 och 42 vågar jag påstå ) sen tillkommer sociala färdigheter och hur man ser ut ( tjejer är nästan lika ytliga som oss )

Ehm ja, har du bott under en sten eller?
Citera
2013-07-04, 15:15
Medlem
GrungyDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alaskapolloc
Om de inte hatar dig, varför behöver du då betala för extratjänster?

Vad fan har det att göra med någonting? Är din logik helt efterbliven? Jag betalade för tjänsten så att jag kunde synas bättre och se vilka tjejer jag skulle dra till mig. Men din pantade logik såbetyder det att alla som betalar extra blir hatade av kvinnor?

Värsta trollet hittills.
Citera
2013-07-05, 13:35
Medlem
Hur startar ni upp en chatt?

Själv kör man med: amen hallå skönheten (Ibland ! ibland (= efter)

Bryter vi ner den meningen så tycker jag att den är ganska avslappnad och en bra hälsningsfras (Kanske bara jag...)
amen: visar att man är lite mer avslappnad.
hallå: En gladare hälsning än hej.
skönheten: En komplimang till en tjej, behövs det skrivas något här?

Ändå får man minimalt med konversationer... De korten jag har är festbilder där jag har riktigt kul med mina vänner och inga egobilder (Min jävla näsa förstör... )= ) Vilket bör ju visa att jag är en avslappnad person. Har intressen som: Matlagning, kingmagazine, rödvin m.m lite lättsammare grejer...

Är man så jävla ful? Något jag inte förstår då är att jag hade en 8 i flickvän innan detta...
Citera
2013-07-05, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madridaren

Bryter vi ner den meningen så tycker jag att den är ganska avslappnad och en bra hälsningsfras (Kanske bara jag...)

Ändå får man minimalt med konversationer... De korten jag har är festbilder där jag har riktigt kul med mina vänner och inga egobilder (Min jävla näsa förstör... )= ) Vilket bör ju visa att jag är en avslappnad person. Har intressen som: Matlagning, kingmagazine, rödvin m.m lite lättsammare grejer...

Är man så jävla ful? Något jag inte förstår då är att jag hade en 8 i flickvän innan detta...

Allt handlar om hur du ser ut. Din hälsningsfras lät väldigt töntig, men är du snygg på bilderna skulle till och med den funkat. Om den inte funkar? Borde du leta tjejer på andra ställen. Har du lyckats fånga en 8:a måste du ju veta hur man gör.
Citera
2013-07-05, 13:45
Medlem
alaskapollocs avatar
Citat:

Öppna aldrig med en komplimang. Tjejer får komplimanger hela tiden och du sticker ut mer och verkar intressantare om du låter bli, att du ens har startat en konversation med henne är bekräftelse nog att du ser henne som intressant.

Amen hallå låter lite löjligt och krystat lattjo. Men det viktiga är hur du tar det därifrån trots allt.
Citera
2013-07-05, 13:53
Medlem
Citat:

Förlåt, men den där hälsningsfrasen är inte alls bra. :/ Jag som har en profiltext som dryper av sarkasm (för att sålla bort killar som inte har min humor), och när folk skriver sådana där hälsningar så ignorerar jag dem. För att "amen" = ser ut som något felstavat, och av någon anledning så tänker jag på en dialekt från den nedre delen av Sverige. Och den där hälsningen väcker inte min uppmärksamhet för du framstår bara som ytlig och jag antar att du inte har läst min profil.

Och det här med att du skriver "skönheten". Ursäkta, men det funkar bara på tjejer som har jäkligt låg självkänsla och inte trivs med sitt utseende. Andra tjejer behöver inte höra komplimanger om sitt utseende hela tiden, då är det bättre att du skriver något om deras profil och/eller intressen. Då avviker du lite från mängden i alla fall.

Och snälla, ha inte allt för många festbilder. Försök ha lite bilder där du ser snygg och ordentlig ut, för vissa ryggar tillbaka om man bara festbilder, för det kan få dig att framstå som oseriös. Även att du har "rödvin" som intresse kan även få folk att strunta i dig.
Citera
2013-07-05, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blondinibland
Allt handlar om hur du ser ut. Din hälsningsfras lät väldigt töntig, men är du snygg på bilderna skulle till och med den funkat. Om den inte funkar? Borde du leta tjejer på andra ställen. Har du lyckats fånga en 8:a måste du ju veta hur man gör.

Haha jo det känns ju som att ett 6 pack är tvunget att visas upp nästan...

Hur öppnar du upp en chatt då? Eller du öppnar aldrig

När jag väl fått respons så har de tagit det med ett leende verkar det som (= Men får väl ändra då då (=

Hon fångade mig... så jag vet inte vad man ska tro...
Citera
2013-07-05, 13:58
Medlem
Citat:
Haha jo det känns ju som att ett 6 pack är tvunget att visas upp nästan...

Hur öppnar du upp en chatt då? Eller du öppnar aldrig

När jag väl fått respons så har de tagit det med ett leende verkar det som (= Men får väl ändra då då (=

Hon fångade mig... så jag vet inte vad man ska tro...

På en sån där sajt behövs det 6 pack och pretty boy-ansikte, ja. I verkliga livet kan du dock kompensera det med annat så satsa du på IRL-raggandet istället.
Citera
2013-07-05, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blondinibland
På en sån där sajt behövs det 6 pack och pretty boy-ansikte, ja. I verkliga livet kan du dock kompensera det med annat så satsa du på IRL-raggandet istället.

Det låter klokt

En annan grej dock... Fick, trots min töntiga hälsningsfras, en ganska fräsch brud. Vi tyckte båda om basket så vi snackade lite om det. Hon var utförlig i sina meddelanden och tyckte att det var kul att jag var så insatt. Sen så blir meddelandena kortare och kortare och till slut så slutar hon svara...

Vad är det med dagens brudar? Falska så det sjunger om det...

Kan dock tillägga att hon är från Göteborg och jag från Kristianstad så att...
Citera
2013-07-05, 14:06
Medlem
Citat:
Det låter klokt

En annan grej dock... Fick, trots min töntiga hälsningsfras, en ganska fräsch brud. Vi tyckte båda om basket så vi snackade lite om det. Hon var utförlig i sina meddelanden och tyckte att det var kul att jag var så insatt. Sen så blir meddelandena kortare och kortare och till slut så slutar hon svara...

Vad är det med dagens brudar? Falska så det sjunger om det...

Kan dock tillägga att hon är från Göteborg och jag från Kristianstad så att...

Hon tröttnade antagligen för att samtalet inte "gick vidare". Jag snackade med en kille som jag tröttnade på väldigt snabbt för att han stod och stampade på samma ställe under hela samtalet. Du kanske gjorde samma sak utan att tänka på det?
Citera
2013-07-05, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilyflower
Hon tröttnade antagligen för att samtalet inte "gick vidare". Jag snackade med en kille som jag tröttnade på väldigt snabbt för att han stod och stampade på samma ställe under hela samtalet. Du kanske gjorde samma sak utan att tänka på det?

Varför kan aldrig tjejen ta samtalet vidare? För att ni är sämst...
Citera
2013-07-05, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilyflower

Nej faktiskt inte, snackade om bråvalla också, sen när jag frågade om jobb så bara slutade hon...

Och något som är så drygt är att man måste flika in med vad man själv tycker eftersom en brud frågar nästan aldrig något...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in