2013-07-05, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G-ice
Varför kan aldrig tjejen ta samtalet vidare? För att ni är sämst...

Snacka om att dra alla över en kam. Jag tycker snarare att det är ni killar som har svårt att föra det vidare. Ska jag skriva att ni är sämst nu? De kanske inte vill prata med dig pga din brist på mognad?
Citera
2013-07-05, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madridaren
Nej faktiskt inte, snackade om bråvalla också, sen när jag frågade om jobb så bara slutade hon...

Och något som är så drygt är att man måste flika in med vad man själv tycker eftersom en brud frågar nästan aldrig något...

Jösses vad ni ska klaga på tjejer i den här tråden. Att prata med killar är ingen dans på rosor heller. Och det kan vara så att hon glömmer att svara för att hon har fått 1000 andra meddelanden som hon ska "sortera".
Citera
2013-07-05, 14:16
Medlem
GrungyDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-ice
Varför kan aldrig tjejen ta samtalet vidare? För att ni är sämst...

This. Tjejerna verkar bara sitta på sina rövar och förvänta sig att vi ska vara Robert Downey Junior trots att de kan absolut inte erbjuda något tillbaks. Mitt tips är att ha värdighet, om hon är tråkig att prata med så ignorera henne. Prata bara med dem som ger något tillbaks. Om det betyder att du måste logga ut från dejtingsidor, so be it.
Citera
2013-07-05, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilyflower
Jösses vad ni ska klaga på tjejer i den här tråden. Att prata med killar är ingen dans på rosor heller. Och det kan vara så att hon glömmer att svara för att hon har fått 1000 andra meddelanden som hon ska "sortera".

ok, så man kan inte svara direkt efter att man läst ett meddelande? (=
Citera
2013-07-05, 14:22
Medlem
GrungyDudes avatar
Citat:

Har en tjej personlighet kan hon lätt hitta bra killar. Jag gjorde ett fake account och hittade ett antal schyssta snubbar med bra personlighet inom loppet av några dagar. Så nej, om du inte kan hitta någon som tjej är det högst sannolikt ditt fel.
Citera
2013-07-05, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrungyDude
Har en tjej personlighet kan hon lätt hitta bra killar. Jag gjorde ett fake account och hittade ett antal schyssta snubbar med bra personlighet inom loppet av några dagar. Så nej, om du inte kan hitta någon som tjej är det högst sannolikt ditt fel.

Hennes personlighet? Den spelar ingen roll. Killar på dejtingsajter är ju i 9 fall av 10 så sjukligt kåta och desperata att de troligtvis skulle börja ragga på en söt get om en sån kunnat bli medlem.
Citera
2013-07-05, 14:36
Medlem
Citat:
This. Tjejerna verkar bara sitta på sina rövar och förvänta sig att vi ska vara Robert Downey Junior trots att de kan absolut inte erbjuda något tillbaks. Mitt tips är att ha värdighet, om hon är tråkig att prata med så ignorera henne. Prata bara med dem som ger något tillbaks. Om det betyder att du måste logga ut från dejtingsidor, so be it.

jaja det är ju självklart men det är bara så tråkigt att när man chattar med en tjej som har ett så unikt intresse som basket som bara slutar svara när man vill gå vidare med samtalet.

Citat:

Är det du som är smygtransan!
Citera
2013-07-05, 14:51
Medlem
Citat:
Snacka om att dra alla över en kam. Jag tycker snarare att det är ni killar som har svårt att föra det vidare. Ska jag skriva att ni är sämst nu? De kanske inte vill prata med dig pga din brist på mognad?

Med tiden har man accepterat att kvinnan är det passiva könet som älskar att bli bekräftad och uppvaktad. 80-90 % av de jag pratat med på badoo gör i stort sett inget än att svara på frågor och fnissa lite när man driver och skämtar med dom. Det är mannen som driver allt framåt. Finns undantag, men tycker verkligen inte att man drar alla över en kam när man säger att kvinnor är sämst.

Den roligaste profilen stöttade jag på hos en 23-årig ensamstående morsa igår. Hon skrev att hon oftast sitter och raderar meddelanden men om man har tur så kanske man fångar hennes intresse. Hade höga krav på män hahaha. Lägg därtill att hon jobbade som undersköterska och knappt kunde stava till sitt eget namn. Men hon såg såklart helt ok ut. Helt sjukt vad vissa brudar är uppblåsta och förväntas bli erbjudna allt utan någon som helst motprestation eller insats.

Kolla bara på den senaste housemusiktrenden. 98 % av alla artister och producenter är MÄN. De som får nobelpris i de ämnen som räknas (kemi, fysik, medicin) är i stort sett enbart MÄN.
Fortsätt ni skylla på struktur och annat trams när det är uppenbart att kvinnan är det talanglösa könet utan förmåga att ge till andra.
Citera
2013-07-05, 14:56
Medlem
GrungyDudes avatar
Citat:
jaja det är ju självklart men det är bara så tråkigt att när man chattar med en tjej som har ett så unikt intresse som basket som bara slutar svara när man vill gå vidare med samtalet.

Är det du som är smygtransan!

Haft det innan, allt går fantastiskt sedan slutar kvinnan ifråga att svara. Vette fan, men oftast är det något med dem och inte med dig.
Citera
2013-07-05, 15:02
Medlem
SubzeroNr1s avatar
Ska jag vara ärlig tror jag ni läser in för mycket i vad som sägs eller kanske jag ska säga "vad som inte sägs". Alla är olika och det är inte lätt alla gånger att förmedla vad man känner via en datorskärm.

Bit i det sura äpplet och gå vidare, världen går inte under
Citera
2013-07-05, 17:19
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Hur startar ni upp en chatt?

Själv kör man med: amen hallå skönheten (Ibland ! ibland (= efter)

Bryter vi ner den meningen så tycker jag att den är ganska avslappnad och en bra hälsningsfras (Kanske bara jag...)
amen: visar att man är lite mer avslappnad.
hallå: En gladare hälsning än hej.
skönheten: En komplimang till en tjej, behövs det skrivas något här?

Ändå får man minimalt med konversationer... De korten jag har är festbilder där jag har riktigt kul med mina vänner och inga egobilder (Min jävla näsa förstör... )= ) Vilket bör ju visa att jag är en avslappnad person. Har intressen som: Matlagning, kingmagazine, rödvin m.m lite lättsammare grejer...

Är man så jävla ful? Något jag inte förstår då är att jag hade en 8 i flickvän innan detta...

Du framstår inte som avslappnad, du framstår som desperat. Du analyserar för mycket. Roligt att du tycker din öppning är så bra trots att du inte får många svar.
Citera
2013-07-06, 02:40
Medlem
Ytterst svårt att få till det på en sådan hemsida, man måste vara inne konstant och "lära" sig att skriva samt utföra taktiker och som allt annat, träning ger färdighet.

MEN..... Ha detta i insikt att en kvinna på en sådan hemsida får många meddelanden och en förvrängd helbild.

Man ska ha klart för sig att man är "den desperata mannen som ska motbevisa det motsatta" och på vilket sätt du gör det är upp till dig. Välkommen till nätdejting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in