2019-10-06, 11:38
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Det skulle vara väldigt intressant att veta exakt vad Bella gör när hon säger att hon jobbar. Det är helt omöjligt att tänka sig att hon ägnar sig åt vanliga operationella saker som att jaga fakturor, betala moms och budgetera. Vad gör hon med all sin tid egentligen? Farmville? Surfa runt på instagram för ”research”?

Exakt. Tänk en helt vanlig tisdag. Hon kommer in på sitt kontor, vad händer då? Det är väl att blogga då, men det har hon ju assistenter till. Hon verkar ju leja bort allt, även handla julklappar till barnen. Så vad hon kan tänkas "jobba" med hela dagarna hade varit väldigt intressant att veta.

Vad var egentligen motiveringen till att hon vart vald till årets affärskvinna 2018?
Citera
2019-10-06, 12:02
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Fan, jag skäms över att jag blir så engagerad i denna såp-opera, men det slår ju fejkdokumentärerna på tv med hästlängder och verkar ungefär lika skriptat och skruvat. Jag tror att:

1. Det är sant att Pingis har fått nog av Isabella L (det enda underliga med det är att hon stod ut så länge) och att hon försökt manövrera ut sin partner och lyckats med det. Hur fattar jag inte, men jag tror att det har hänt och det har resulterat i:

2. Att Isabella, för att inte förlora kontrollen över sig själv som varumärke, sänker sig själv som varumärke (väl vetande att hon kan boosta sig själv senare). Detta har tre omedelbara och stora fördelar:

1. Hon kan teoretiskt sett dra nytta av att bli värdelös genom att billigt köpa ut sin partner, som hon inte längre litar på. Hon kan tvinga fram den situationen genom att visa att hon inte tvekar att sänka sig själv och fortsätta göra det. I slutänden handlar det om pengar. Om varumärket Isabella Löwengrip är osäljbart får hon behålla det.

2. Hennes snyfthistoria om partners som svek och satte kniven i hjärtat på henne får rika och mäktiga vänner att ställa upp.

3. Hon blir populär i pressen igen. Journalisterna tröttnade på att skriva om hur framgångsrik hon var när de fattade att det var fejk och att skriverierna sänkte förtroendet för deras tidningar ännu mer. Men de var väldigt intresserade av att skriva om hur dålig hon var, så hon utnyttjade det – väl vetande att när hon sedan blir framgångsrik igen (vilket hon redan är, hon är bara inte SÅ mäktig som hon ville få oss att tro), så kommer alla skriva positivt om henne igen. Hon är förmodligen inte pank heller, däremot har hon säkert fått bolagen att betala för hennes lyxliv.

För min del tror jag inte att hon är särskilt korkad. Lika lite som jag tror att hon gillar att interagera med sina följare eller ta skogspromenader med sina barn. Nya företeelser på bloggen som fyller ut mellantiden mellan det ödmjuka misslyckadet och den stora comebacken.

Du tecknar en bild av henne som om hon vore superfalsk och kalkylerande.

Kan det inte bara vara så att hon inte är den skarpaste kniven i lådan?

Är man inte slipad kan man lätt ge sig in i projekt som på förhand inte har utsikt att lyckas, samt att man lätt väljer fel samarbetspartner.

Blondinbella är nog inte korkad iofs. Men absolut inte smart heller, vilket skapar de problem hon hamnar i.

Hon är trots allt ingen lögnerska, utan charmig och uppriktig. Bjuder på sig själv liksom.

Du beskriver henne nästa tvärtom, som falsk men slipad??
Citera
2019-10-06, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Med tanke på Bellsans gränslöshet, alla hennes konkurser och oförmåga att hålla sig till regler och sanningen är jag beredd att tro att det kan ligga mycket i det du skriver. Det skulle kunna vara då illa att hon begått brottsliga handlingar j jakten på cash att bränna.
När jag läser hennes blogg framträder en entreprenör som inte tycks ha koll på något utan allt är en enda gegga.
Vilka konkurser menar du?
Bella har inte varit aktiv i något företag som gått i konkurs.
Bellme gick i kk sedan hon lämnat det och bolaget fått ny ägare.
Många tror att Egoboost Magazine konkade men det bolaget togs om hand av Moderna Tidskrifters ägare Alm & Möller. Egoboost Magazine finns kvar idag som bolag.
Citera
2019-10-06, 13:28
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andylin
Vilka konkurser menar du?
Bella har inte varit aktiv i något företag som gått i konkurs.
Bellme gick i kk sedan hon lämnat det och bolaget fått ny ägare.
Många tror att Egoboost Magazine konkade men det bolaget togs om hand av Moderna Tidskrifters ägare Alm & Möller. Egoboost Magazine finns kvar idag som bolag.

Hon brukar väl fösa över bolagen på bolagsmålvakter innan de konkar?
Citera
2019-10-06, 13:37
Medlem
Ringhals3s avatar
Förlåt att jag tjatar! Men herregud vilken stor skillnad det är på hur hon ser ut på de superredigerade bilderna hon publicerar av sig själv och de snapshots som andra tar av henne!

Det är garanterat ingen vacker kvinna Balder Balle har bredvid sig när han vaknar på morgonen!
Citera
2019-10-06, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Förlåt att jag tjatar! Men herregud vilken stor skillnad det är på hur hon ser ut på de superredigerade bilderna hon publicerar av sig själv och de snapshots som andra tar av henne!

Det är garanterat ingen vacker kvinna Balder Balle har bredvid sig när han vaknar på morgonen!
Har du några länkar?
Citera
2019-10-06, 15:23
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Det stora är att hon utreds och granskas av polisen. Men det är inte stort men SvD tycker det.
Polisen? Har någon konfronterar henne, presenterat fakta och ifrågasatt hennes storhet, och ställt hennes mot väggen så att en agggresiv Flink-sida kom upp till ytan? Klöste hon någon i ansiktet? Örfil kanske?
Senast redigerad av qutm 2019-10-06 kl. 15:27.
Citera
2019-10-06, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Hon brukar väl fösa över bolagen på bolagsmålvakter innan de konkar?
Vilka bolag då?
Skriv inte om sådant som du inte känner till.
Citera
2019-10-06, 15:31
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andylin
Vilka bolag då?
Skriv inte om sådant som du inte känner till.
Vad ska hen skriva då i en skvallertrad, skvaller eller inte?
Någon skickar runt PM med namn på hennes konkursade bolag, ingen som orkat kontrollera, var lite mer charmig så får du säkert listan
Citera
2019-10-06, 15:36
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Exakt. Tänk en helt vanlig tisdag. Hon kommer in på sitt kontor, vad händer då? Det är väl att blogga då, men det har hon ju assistenter till. Hon verkar ju leja bort allt, även handla julklappar till barnen. Så vad hon kan tänkas "jobba" med hela dagarna hade varit väldigt intressant att veta.

Vad var egentligen motiveringen till att hon vart vald till årets affärskvinna 2018?
”Hon är ett av Sveriges starkaste varumärken som hon byggt upp en hel företagsgrupp kring, och hon når ut till fler kvinnor än någon annan.”

(Veckan Affärer)

Så tunn var den...
Citera
2019-10-06, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Du tecknar en bild av henne som om hon vore superfalsk och kalkylerande.

Kan det inte bara vara så att hon inte är den skarpaste kniven i lådan?

Är man inte slipad kan man lätt ge sig in i projekt som på förhand inte har utsikt att lyckas, samt att man lätt väljer fel samarbetspartner.

Blondinbella är nog inte korkad iofs. Men absolut inte smart heller, vilket skapar de problem hon hamnar i.

Hon är trots allt ingen lögnerska, utan charmig och uppriktig. Bjuder på sig själv liksom.

Du beskriver henne nästa tvärtom, som falsk men slipad??

Efter Hajen-gate så går det inte att teckna henne som uppriktig. Att hänga ut sitt ex i kvällspressen som kopplad till maffiaaffärer, fast det inte var sant. Det krävs rätt mycket hänsynslöshet för att göra så.
Citera
2019-10-06, 16:08
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Efter Hajen-gate så går det inte att teckna henne som uppriktig. Att hänga ut sitt ex i kvällspressen som kopplad till maffiaaffärer, fast det inte var sant. Det krävs rätt mycket hänsynslöshet för att göra så.

Kände inte till hajen-grejen. Finns det någon post i tråden som summerar upp det på ett bra sätt. Om det stämmer måste jag såklart revidera min blid av blondinbella.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in