2019-10-06, 06:40
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
I den situationen hon är nu och befinner sig i och med sitt stora ego att bli världens nya Estee Lauder och världens mäktigare kvinna så har det sannolikt förekommit en hel del oegentligheter i bolaget sedan en tid. Det har kosta att finansiera Cannes och U.S bland annat, det har visats på blog att hon shoppar loss i N.Y efter lyckosamma affärer i miljardklassen. Ny Cartier klocka inhandlades och ny Chanel väska t ex. Allt för att bygga en hajp om hennes korståg over there. Men som förmodligen bekostats av bolag.

Jag tror att den nytillträdda Vd har uppmärksammat en hel rad med stora oegentligheter i företaget/företagen. Rena och skära grova ekobrott! Det kommer visa sig ganska snart, för jag tror personligen att hen inser att det egna kapitalet är mer än förbrukat och slog i bromsen.
Sen är frågan när det blev förbrukat för de har inte upprättat någon kontroll och balansräkning sannolikt, och med anledning av personligt ansvar i bolagen etc.
I nästan 99% av alla bolag som befinner sig i liknade situationer och befinner sig på obestånd så har det förekommit oegentligheter. Lätt att man suddar ut gråzoner i paniken för att kunna upprätthålla livstil mellan bolagens tillgångar och privat konsumtion eller göra olagliga lån ur bolaget. De gör nog allt i deras makt nu för att koka böckerna åt rätt håll, men den nya Vd'n bör vara orolig för hen kan dras med i fallet nu.

Så att det nu låter som att den nya Vd i bolaget var den som alarmerade hur det egentligen såg ut "tack och lov", signalerar egentligen att han insåg att det är en tickande bomb och så tidigt som möjligt har han alarmerat för att undkomma personligt ansvar i framtiden när Ekobrottsmyndigheten slår till. För det är bara en tidsfråga från det, och märker de att böckerna är kokade och ihoplappade så kommer det bli rena cirkusen för IL för en låååååång tid framöver. Vi kan få plötsliga nyheter inom kort på våra mobiler att IL är gripen och häktad t ex. Inget konstigt alls, det är lättare att bli häktad för Eko brott idag än skjuta en advokat halvt ihjäl på Kungsholmen.
Ekobrottsmyndigheten är sannolikt nyfikna redan nu och jobbar hårt för att gräva sig djupt ner i bolagen. De har börjat inhämta info om allt möjligt, och är det något som retar en statsanställd så är det att man står och flashar med Chanelväskor för 50-75.000 kr styck öppet samt dyra klockor.
Med tanke på Bellsans gränslöshet, alla hennes konkurser och oförmåga att hålla sig till regler och sanningen är jag beredd att tro att det kan ligga mycket i det du skriver. Det skulle kunna vara då illa att hon begått brottsliga handlingar j jakten på cash att bränna.
När jag läser hennes blogg framträder en entreprenör som inte tycks ha koll på något utan allt är en enda gegga.
Citera
2019-10-06, 08:09
Medlem
Fan, jag skäms över att jag blir så engagerad i denna såp-opera, men det slår ju fejkdokumentärerna på tv med hästlängder och verkar ungefär lika skriptat och skruvat. Jag tror att:

1. Det är sant att Pingis har fått nog av Isabella L (det enda underliga med det är att hon stod ut så länge) och att hon försökt manövrera ut sin partner och lyckats med det. Hur fattar jag inte, men jag tror att det har hänt och det har resulterat i:

2. Att Isabella, för att inte förlora kontrollen över sig själv som varumärke, sänker sig själv som varumärke (väl vetande att hon kan boosta sig själv senare). Detta har tre omedelbara och stora fördelar:

1. Hon kan teoretiskt sett dra nytta av att bli värdelös genom att billigt köpa ut sin partner, som hon inte längre litar på. Hon kan tvinga fram den situationen genom att visa att hon inte tvekar att sänka sig själv och fortsätta göra det. I slutänden handlar det om pengar. Om varumärket Isabella Löwengrip är osäljbart får hon behålla det.

2. Hennes snyfthistoria om partners som svek och satte kniven i hjärtat på henne får rika och mäktiga vänner att ställa upp.

3. Hon blir populär i pressen igen. Journalisterna tröttnade på att skriva om hur framgångsrik hon var när de fattade att det var fejk och att skriverierna sänkte förtroendet för deras tidningar ännu mer. Men de var väldigt intresserade av att skriva om hur dålig hon var, så hon utnyttjade det – väl vetande att när hon sedan blir framgångsrik igen (vilket hon redan är, hon är bara inte SÅ mäktig som hon ville få oss att tro), så kommer alla skriva positivt om henne igen. Hon är förmodligen inte pank heller, däremot har hon säkert fått bolagen att betala för hennes lyxliv.

För min del tror jag inte att hon är särskilt korkad. Lika lite som jag tror att hon gillar att interagera med sina följare eller ta skogspromenader med sina barn. Nya företeelser på bloggen som fyller ut mellantiden mellan det ödmjuka misslyckadet och den stora comebacken.
Senast redigerad av Loqita 2019-10-06 kl. 08:12.
Citera
2019-10-06, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Aha! Jag missuppfattade dig och utgick från att Bellsan skulle komma med ett avslöjande.

SvD publicerade en väldigt intressant intervju med Bellsan i somras. Texten är tryfferad med lögner, överdrifter och halvsanningar. Fler än jag blev nog överaskade över publiceringen.
https://www.svd.se/lowengrip-flyttar-till-usa--har-vuxit-ur-sverige
Gissningsvis har SvD fått en hel del reaktioner och tips efter artikeln.
Vips så har tidningen påbörjat en kritisk granskning av Bellsan och hennes företag.
Återstår att se om det kommer något stort

Det stora är att hon utreds och granskas av polisen. Men det är inte stort men SvD tycker det.
Citera
2019-10-06, 08:17
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
]Det stora är att hon utreds och granskas av polisen.[/b] Men det är inte stort men SvD tycker det.

Hoppla, har det nått med ekonomi att göra? Att hon nallat av företagskontot eller?
Citera
2019-10-06, 08:25
Medlem
Citat:
Det stora är att hon utreds och granskas av polisen. Men det är inte stort men SvD tycker det.

Vad granskas hon för? Har det med Hajen att göra?
Citera
2019-10-06, 08:29
Medlem
Hor-Ullas avatar
Kan nån förklara för mig varför hon inte själv är VD för sitt företag Löwengrip invest? Hade jag haft ett företag som omsätter 7,5 miljoner hade jag ju inte kostat på mig att anställa en VD. Hennes VD har väl säkert ingen stor Lön, men med Sociala avgifter och annat så landar det ju säkert på över miljonen i lönekostnad för han? Varför vill man som egenföretagare slänga iväg såna pengar på nått man lika gärna kan göra själv?
Citera
2019-10-06, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Kan nån förklara för mig varför hon inte själv är VD för sitt företag Löwengrip invest? Hade jag haft ett företag som omsätter 7,5 miljoner hade jag ju inte kostat på mig att anställa en VD. Hennes VD har väl säkert ingen stor Lön, men med Sociala avgifter och annat så landar det ju säkert på över miljonen i lönekostnad för han? Varför vill man som egenföretagare slänga iväg såna pengar på nått man lika gärna kan göra själv?

En VD måste utföra en massa praktiskt, tråkigt arbete. Hon har glatt gång på gång redovisat att hon inte ens gillar att göra det hemma i form av att laga mat till sin familj eller själv handla födelsedagspresenter till barnen. Hon är bloggerska, men har förmodligen inte skrivit en rad själv på åratal. Jag tror inte hon skriver texterna som läggs upp nu heller. Assistenten tänder brasan när det är myskväll. Om hon öppnar chipspåsen själv hoppas jag på att hon ser till att få bildbevis.
Citera
2019-10-06, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Tja, kanske det. Något off är det med henne. Själv säger hon att hon har ADHD och autismdrag (tror att det var så hon uttryckte det).

Kan det vara så att Löwengrip också lämnat omfattande rabatter till återförsäljare via distributören för att hålla uppe volymerna? Löwengrip har ju länge sålts till nedsatt pris i flera butiker.
Ja när jag tänker efter så skriver väl inte Pingis uttryckligen att det är så att distributörerna ätit upp halva marginalen, bara att det är pga att de börjat jobba med distributörer som intäkterna minskat. Så det är säkert en kombination, hon vill väl inte gärna erkänna att ingen vill köpa till ordinarie pris. Vi vet ju att det reats ut en hel del, så om den rabatten inte kommit från IL så är det ju någon i återförsäljarledet som fåt stå för den, och det bådar nästan ännu värre, de kommer ju inte vara pigga på att fortsätta sälja produkten. Med såna rabatter kan de inte gjort någon vinst.

Och att Pingis går ut och försvarar bolaget tyder väl antingen på att hon har en extern investerare som ska hjälpa henne köpa ut Bella, och vill övertyga honom om att det inte är en idiotisk idé, men kanske mer sannolikt är det väl att Balder ska hjälpa Bella köpa ut Pingis och därför vill hon boosta värdet på sin andel.
Citera
2019-10-06, 09:11
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Oj då, det var inte bra. Är hon misstänkt för ekobrott?
SvD kanske inser att det finns mer och allvarligare saker för polisen att utreda framöver.
Misstankar i sig är illa, men om åtal väcks och hon blir dömd är det katastrof.

Vet du om hon granskas av Skatteverket?
Citera
2019-10-06, 10:20
Bannlyst
Citat:
För att hon själv skall slippa jobba utan kan koncentrera sig på att resa runt och ha kul
Citera
2019-10-06, 10:41
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
För att hon själv skall slippa jobba utan kan koncentrera sig på att resa runt och ha kul

Haha jaa den strategin verkar ju gå jättebra
Citera
2019-10-06, 11:32
Medlem
Citat:
Haha jaa den strategin verkar ju gå jättebra
Det skulle vara väldigt intressant att veta exakt vad Bella gör när hon säger att hon jobbar. Det är helt omöjligt att tänka sig att hon ägnar sig åt vanliga operationella saker som att jaga fakturor, betala moms och budgetera. Vad gör hon med all sin tid egentligen? Farmville? Surfa runt på instagram för ”research”?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in