Citat:
Ursprungligen postat av
Loqita
Fan, jag skäms över att jag blir så engagerad i denna såp-opera, men det slår ju fejkdokumentärerna på tv med hästlängder och verkar ungefär lika skriptat och skruvat. Jag tror att:
1. Det är sant att Pingis har fått nog av Isabella L (det enda underliga med det är att hon stod ut så länge) och att hon försökt manövrera ut sin partner och lyckats med det. Hur fattar jag inte, men jag tror att det har hänt och det har resulterat i:
2. Att Isabella, för att inte förlora kontrollen över sig själv som varumärke, sänker sig själv som varumärke (väl vetande att hon kan boosta sig själv senare). Detta har tre omedelbara och stora fördelar:
1. Hon kan teoretiskt sett dra nytta av att bli värdelös genom att billigt köpa ut sin partner, som hon inte längre litar på. Hon kan tvinga fram den situationen genom att visa att hon inte tvekar att sänka sig själv och fortsätta göra det. I slutänden handlar det om pengar. Om varumärket Isabella Löwengrip är osäljbart får hon behålla det.
2. Hennes snyfthistoria om partners som svek och satte kniven i hjärtat på henne får rika och mäktiga vänner att ställa upp.
3. Hon blir populär i pressen igen. Journalisterna tröttnade på att skriva om hur framgångsrik hon var när de fattade att det var fejk och att skriverierna sänkte förtroendet för deras tidningar ännu mer. Men de var väldigt intresserade av att skriva om hur dålig hon var, så hon utnyttjade det – väl vetande att när hon sedan blir framgångsrik igen (vilket hon redan är, hon är bara inte SÅ mäktig som hon ville få oss att tro), så kommer alla skriva positivt om henne igen. Hon är förmodligen inte pank heller, däremot har hon säkert fått bolagen att betala för hennes lyxliv.
För min del tror jag inte att hon är särskilt korkad. Lika lite som jag tror att hon gillar att interagera med sina följare eller ta skogspromenader med sina barn. Nya företeelser på bloggen som fyller ut mellantiden mellan det ödmjuka misslyckadet och den stora comebacken.
Du tecknar en bild av henne som om hon vore superfalsk och kalkylerande.
Kan det inte bara vara så att hon inte är den skarpaste kniven i lådan?
Är man inte slipad kan man lätt ge sig in i projekt som på förhand inte har utsikt att lyckas, samt att man lätt väljer fel samarbetspartner.
Blondinbella är nog inte korkad iofs. Men absolut inte smart heller, vilket skapar de problem hon hamnar i.
Hon är trots allt ingen lögnerska, utan charmig och uppriktig. Bjuder på sig själv liksom.
Du beskriver henne nästa tvärtom, som falsk men slipad??