2019-09-03, 12:29
Medlem
LagomLats avatar
En konkurs är naturligtvis inget att oroa sig för. När staten och bankerna fått sitt så delar de oprioriterade fordringsägarna på resten. Blir det något kvar kan ägarna ta det.

BB torde vara väl bevandrad i hur konkurser fungerar.

LL
Citera
2019-09-03, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LagomLat
Då finns det inga problem att sätra in dem på banken.

LL

Jo om man vill undvika skatt
Citera
2019-09-03, 12:50
Medlem
LagomLats avatar
Aah, nu fattar jag. Tex en orealiserad vinst som man vill realisera men inte skatta OK.

LL
Citera
2019-09-03, 13:40
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andylin
Förskottsbetalning vid byggentreprenader är något man ska vara försiktig med.
Men det beror ju på vilka pengar man betalar med.
Inte säkert alls att de pengar Bella (eventuellt) betalat är förlorade.
De kan ha passerat genom byggfirman och kommit ut på andra sidan för att de var pengar som behövde bli rumsrena.
Och stiftelsen kommer naturligtvis att finansieras med pengar från sponsorer.
Bella satsar inga stora pengar själv. Hon satsar sitt namn och sitt ansikte.
Men stiftelsen verkar inte vara en svensk stiftelse.
Frågan är om den existerar annat än på inbjudningskorten.
Jag skulle vara mycket försiktig innan jag betalar något till den där "stiftelsen".
Frågan är mest vad syftet är med stiftelsen. Det finns mycket pengar som cirkulerar som kan använda en stiftelse för att bli tvättade. Behöver inte vara pengar från illegala aktiviteter utan det kan röra sig om pengar som helt enkelt inte blivit korrekt beskattade och därför inte enkelt kan komma in i banksystemet.
Enligt tråden så har Blondinbella skatteverket efter sig, och vi får se resultatet av deras granskning i april nästa år
Och enligt tråden (och PM) så ser skatteverket ingen flyktrisk, så man har valt att granska Blondinbella extra grundligt och systematisk for att statuera ett exempel, dvs leta svarta inkomster och skattepliktiga förmåner, bl.a. med hjälp av hennes offentliga intervjuer och blogg
Menar du då att poolen och stiftelsen ar exempel på att Blondinbella redan nu börjat tvätta blogg- och sponsrings-inkomster, for att få in sina svarta inkomster i banksystemet?
Om hennes svarta inkomster landar i stiftelsen så kan hon val inte använda dom till lyxkonsumtion längre?
Eller menar du att hon redan betraktar pengarna som förlorade och placerar dom i en stiftelse for att undvika framtida utmätningar?
Senast redigerad av qutm 2019-09-03 kl. 13:54.
Citera
2019-09-03, 14:25
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
B-Bella har problem!
Hennes "pool" består av några brädbitar, inget har blivit gjort, på hela sommaren, nu skriver hon att byggföretaget gått i konkurs, hon fick veta det förra veckan påstår hon och att hon betalat hundratusentals kronor, hon ber om råd i bloggen hur hon ska komma vidare..

rättelse: poolbygget består av några brädbitar hitills, menar jag! ( både tangentbord och mus började krångla samtidigt för mig så texten blev lite "hackig").
Bellsan var ju i Göteborg i helgen. Gissningsvis blev det ingen hjälp av Sugardaddy-Erik med poolen, så Bellsan vänder sig till sina kära läsare i stället. Har hon slut på pengar?
Eller är inlägget till för att dölja tvättmaskinen?

Lite märkligt att hon är så hjälplös inför den här situationen samtidigt som hon tänker sig klara av verksamheten i NY.
Det sistnämnda har rätt mycket högre svårighetsgrad.
Senast redigerad av DoraF 2019-09-03 kl. 14:32.
Citera
2019-09-03, 14:36
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otagetalias
Av dagens inlägg framgår för övrigt mycket tydligt att hon fiskar efter någon som vill göra jobbet gratis mot exponering:

"Jag undrar om någon av er känner några bra firmor som skulle färdigställa poolen samt en bra jurist jag kan anlita som är van med dessa uppdrag. Vet ni någon eller kan ge oss ett bra råd så maila gärna *mail-adress*– tusen tack!"
Jag vet ett par Irländare som åker runt i bygden och letar efter entreprenadsarbeten, kan det passa?
Citera
2019-09-03, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jag vet ett par Irländare som åker runt i bygden och letar efter entreprenadsarbeten, kan det passa?
Haha, kanske, jag tycker mig märka på hennes sätt att skriva i bloggen att hon läser flashback, noterat det flera gånger, så vem vet, kanske hon pmar dig?
Citera
2019-09-03, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Bellsan var ju i Göteborg i helgen. Gissningsvis blev det ingen hjälp av Sugardaddy-Erik med poolen, så Bellsan vänder sig till sina kära läsare i stället. Har hon slut på pengar?
Eller är inlägget till för att dölja tvättmaskinen?

Lite märkligt att hon är så hjälplös inför den här situationen samtidigt som hon tänker sig klara av verksamheten i NY.
Det sistnämnda har rätt mycket högre svårighetsgrad.
Nu får hon ju många läsare till bloggen om inte annat, även Erik, kanske han får för sig att hennes "hjälplöshet" tilltalar honom och han hjälper henne..ääh, vet inte, känns lite som att hon tigger..
Citera
2019-09-03, 15:34
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Nu får hon ju många läsare till bloggen om inte annat, även Erik, kanske han får för sig att hennes "hjälplöshet" tilltalar honom och han hjälper henne..ääh, vet inte, känns lite som att hon tigger..
Bellsan har ju spelat offer tidigare. Hon försöker vinna sympati.
Hjälplösheten är en strategi från hennes sida.

I dagsläget vet ju ingen vad som egentligen hänt med poolbygget. Det är inte ens säkert att byggfirman konkat och Bellsans pengar gått förlorade. Sanningen kan vara en helt annan. Bellsan är ju känd för att ljuga som en häst travar.
Vet någon vad byggfirman heter?
Citera
2019-09-03, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Bellsan har ju spelat offer tidigare. Hon försöker vinna sympati.
Hjälplösheten är en strategi från hennes sida.

I dagsläget vet ju ingen vad som egentligen hänt med poolbygget. Det är inte ens säkert att byggfirman konkat och Bellsans pengar gått förlorade. Sanningen kan vara en helt annan. Bellsan är ju känd för att ljuga som en häst travar.
Vet någon vad byggfirman heter?

MiamiPool tydligen: https://bloggbevakning.se/2019/09/03/isabella-lowengrips-poolbygge-i-konkurs/#comments

https://www.instagram.com/p/BwrDzohnhji/
Citera
2019-09-03, 15:51
Medlem
Charta.12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brandgirl
MiamiPool tydligen: https://bloggbevakning.se/2019/09/03/isabella-lowengrips-poolbygge-i-konkurs/#comments

Jag kan inte se att det är Miami Pool AB som konkat.
Det är nog den entreprenör som skulle se till att poolen kom att bli användbar i Bellas trädgård.
Det var storstilade planer som Bellas trädgårdsarkitekt hade skissat upp.
Miami Pool har säkert levererat en sponsrad anläggning men entreprenören verkar inte ha varit så värst intresserad av jobbet sedan man i april gick löst med motorsåg och grävare i trädgården.
Citera
2019-09-03, 15:59
Medlem
Charta.12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brandgirl

MiamiPool har inte gått i konkurs, det är nog snarare den entreprenör som skulle utföra bygget av pool mm i Isabellas trädgård.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in