Citat:
Jag bemöter ju just poängen och det i detalj men du svarar inte på en enda fråga för att demonstrera exakt vad du föreslår i enlighet med dina egna påhitt.
Citat:
Nu ljuger du. Det är exakt det jag föreslår och jag är öppen för vad du själv föreslår för alternativ men jag tror inte du har några.
Du resonerar som att enda alternativet är att inte undersöka observationer på ett vetenskapligt sätt.
Citat:
Du har ju ännu inte demonstrerat hur något är ett cirkelresonemang.
Det är inte sättet att undersöka observationer som ger cirkelresonemang, utan tolkningsprincipen.
Citat:
Nog med snömos nu. Tala rakt och tydligt istället.
Hur relevant den är till frågan om Bibeln är sann.
Citat:
Exakt vilka fossiler påstår du skulle komma från en världsvid översvämning och som andra frågat, finns det hästar och kor bland dem? Människor också? Vad har du för EVIDENS för att dessa sedimentlager fulla av fossil har något med en världsvid översvämning att göra? Nej, jag tror inte du kommer svara men jag måste följa upp ändå.
Att stå inför enorma sedimentlager fulla av fossil och fråga sig var det skulle finnas några spår av en världsvid översvämning är ju att vara helt blind för det uppenbara.
Citat:
Ja, om du menar att helt okritiskt och utan metod påstå en massa dumheter du inte har evidens för och sedan klaga på att anledningen att man inte tar dig på allvar är "naturalismen" och ateisternas fel.
Det finns helt enkelt andra sätt att tolka de vetenskapliga data som finns tillgängliga än att bara acceptera som förklaring att allt gradvis blivit till genom dagens skeenden.
Citat:
"Ingen annan verklighet", jösses. Om du ser någon annan verklighet, presentera dina evidens, inte snömos och sluta raljera om naturalismen. Det du egentligen har problem med är som jag skrev från början, att ta din egen bevisbörda. Det och att faktiskt svara på frågorna som ställs till dig.
Jag förmodar att du på det irrar ännu djupare in i naturalismens tolkningslabyrint och ser ingen annan verklighet än det den presenterar.
Nu har jag sagt mitt och jag orkar inte fortsätta hälla pärlor för svin annat än att konstatera exakt vad du sysslar med. Det är inte naturalism eller någon sorts vetenskaplig bias du har problem med. Det handlar om att du inte kan skilja på att veta och att tro, och att du sedan anklagar andra för att inte ta din tro på allvar som om det var på samma nivå som vetande.