2021-04-23, 19:22
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Kan du förtydliga, för som det står nu verkar det som att en gång (kanske en grusgång?) kastade runt människor, eller är det faktiskt vad du menar? Och vem gav dig den där vinsten?

Gud som såg allt, gav oss rätt och vinsten.

Förändrade framtiden och därmed händelseförloppet svepte med människorna till ett annat slut resultat.

Och till slut segrade rättfärdigheten medans kättaren och hycklaren fick stå till skams och intill nederlag.
Citera
2021-04-23, 19:45
Medlem
lejongaddens avatar
Det finns bara en Kung och det är Jesus. Jesus är en sann kung medans de andra är maktgivande kungar skapta sin egen art dvs sitt eget släkte. En kung är högst och tilldelad makten av sig själva att placera andra människor i ett led där de stå först i ledet. Dessa kungar se inte människans lika värde utan se sig högre och viktigare än andra.

Jesus som är en sann kung har bara ett mål, och det är att alla ska få komma till en plats som gör oss alla lika, en plats som gör oss lyckliga och fria. En första plats så att säga
Citera
2021-04-23, 20:19
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lejongadden
Det finns bara en Kung och det är Jesus. Jesus är en sann kung medans de andra är maktgivande kungar skapta sin egen art dvs sitt eget släkte. En kung är högst och tilldelad makten av sig själva att placera andra människor i ett led där de stå först i ledet. Dessa kungar se inte människans lika värde utan se sig högre och viktigare än andra.

Jesus som är en sann kung har bara ett mål, och det är att alla ska få komma till en plats som gör oss alla lika, en plats som gör oss lyckliga och fria. En första plats så att säga

Tala inte på det sättet om konungarnas konung det blir bara fel då..
Du har aldrig träffat honom så du känner inte till hans vägar och sätt.

Men du har rätt för ibland blir ni avundsjuka på att vi har fått mer auktoritet och makt befogenheter över människosläktet att tänker det är lika bra att göra sig av med dom.

Människor är två saker, djurisk eller himmelsk, vad är du för någonting?
Citera
2021-04-23, 20:36
Medlem
lejongaddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Tala inte på det sättet om konungarnas konung det blir bara fel då..
Du har aldrig träffat honom så du känner inte till hans vägar och sätt.

Men du har rätt för ibland blir ni avundsjuka på att vi har fått mer auktoritet och makt befogenheter över människosläktet att tänker det är lika bra att göra sig av med dom.

Människor är två saker, djurisk eller himmelsk, vad är du för någonting?

Vad snacka du om? Jag hedra konungarnas konung över människosläktets egna maktgivande. Hur kan du misstolka det som att jag är tvärtom? Min väg pekar uppåt, själv då ditt lilla troll?
Citera
2021-04-23, 21:03
Medlem
Varangians avatar
Citat:

Ok, det låter inte galet alls.... Kanske dubbla dosen klozapin?
Citera
2021-04-24, 01:08
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Ok, det låter inte galet alls.... Kanske dubbla dosen klozapin?

Varning för känsliga läsare..?

Religion är för äldre vuxna människor.

Citat:
Vad snacka du om? Jag hedra konungarnas konung över människosläktets egna maktgivande. Hur kan du misstolka det som att jag är tvärtom? Min väg pekar uppåt, själv då ditt lilla troll?

Din syndfulla natur, tror du att man lever för evigt med det?

Se hur Gud skapade det människor återuppstår efter döden.
Senast redigerad av TwoThousand 2021-04-24 kl. 01:18.
Citera
2021-04-24, 23:11
Medlem
lejongaddens avatar
Citat:
Varning för känsliga läsare..?

Religion är för äldre vuxna människor.

Din syndfulla natur, tror du att man lever för evigt med det?

Se hur Gud skapade det människor återuppstår efter döden.
Vanföreställningar gör människan olycklig, och du är väldigt bra på att döma mig. Källa Buddismen
Citera
2021-04-25, 17:46
Medlem
BillFuckingMurrays avatar
Citat:

Jesus var aldrig kung.
Maktgivande kungar är skapta i sin egen art? Vad fan betyder det.
Sen skriver du att en kung är tilldelad makten av sig själv. Då är jag också kung, eftersom jag kan bestämma det själv hur fan jag vill.

Jesus var aldrig, och kommer aldrig vara en sann kung.

Du är uppenbarligen redigt jävla dum inuti huvudet.

Sluta shitposta.
Citera
2021-04-26, 06:28
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Jag har ingen Superbibel hemma i bokhyllan som belägger den ordinära Bibeln som många har i sin bokhylla. Hade inte igår heller, och kommer inte ha imorgon. Så du kan sluta efterfråga sådant, det tar bara tid från dig på din vandring mot graven.
Ok, varför tror du då att det som påstås om gud i bibeln är sant?
Citera
2021-04-26, 06:29
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Det är inte ett förtydligande utan en rättelse du gör.
Du har inte belägg för påståendet att det inte finns belägg.
Jo, det har jag, eftersom jag inte fått något belägg.
Citera
2021-04-26, 10:22
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Ok, varför tror du då att det som påstås om gud i bibeln är sant?
Du skriver "ok", men ditt svar på vad jag skriver nedan kommer att avslöja om du (äntligen) fattat. Tyvärr är prognosen dålig, men undrens tid är inte förbi!
Svar på din fråga:
Gud har i Bibeln övertygat mig om att det som påstås om Gud i Bibeln är sant.
Åsså glöm inte och strunta inte i stor bokstav på Gud och Bibeln!
Citera
2021-04-26, 10:28
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Jo, det har jag, eftersom jag inte fått något belägg.
Nu blandar du återigen ihop "det finns inte belägg" och "jag har inte fått belägg". Återfall i en sammanblandning av objektivt och subjektivt, kan man säga.
Man kunde säga att du därmed har visat att ditt tänk uppvisar nya metastaser, och att prognosen är sämre än förut!

metaphorically speaking
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in