2022-01-17, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Smeto smetar ner hedningarnas apostel, någon förvånad?

Aposteln (Fil 1:21-24):
Ty för mig är livet Kristus och döden en vinst. Men om livet här på jorden innebär att mitt arbete bär frukt, då vet jag inte vad jag skall välja. Jag dras åt båda hållen. Jag skulle vilja bryta upp och vara hos Kristus, det vore mycket bättre. Men för er skull är det nödvändigt att jag får leva kvar.

Uppskattar du inte jordelivet?
Tycker du verkligen att döden är en vinst? Ett rep är inte särdeles dyrt...bara ett tips.
Citera
2022-01-17, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Det brukar kallas att misslyckas om man avsett att göra något och påbörjat det och inte kan slutföra det därför att man istället blir dödad.
Jesus, å andra sidan, påstås ju ha haft som avsikt att bli dödad, så att han dödades kan då inte ses som ett misslyckande.
Hänger du med i resonemanget eller menar du att Paulus avsåg att bli dödad när han blev det?

Men vi kan läsa bibeln kritiskt. Jesus påstods ha ridit in i Jerusalem under folkets Hallelujarop och viftade med palmblad. Ändå gick det åt helvete några dagar senare. Var detta verkligen enligt planen?
Citera
2022-01-18, 06:46
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Uppskattar du inte jordelivet?
Tycker du verkligen att döden är en vinst? Ett rep är inte särdeles dyrt...bara ett tips.
Ja.
Vidrigt tips, just din nivå.
Citera
2022-01-18, 06:52
Medlem
Citat:
Men vi kan läsa bibeln kritiskt.
Vilket du uppenbarligen inte har gjort.
Frågan är om du har läst bibeln överhuvudtaget.
Profeten Sakarja: "Han kommer fattig, ridande på en åsna, på en åsninnas fåle".
Så ja,-det var planen.
Citera
2022-01-18, 09:40
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
En enda? Använd google och läs på!

När jag googlade på Paul temporal lobe epilepsy fick jag 5,4 miljoner träffar.

https://www.google.com/search?q=temporal+lobe+epilepsy+paul&rlz=1CAWPBA_e nSE987&oq=temporal+lobe+epilepsy+paul&aqs=chrome.. 69i57j69i61.13255j0j15&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Du kan googla. Duktigt.
Citera
2022-01-18, 10:07
Medlem
Citat:
En enda? Använd google och läs på!

När jag googlade på Paul temporal lobe epilepsy fick jag 5,4 miljoner träffar.

https://www.google.com/search?q=temporal+lobe+epilepsy+paul&rlz=1CAWPBA_e nSE987&oq=temporal+lobe+epilepsy+paul&aqs=chrome.. 69i57j69i61.13255j0j15&sourceid=chrome&ie=UTF-8

När jag googlade på "atheist wrong" fick jag 24 600 000 träffar.
Citera
2022-01-25, 09:27
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Även kloka texter kan förlöjligas eller tolkas dåligt.

Ordspråksboken 28:1
De ogudaktiga flyr fastän ingen förföljer dem! De gudfruktiga är däremot modiga som lejon!

Kan tolkas som att de som flyr är ogudaktiga medan de som angriper är modiga, särskilt som lejon inte är modigare än andra djur. Och 'ogudaktig' har nästan en smädande karaktär. Dessutom, i denna världen är alla förföljda av Satan utom de som lyder honom.

Vad som är sant är att Satan och hans följe flyr undan Guds makt. Att alla som inte tror på Gud flyr från hotande faror. Att alla som tror på Gud är förföljda av Satan. Och, att de som tror på Gud inte flyr undan Guds vilja.
Citera
2022-01-29, 19:48
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Men vi kan läsa bibeln kritiskt. Jesus påstods ha ridit in i Jerusalem under folkets Hallelujarop och viftade med palmblad. Ändå gick det åt helvete några dagar senare. Var detta verkligen enligt planen?
Jesus kom med ett budskap som skulle spridas till all världens folk innan världens undergång. Hans uppgift var inte att erövra makten i Jerusalem och bli någon sorts överstepräst.

Att folk hälsade honom beror på att han var beryktad och efterlängtad bland många. Vägen tillbaka därifrån han kommit var genom att lämna jordelivet.
Senast redigerad av AskMeAboutJesus 2022-01-29 kl. 20:11.
Citera
2022-01-29, 21:32
Medlem
Citat:

Spenderar du verkligen energi på att kritisera något du anser för att vara en dum saga?
Citera
2022-02-11, 18:25
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
...
Jag kan ge två exempel närmare nutiden:
Joseph Smith med sin mormonrörelse och L. Ron Hubbard med sin scientologirörelse.
Båda blev utfrysta överallt och fullständig paria för 99,999% av världen, men hade en skara av följare som såg upp till dem.
Dessa två (Smith och Hubbard) är definitivt inte kända för att alltid ha varit särskilt sanningsenliga i det de skrivit, så påståendet att vi vet att Paulus de facto skrev att 500 bröder hade bevittnat Jesus uppstånden, som du citerade betyder inte nödvändigtvis att det faktiskt var 500 bröder som hade bevittnat Jesus uppstånden.

Den Helige Ande varnade för människor som är benägna att tro lögner och sedan sprida dem (1 Tim 4:1):
Men Anden säger tydligt att i de sista tiderna kommer somliga att avfalla från tron och hålla sig till villoandar och till onda andars läror.

Här på Flashback härjar sedan länge en person som villigt lät sig bedåras av scientologi, Smeso, men en karriär som scientolog bakom sig.
Han har inte nyktrat till heller. Smeso är fortfarande efter många år aktiv på Flashback som en pseudolärd Bible Basher.
Sin egen hårdnackade dårskap försöker han projicera på Kristi apostlar. Som om Kristus och dessa vore lika oseriösa, inbilska och freaky som han själv och hans sekts ledare Hubbard!
För apostlarna var - kan vi se av deras skrifter - historia och sanning avgörande. Ingen har kunnat belägga dem med osanning eller historieförfalskning.

Men för Smeso är det avgörande, hans livsluft, att få angripa biblisk historia och sanning med halvsanningar, osanningar och lögner.
Har Smeso ingen spegel hemma att titta i?
Fast är man blind spelar det ingen roll.
Citera
2022-02-11, 19:24
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Den Helige Ande varnade för människor som är benägna att tro lögner och sedan sprida dem (1 Tim 4:1):
Men Anden säger tydligt att i de sista tiderna kommer somliga att avfalla från tron och hålla sig till villoandar och till onda andars läror.

Här på Flashback härjar sedan länge en person som villigt lät sig bedåras av scientologi, Smeso, men en karriär som scientolog bakom sig.
Han har inte nyktrat till heller. Smeso är fortfarande efter många år aktiv på Flashback som en pseudolärd Bible Basher.
Sin egen hårdnackade dårskap försöker han projicera på Kristi apostlar. Som om Kristus och dessa vore lika oseriösa, inbilska och freaky som han själv och hans sekts ledare Hubbard!
För apostlarna var - kan vi se av deras skrifter - historia och sanning avgörande. Ingen har kunnat belägga dem med osanning eller historieförfalskning.

Men för Smeso är det avgörande, hans livsluft, att få angripa biblisk historia och sanning med halvsanningar, osanningar och lögner.
Har Smeso ingen spegel hemma att titta i?
Fast är man blind spelar det ingen roll.

Och här på Flashback härjar Calovius, en som påstår sig vara kristen men inte praktiserar vad Jesus säger i sitt liv, vilket bevisas genom hur han beter sig här. Åttonde budordet struntar han också i att följa.
En sann hycklare, alltså.
Citera
2022-02-11, 19:32
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bilarn
Varje normal människa fattar att den inte är sann.
Nej för solen skapades dag 3. Innan solen fanns fanns det ju inga dagar. Man räknar ju dag efter solen. Så innan dag 3 fanns inga dagar. Man räknar ju dag efter hur långt tid det tar för solen att kretsa runt solen! Och om gud skapade allt vem skapade då gud?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in