2007-09-29, 22:09
Medlem
Troas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonterrvxj
Fördelen tycker jag är att man slipper hålla reda på varandra. Sen träffar man alltid på folk man känner och låta ödet visa vägen till en lyckad och askul kväll .
Jag går själv ut ibland pga att man kan va assugen o andra inte är det. Sen går jag själv runt bland krogarna, kul nsom fan o träffa en massa folk

sant, dessutom slipper man en massa krangel nar man ska ragga pa nagon frasch brud. Ar man ensam sa kan man var mer lugn. har man daremot en eller flera polare med sig kanske man inte lyckas lika bra. Darfor ar egentligen det basta att ga ut sjalv, iaf om man ar ute efter pussy.
Citera
2007-09-29, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mollgan
Fan, fanns det inte en sån här tråd någonstans?

Liknande trådar kanske:

http://www.flashback.org/showthread.php?t=535514
http://www.flashback.org/showthread.php?t=181363
http://www.flashback.org/showthread.php?t=524504

Citera
2007-09-29, 23:36
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse Lind
En del jag snackat med föredrar ibland att gå ut ensamna på krogen eller gå och ta en fika ensam.

Har testat det själv men kände mig som en riktig looser att stå helt ensam i baren och dricka öl.
Kanske har det med att göra hur man är som person??

Någon som känner igen sig eller vad är fördelarna med att gå ut ensam?
Gjorde det mycket som 19 åring. Hade hur jävla kul som helst varje gång. Men det där beror mest på självförtroende och så.

Då skuttade man liksom in rätt nykter i tajt linne, shorts och sandaler, shottade några tequela och hittade ett slumpmässigt damgäng att spendera krogkvällen med.
Nu tre-fyra år senare vettefan vart man hittade all självkänsla.

Fördelerna är främst att du inte har någon som du hela tiden spenderar tiden med, d.v.s. det blir helt automatiskt så att du träffar nytt folk att umgås med. Blivit svårare idag dock, när nästan varje mongo-krog kör så hög musik så folk inte kan snacka (=dricker mer). Spyr på de giriga jävlarna.
Citera
2007-09-29, 23:36
Medlem
Sababas avatar
Det kan fungerar om man är ung. Efter 25 har man inte samma energi att ta kontakt med andra människor. Det är förmodligen varför folk dricker. För att orka ta kontakt med främmande människor och glömma vardagen och hämningar.

Nu skulle jag aldrig orka ta kontakt med en främmande människa. Endast om jag var i den situationen jag vill ragga. Förmodligen omöjligt utan alkohol.
Citera
2007-09-29, 23:52
Medlem
prettygirls avatar
Man träffar ju nästan alltid på folk man känner när man är ute, men skulle ändå inte vara bekväm med att gå ut ensam. Känner många som gör det och de verkar alltid ha en grym kväll men jag är inte så modig.

Har dock hänt att jag gått och käkat middag själv någon gång när ingen annan hade lust att följa med. Lite halvkonstigt i början men sen vänjer man sig. Bio är bäst ensam.
Citera
2007-09-30, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sababa
Det kan fungerar om man är ung. Efter 25 har man inte samma energi att ta kontakt med andra människor. Det är förmodligen varför folk dricker. För att orka ta kontakt med främmande människor och glömma vardagen och hämningar.

Nu skulle jag aldrig orka ta kontakt med en främmande människa. Endast om jag var i den situationen jag vill ragga. Förmodligen omöjligt utan alkohol.

Precis vad jag känner också.
Alltid skönt att ha kompisar att falla tillbaka på om raggningen går kasst.
Man kanke inte ska ta det på så stort allvar...ha inställningen "jag skiter i vilket"

Förfesterna kan dock bli lite tråkiga om man ska ut ensam
Citera
2007-09-30, 02:02
Medlem
DennisOlofs avatar
Sababa, det där tycker jag är så enormt tråkigt.

Varför måste man bli "förbrukad och tråkig" efter 23 ?

Nisse Lind, instämmer, folk är på tok för defensiva mot främmande människor på krogen. Och det är ju bara köra på precis som du säger, jag går alltid ut för att ha trevligt, blir det raggning på köpet så är ju det bara bra.

Helt obegripligt att folk måste dricka så mycket på krogen för att ha roligt eller prata med folk, då har man bara dåligt självförtroende och är inte social anser jag.

Det är lite konstigt att många tror man försöker ragga på dem bara för att man vill prata om man är på krogen. Om det är ett ställe med för hög musik etc brukar jag inte gå dit. Då kan man inte prata med folk utan att skrika och man blir ju så trött på all satans "dunka-dunka" musik som spelar sjukt högt.

Sedan finns det ju ställen där det är mera separerat, själva dans arenen och baren. Dom ställena är mycket bättre. Jag är van att gå själv till krogen, mest för jag inte har så många vänner plus att den jag gick med förut är jobbig. Han kan inte prata med främmande människor, dricker för mycket och blir tokfull, antisocial delvis. Plus har förstörde för mig när jag var intresserad att ragga.

Det är ju trevligt att vara en grupp också men det beror helt på vilka personer det är.
Citera
2007-09-30, 02:40
Medlem
Jag håller med trådsaparen, att gå ut ensam blir.. ensamt. Man står där o känner sig påträngande vart man än vänder sig. Mycket bättre att gå ut med ett gäng i sånna fall och sen om man tappar bort dem någonstanns så blir det väl så, men då känns det imo bättre att stryka omkring själv.
Risken finns ju alltid att man träffar på någon man varit med under kvällen.

Vad tycker ni själva om ensamma som sitter på krogen/fiket? OM både sånna som tar kontakt och sånna som bara tittar på luft?
Citera
2007-09-30, 06:37
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potatismjoel
Vad tycker ni själva om ensamma som sitter på krogen/fiket? OM både sånna som tar kontakt och sånna som bara tittar på luft?
Dom som tar kontakt märker du inte. Helt enkelt för att de inte är ensama.
Citera
2007-09-30, 10:55
Medlem
DennisOlofs avatar
Potatismjoel, självklart är det roligare att gå ut flera eller i grupp.

För min del går det inte, dom som jag kan gå ut med passar inte mitt sätt att vara på krogen. Dom super för mycket och blir bara jobbiga, de är inte roligt då.

Supa sig stupfull kan man göra hemma, på krogen tycker jag man ska ragga lite, mingla med folk och ha roligt, de går inte när du är extremt full och vinglar, plus man sluddrar.

Så blir det när man har alkoholister till vänner
Citera
2007-09-30, 16:44
Medlem
rebbans avatar
Ut och fika ensam är skönt.
Sitta och läsa och bara ha det soft..
Gå ut på krogen så blir man oftast inte ensam länge..
Alltid nån som snackar med en så i slutändan är man inte ensam.
Citera
2007-09-30, 17:09
Medlem
Muskedunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prettygirl
Man träffar ju nästan alltid på folk man känner när man är ute, men skulle ändå inte vara bekväm med att gå ut ensam. Känner många som gör det och de verkar alltid ha en grym kväll men jag är inte så modig.

Har dock hänt att jag gått och käkat middag själv någon gång när ingen annan hade lust att följa med. Lite halvkonstigt i början men sen vänjer man sig. Bio är bäst ensam.

As in på en -bra- krog?
Eller som på din lokala pizzeria?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in