• 1
  • 2
2005-02-05, 16:10
Medlem
Sick_Boys avatar
Jag gillar att gå på krogen och vill gå ut minst en gång i veckan. Problemet är att mina s.k. vänner inte delar detta intresse. Dom stannar hellre hemma med flickvännen eller kollar på video.

Förut gick jag därför ut en hel del själv på krogen. Jag bor i en mindre stad så man träffar alltid folk man känner och jag brukar ha kul när jag går ut själv. Men förfesterna blir ju inte lika roliga och det är lite segt att köa själv. På senare tid har det dock mest blivit att jag druckit själv utan att gått ut på helgerna. Men nu är jag lite sugen på att gå ut ikväll, med eller utan polare.

Så vad säger ni, Gå på krogen själv eller sitta hemma och kröka själv?
Citera
2005-02-05, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sick_Boy
Jag gillar att gå på krogen och vill gå ut minst en gång i veckan. Problemet är att mina s.k. vänner inte delar detta intresse. Dom stannar hellre hemma med flickvännen eller kollar på video.

Förut gick jag därför ut en hel del själv på krogen. Jag bor i en mindre stad så man träffar alltid folk man känner och jag brukar ha kul när jag går ut själv. Men förfesterna blir ju inte lika roliga och det är lite segt att köa själv. På senare tid har det dock mest blivit att jag druckit själv utan att gått ut på helgerna. Men nu är jag lite sugen på att gå ut ikväll, med eller utan polare.

Så vad säger ni, Gå på krogen själv eller sitta hemma och kröka själv?
Klart att jag hellre hade gått till krogen istället för att suttit hemma och pimplat problemet är bara att jag inte har åldern inne för att gå på krogen
Citera
2005-02-05, 16:30
insomnias avatar
Rökar hellre när jag är ensam. Men ibland är det skönt att bara sitta hemma me lite whisky.

Själv har man inte det problemet, varje helg går polarna ut och festar, minst en gång i veckan. Brukar oftast följa med dem men vill ta det lugnt nu, inte kul att gå ut varje helg längre. De försöker få med mig ut idag med, men som vanligt kommer det bli Privé, vilket jag inte uppskattar flera veckor i rad.

Om du frågar mig så sitt hemma och kröka, jag personligen kan inte tänka mig att gå ut och dricka ensam.
Citera
2005-02-05, 16:43
Medlem
SvaMp_s avatar
Brukar också dra på krogen ensam då de enda vännerna jag numera har är fd klasskamrater som i sin tur i princip aldrig drar ut.
Jag brul,ar förkröka på väg till krogen helt enkelt, också hemma när jag gör mig i ordning tar ja en klunk då och då.

Har nu inte gått ut på ett tag då de senaste gångerna vart riktigt tråkiga (bor i en stor stad), har nästan tappat hoppet om krogen.
Btw, anledningen till att jag drar ut överhuvudtaget är inte för att jag vill ha kul, då har jag nog roligare hemma vid burken, utan går endast ut för att fixa tjejer (nej än har jag inte börjat ragga på nätet).
Citera
2005-02-05, 16:44
Medlem
Definitivt att gå till krogen själv, men inte för att supa ner mig utan bara ett par glas och gå hem. Man visar också att man är mer individuell och självsäker som person. För typ 20 år sedan lär sådan här stil och inställning ha varit bra för att fixa brudar. Dessvärre i dagens tråkiga, osäkra, grupptänkande orienterade värld så framstår man nästan som en "loser" när man är själv. Men vem bryr sig.
Även när jag har någon att gå ut med, gillar jag "ensamvarg kvällar" då och då, särskilt när jag har mycket att tänka på.

PS.
Numera dricker jag inte ALLS! Men jag gillar fortfarande att göra det jag skrivit ovan - dock med kaffe och läsk involverade istället
Citera
2005-02-05, 16:49
Medlem
Shallows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insomnia
Om du frågar mig så sitt hemma och kröka, jag personligen kan inte tänka mig att gå ut och dricka ensam.

Samma här egentligen. Beror i och för sig lite på vart man går, om man går till nått "inneställe" ensam med musik som dånar och små ungar beväpnade med sina cider glas så låter det ju inte som någon hit.

Om man däremot går ut för att dricka en öl i lugn och ro på något hyper dött ställe så skulle det nog fungera.
Citera
2005-02-05, 17:46
Medlem
nachos avatar
Varför inte både och? Du kan ha "förfest" hemma och sen dra ut till nåt trevligt ställe när du börjar känna dig på gång. Och sen avrunda med "efterfest" hemma själv (om du inte får med dig sällskap; sånt kan ju hända).

Många tycker ju att det är asocialt och alkisloserstil att kröka själv, men det kan faktsikt va riktigt trevligt. Skön känsla att bara hänga vid nån bardisk över en öl, läsa nån tidning, snacka lite med bartendern eller nån som man råkar hamna bredvid. Och att kröka hemma behöver ju inte va asocialt heller. Det finns ju internet.
Citera
2005-02-05, 18:09
Medlem
Azzars avatar
Sitt hemma i lugn och ro och drick, det skulle jag valt
Citera
2005-02-05, 18:18
Medlem
jols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sick_Boy
Förut gick jag därför ut en hel del själv på krogen. Jag bor i en mindre stad så man träffar alltid folk man känner och jag brukar ha kul när jag går ut själv.
Tycker du ska försöka (för)festa med dom istället, tycker det är lite looserstämpel på att gå ut ensam, men det har säkert sina sidor också, även om inte jag upptäckt dem...lär slå en ensam hemmakväll säkeret
Citera
2005-02-05, 18:18
Medlem
Telefons avatar
Beror på. Vissa krogar är fulla av folk som känner varandra, och då är det kanske inte så kul. Roligast är halvfulla ställen, då hittar man alltid nån att snacka med.
Citera
2005-02-05, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Telefon
Beror på. Vissa krogar är fulla av folk som känner varandra, och då är det kanske inte så kul. Roligast är halvfulla ställen, då hittar man alltid nån att snacka med.

När jag var en glad student gick jag ofta till studentpuben för där var alltid en god och avslappnad stämning. Man kunde sätta sig på en ledig stol vid ett bord där ett gäng redan satt, säga "hej" och vipps så var man en i gänget. Man kunde gå fram till vem som helst, kille, tjej, lång, kort, ful, snygg, tjock, smal och prata lite utan att det fanns ens någon antydan till avspisning. Mycket trevligt!

Sedan flyttade jag hem till min hemstad går ut på krogen, beter mig på precis samma sätt som på studentpuben. Folk tittade på mig som om jag vore en utomjording, sedan visade de nästan demonstrativt övertydligt att de inte var intresserade att umgås med mig.

Men förhoppningsvis är det inte lika trist stämning på alla ställen...
Citera
2005-02-05, 19:07
Medlem
Nemesis1s avatar
Nej tack till att gå på korgen själv, då är det mycket bättre att sitta hemma och supa... Hällre ensam hemma än ensam bland främlingar...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in