Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-02-01, 19:45
  #1
Medlem
Hej.
I normalt fall tränar jag hemma, ett ryggpass kan bestå av ett piramidset stångrodd som pågår i ungefär 30 minuter, två tre set hantelrodd och några ezcurl som avslutning. ~60min.

Här om dagen var jag på gymmet vilket inte är så ofta. Tänkte variera mig och körde med ett ganska högt tempo många olika typer av övningar. Latsdrag, kabelrodd, t-bar, rodd uppifrån, två olika typer av sittande rodd, biceps i maskin, hantel och ezcurl.

Det var två dagar sedan och jag har fortfarande kraftig värk i rygg, biceps och underarmar.
När jag tränar hemma så kan jag ha lite känningar i ryggen en dag max, sen är jag princip återställd.

Hittade en tråd på kolozzeum:

Lite syftet med tråden var att få reda på hur mycket man egentligen ska ta ut sig under passet för att veta att man gjort tillräckligt. Tar alltid ut mig på passen hemma med, skillnaden är att jag inte kör lika många övningar och upplever inte samma trötthet. Hur max brukar ni köra när ni tränar?

Tack på förhand.
__________________
Senast redigerad av town 2012-02-01 kl. 19:49.
Citera
2012-02-01, 19:50
  #2
Medlem
Beror väl helt på vilka mål du har, är ditt mål som man att bygga på dig någon synlig muskelmassa så sluta upp o fjolla, du tog i på gymmet o fick träningsverk. Det blir bättre med tiden, kör hårt!
Citera
2012-02-01, 19:52
  #3
Medlem
bilarns avatar
jag brukar köra tills jag inte orkar en reps till på sista setet, ibland sänker jag vikten och mördar muskeln lite till.
Citera
2012-02-01, 19:53
  #4
Medlem
1496s avatar
Anledningen till att du fått verk är förmodligen för att du har gjort nya övningar som du inte är van vid, om det är träningsverk du menar så är det förmodligen bra. Jag brukar byta övningar var 3e månad ungefär. Svårt o veta för mig hur mycket du tar ut dig men du verkar ta ut sig tillräckligt.
Citera
2012-02-01, 20:01
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kejtarn
Beror väl helt på vilka mål du har, är ditt mål som man att bygga på dig någon synlig muskelmassa så sluta upp o fjolla, du tog i på gymmet o fick träningsverk. Det blir bättre med tiden, kör hårt!
Jo tack har faktiskt fått träningsvärk innan, men om du läser tråden igen tror jag du kommer förstå.

Citat:
Ursprungligen postat av bilarn
jag brukar köra tills jag inte orkar en reps till på sista setet, ibland sänker jag vikten och mördar muskeln lite till.
Enklare variant av dropset? Gör också ibland, tycker kroppen oftast svarar rätt bra på det faktiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av 1496
Anledningen till att du fått verk är förmodligen för att du har gjort nya övningar som du inte är van vid, om det är träningsverk du menar så är det förmodligen bra. Jag brukar byta övningar var 3e månad ungefär. Svårt o veta för mig hur mycket du tar ut dig men du verkar ta ut sig tillräckligt.

Det är sant, rörelsebanan är annorlunda vilket kanske gjorde att kroppen fick sig en chock.
Citera
2012-02-01, 20:04
  #6
Medlem
steeekarns avatar
När du spyr kan du sluta.
Citera
2012-02-01, 20:48
  #7
Medlem
xDs avatar
Det är inte en fråga om hårt, utan om TUNGT. Lyft tungt och du kommer få ut bra mycket mer av din träning.
Citera
2012-02-01, 20:50
  #8
Medlem
wasTerrors avatar
Well you gotta eat big to get big and if you dont eat a fair amount of good food you not gonna be big.

OT: Träna så hårt du klarar men ha också bra med återhämtning mellan passen.
Citera
2012-02-01, 21:00
  #9
Medlem
Att du fick värk var för att du var ovan. Du kan köra stenhårt men gör du det varje pass så kommer du efter några veckor inte känna något efter passen.


Hur hårt man ska köra? Jag själv tycker att man ska lägga sig på gränsen av vad man pallar sålänge man inte riskerar att skada sig, då snackar jag vikten, göra 30 reps känns dumt.

tempomässigt behöver man inte köra ett dugg hårt om man inte gillar det. Lyfta tungt med långa vilor fungerar utmärkt.
Citera
2012-02-01, 21:22
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Att du fick värk var för att du var ovan. Du kan köra stenhårt men gör du det varje pass så kommer du efter några veckor inte känna något efter passen.


Hur hårt man ska köra? Jag själv tycker att man ska lägga sig på gränsen av vad man pallar sålänge man inte riskerar att skada sig, då snackar jag vikten, göra 30 reps känns dumt.

tempomässigt behöver man inte köra ett dugg hårt om man inte gillar det. Lyfta tungt med långa vilor fungerar utmärkt.

Vad bra, fortsätter som jag gör nu då.
Citera
2012-02-01, 21:33
  #11
Medlem
Anon3256s avatar
Jag kör tungt och länge tills jag inte klarar mer. känns som man får ut mer av träningen då
Citera
2012-02-01, 23:20
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anon3256
Jag kör tungt och länge tills jag inte klarar mer. känns som man får ut mer av träningen då

Byter du övning sen då och kör ut det sista? Hur många övningar brukar vara optimala att köra på ett pass 2-3?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback