Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-01, 23:25
  #13
Medlem
Du har gjort nya övningar och således belastat kroppen på ett nytt sätt. Det är bra att du rört dig ifrån vad du är van vid ur platåteoretisk synpunkt.
Om du tittar på Kai Greenes tränings videos på utube så är hans teori att man kan träna iprincip hur mycket som helst så länge man äter tillräckligt. sök typ "train with Kai Greene".

Själv kan jag knappt gå efter första passet på fem veckor trots att jag sänkte vikterna!
Citera
2012-02-01, 23:26
  #14
Avstängd
hundmulens avatar
Man bör svimma en rep innan failure om man strävar efter max hypoterfi.

http://www.youtube.com/watch?v=46npk37DDZM&feature=fvst
Citera
2012-02-01, 23:33
  #15
Medlem
Anon3256s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av town
Byter du övning sen då och kör ut det sista? Hur många övningar brukar vara optimala att köra på ett pass 2-3?

Jag kör stronglifts 5x5 men på slutet kör jag "fail" set.

Med andra ord pumpar jag ut det allra sista i de olika övningarna, glöm inte att ha en som spottar!

Totalt kör jag 5 olika övningar på en dag, Men de sista 2 som inte tillhör stronglifts gör jag efter.
__________________
Senast redigerad av Anon3256 2012-02-01 kl. 23:36.
Citera
2012-02-01, 23:38
  #16
Medlem
Anon3256s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundmulen
Man bör svimma en rep innan failure om man strävar efter max hypoterfi.

http://www.youtube.com/watch?v=46npk37DDZM&feature=fvst

Han svimmade väl pga att han inte andades under ett tungt lyft?

som denne killen http://www.youtube.com/watch?v=k8RcDb_wZfQ

Jag svimmar aldrig när jag kör till failure
Citera
2012-02-01, 23:41
  #17
Medlem
Bigorexias avatar
Att gå till fail, och framför allt förbi, är kontraproduktivt i det länga loppet, då du kan träna oftare, med högre volym och högre intensitet om du inte går till fail.
Citera
2012-02-02, 00:56
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia
Att gå till fail, och framför allt förbi, är kontraproduktivt i det länga loppet, då du kan träna oftare, med högre volym och högre intensitet om du inte går till fail.

Utan 43 länkar är detta också min åsikt.

Tycker det bästa är att köra så mycket man klarar och sen känna av på kroppen om det går mer eller ej. Det är viktigt att lyssna på kroppen, den vet mer vad som passar dig än alla samlade träningsscheman i världen.

(blanda inte ihop detta med att sluta så fort det känns, givetvis ska man drypa svett under ett pass)
Citera
2012-02-02, 01:35
  #19
Medlem
persbrandt2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steeekarn
När du spyr kan du sluta.

När man spyr har man ännu ca 30% kvar att ge, så nej han ska inte sluta då!
Citera
2012-02-02, 08:47
  #20
Medlem
Kan väl låna tråden lite,
Hur ser det ut om man tränar lite svagt bara. T.ex. när jag tränar ben så tar jag det försiktigt då jag har en liten skada/smärta.

Ger denna träning mig något? Tekniskt så borde det göra då jag belastar musklerna med mer än vad dem är vana vid under vanliga dagar?
Men jag antar att i denna takt så blir jag inte ett berg.
Citera
2012-02-02, 13:17
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yazaka
Kan väl låna tråden lite,
Hur ser det ut om man tränar lite svagt bara. T.ex. när jag tränar ben så tar jag det försiktigt då jag har en liten skada/smärta.

Ger denna träning mig något? Tekniskt så borde det göra då jag belastar musklerna med mer än vad dem är vana vid under vanliga dagar?
Men jag antar att i denna takt så blir jag inte ett berg.


Vad tror du själv, kompis?
Citera
2012-02-02, 13:41
  #22
Medlem
hck1s avatar
Kör alltid tills man inte pallar mer, och om jag skulle råka palla 10x3 (nuvarande schema) så ökar jag vikten nästa gång.

Älskar ben, man kan fan inte gå efteråt.
Citera
2012-02-02, 16:22
  #23
Medlem
Pipharens avatar
Såhär hårt:

|------------------|
Citera
2012-02-02, 16:25
  #24
Medlem
hck1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipharen
Såhär hårt:

|------------------|


O sen åker du ambulans hem?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback