2012-01-30, 08:50
Medlem
UpptagenIdiots avatar
S, vad kommer egentligen att hnda nu p brsen nr facebook introduceras?

r inte s insatt, men jag undrar ifall detta kommer pverka brsen p ngot stt.

Hittade ingen trd om mnet.

http://www.idg.se/2.1085/1.429361/fa...om-nagra-dagar
Citera
2012-01-30, 09:06
Medlem
Rutendos avatar
Jag har hrt att man ska st utanfr IT-fretag. De rusar och faller lite hur som helst.
Citera
2012-01-30, 10:48
Medlem
Det r vl ingen direkt vgad gissning att aktierna kommer att sljas ut till en sjuk verprissttning.
Citera
2012-01-30, 12:06
Medlem
Det knns som att en eventuell aktie hos Facebook kommer att vara vervrderad till en brjan. Tror det finns en allmn syn hos intressenter att Facebook r ohotat och cementerat som en rejl maktfaktor p Internet. En ganska sker investering med andra ord, men jag skulle personligen tro att aktien till en brjan kommer ligga ganska stabilt och eventuellt ha en liten marginell uppgng. Jag skulle dock sjlv inte g in med ngra strre pengar hr i dagslget d jag inte vet vilken ytterligare utvecklingspotential fretaget har.
Citera
2012-01-30, 20:33
Medlem
Jag tror den kommer rusa frsta vecka sen backa typ 30% frn startkursen
Citera
2012-01-30, 22:17
Medlem
Slutet p facebooks storhetstid har brjat.
Jag gissar p 25% upp sedan en topp och ett ras p ~50% inom loppet av ~2veckor.

Daily reach har inte kat de senaste 6 mnaderna och time on site har brjat minska.
Skulle bli frvnad om facebook fortfarande r strst om ~5 r.
Citera
2012-01-31, 01:19
Medlem
Pangon90s avatar
Tror inte ens facebook kommer finnas kvar om 10 r, alla lskar facebook men hatar det samtidigt.

Ngon ny sida kommer skapas och ta ver. Det r den generella uppfattningen jag har om internet.
Citera
2012-01-31, 02:29
Medlem
bernankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styr-Benrt
Jag tror den kommer rusa frsta vecka sen backa typ 30% frn startkursen
Citat:
Ursprungligen postat av Asguk
Jag gissar p 25% upp sedan en topp och ett ras p ~50% inom loppet av ~2veckor.
Hur kan ni gra sdana kommentarer nr det inte har offentliggjorts ngra ordentliga siffror p vad bolaget kommer prissttas till?

Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Det r vl ingen direkt vgad gissning att aktierna kommer att sljas ut till en sjuk verprissttning.
Vad mumlar du om? Marknaden kommer prisstta noteringen till vad marknaden prisstter den till, varken mer eller mindre. Att tala om ver-/undervrdering skulle tyda p att du vet mer n vad marknaden vet - gr du det? Frresten, att "slja ut till verprissttning" r en motsgelse, eftersom att slja ut betyder att slja till under marknadspris.
Citera
2012-01-31, 09:14
Medlem
Newis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernanke
Vad mumlar du om? Marknaden kommer prisstta noteringen till vad marknaden prisstter den till, varken mer eller mindre. Att tala om ver-/undervrdering skulle tyda p att du vet mer n vad marknaden vet - gr du det? Frresten, att "slja ut till verprissttning" r en motsgelse, eftersom att slja ut betyder att slja till under marknadspris.

Ja, alla vet ju att marknaden alltid gr en 100% korrekt och rationell bedmning.
Citera
2012-01-31, 09:33
Medlem
CooltRomersktNamns avatar
Jag hrde p cnbc hrom dagen att de (facebook och IPO-bankirerna) tnker vrdera Facebook till ~125USDollar per anvndare. Allts varenda vrdels tjetjen, kines, bolivian etc. Det r vl ocks bland skrpfolken (ekonomiskt sett allts) som tillvxten finns.

Jag tycker det lter som fantasisiffror, men jag trodde inte heller p Google p den tiden det begav sig kan jag erknna och dr hade jag ju hjrtligt fel. Dock har Google visat sig vara s mycket mer n en skmotor. Vad mer ska Facebook bli n en sida dr smbarnsfrldrar, mormdrar och lokala ICA-butiker sitter och uppdaterar sin status och fnittrar av frtjusning ver att just upptckt internet?
Kommer vi f se en Facebooktelefon? Facebookmaps? Facedroid? Vad kan de gra mer n att klmma in mer annonser och slja personuppgifter s till den milda grad att anvndarna trttnar.
Citera
2012-01-31, 09:38
Medlem
CooltRomersktNamns avatar
Citat:
Hur kan ni gra sdana kommentarer nr det inte har offentliggjorts ngra ordentliga siffror p vad bolaget kommer prissttas till?

Marknaden stter inte IPO-priset. De bestmmer helt sjlva vad de vrderar sitt bolag till sen r det upp till marknaden att kpa om de tycker att det r vrt. Men sjlva noteringenspriset bestmmer facebook sjlva och deras underwriters (bankerna som garanterar utgngspriset under en viss tid, i det hr fallet ryktas om goldman sachs och morgan stanley).
Citera
2012-01-31, 09:43
Medlem
Citat:

Det finns redan en del offentliga affrer gjorda: http://nyheter24.se/nyheter/121186-r...el-av-facebook
De hoppas p en vrdering p 100miljarder dollar samtidigt som de hade en rrelsevinst p 3,8miljarder $ (Innan skatt?.) under 2011 enligt tidningsartiklarna.
http://www.nyemissioner.se/nyhet/fac...ersnotering/20

Vill du handla facebookaktier till dessa priser s grna fr mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in