2012-05-18, 11:52
Medlem
hajs avatar
Vart köper man facebook med bull-hävstång?
Citera
2012-05-18, 11:55
Medlem
hajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinasia
Saxat fran DI

Tyska Commerzbank kommer att sälja Facebook-värdepapper på NGM-börsen när aktien börjar handlas på fredag.
Avkastningen kan bli hög – men det är också risken.

Commerzbank säljer in produkterna som ett enkelt sätt för svenskar att investera i Facebook-aktien utan att behöva betala dyra courtage för att göras affärer på amerikanska Nasdaq. Kostnaden nu är densamma som för andra svenska värdepapper.

Commerzbank säljer två typer av Facebook-paper, Mini Futures Best och Bull-Certifikat. Båda finns med olika hävstång men också olika hög risk.

vart att beakta

I dagsläget har Comerzbank bara papper för att spekulera i en uppgång i Facebook-aktien. Enligt banken beror det på att aktien ännu inte handlas. För att skapa papper för att spekulera i ett ras behövs en riktig aktie att blanka.

Jag skulle halla mig borta fran dessa papper.

Verkar som de flesta har ar skeptiska med att ga langa i FB, blir intressant att se hur det gar.

Jag vill gotta mig i dessa papper. Vart köper jag de?
Citera
2012-05-18, 12:05
Medlem
Extrem risk att köpa Facebook aktier. Absolut ingen substans.

Hela skiten kan rasa över en natt. De som köper aktier i detta luftslott ska ha en käftsmäll.
Citera
2012-05-18, 12:10
Medlem
Lostinasias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haj
Jag vill gotta mig i dessa papper. Vart köper jag de?

NGM-börsen
Citera
2012-05-18, 12:22
Medlem
hajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinasia
NGM-börsen

Googlade det, hittade http://www.ngm.se/.

Sidan ser så oseriös ut att jag inte vill gå längre än så..
Citera
2012-05-18, 12:43
Medlem
grovsmides avatar
Man får väl hålla utkik efter bear-produkter helt enkelt.
Citera
2012-05-18, 12:47
Medlem
Är inte alls speciellt insatt i det här med aktier, men vad skulle kunna gå snett om jag köper aktier idag och säljer den om sisådär en vecka?
Citera
2012-05-18, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiBoB
Är inte alls speciellt insatt i det här med aktier, men vad skulle kunna gå snett om jag köper aktier idag och säljer den om sisådär en vecka?

Hur menar du? Alla aktier kan tappa i värde om det så bara gäller en period som en vecka. Möjligt att Facebook aktien är hypad och stiger nu till en början (sjukt övervärderat företag ändock), men det kan likaväl gå utför direkt.
Citera
2012-05-18, 12:52
Medlem
datoriprograms avatar
Citat:

Det är riskfyllt, men du kan såklart gå med vinst. Många nybörjare lockas till att köpa facebook så det skulle inte förvåna mig om kursen sticker iväg under en kort period. Men som sagt så är facebook övervärderat och jag skulle säga att den snart börjar vandra nedåt.

"Det går ju bra för facebook, alla har det. Det kan inte gå ner!" tänker nog många rookies, så du får nog hoppas på att tillräckligt många nybörjare väljer att köpa

Jag tänker inte riskera någonting dock. Tänk på att facebook ännu bara är en social plattform. Har de intressanta innovationer i sin pipeline kan det tänkas att man behåller aktierna längre, men mig veterligen så är det bara en hemsida. Nog för att facebook är otroligt utbrett i världen men vi har alla sett stora sidor sjunka mot botten. För riskfyllt för min smak helt enkelt.
Senast redigerad av datoriprogram 2012-05-18 kl. 12:56.
Citera
2012-05-18, 12:54
Medlem
Starvids avatar
Inget för mig! 700 kronor per användare, vad finns det för rim och reson i det?
Citera
2012-05-18, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Multikulturisten
Hur menar du? Alla aktier kan tappa i värde om det så bara gäller en period som en vecka. Möjligt att Facebook aktien är hypad och stiger nu till en början (sjukt övervärderat företag ändock), men det kan likaväl gå utför direkt.
Men om vi säger såhär, är det störst chans att aktien kommer stiga till en början eller att den droppar?
Citera
2012-05-18, 12:57
Medlem
datoriprograms avatar
Citat:
Men om vi säger såhär, är det störst chans att aktien kommer stiga till en början eller att den droppar?

Väldigt svårt att säga, men med den hype (sådana här nyheter når sällan mainstream media) så tror jag att den går upp. Samtidigt kan hypen vara överdriven -> negativitet och pessimism bland stora aktörer -> går ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in