2012-01-31, 01:13
Bannlyst
[quote=lacrima]
Citat:
Orkar inte munhuggas mer om kost. Vad gäller snillen så är de inga allvetare. Bara för att man kan bygga en atombomb så behöver man inte veta vad för sjukdomar brist på aminosyror och B12 ger.
Vitaminer började upptäckas för bara några hundra år sedan, folsyrebrist hade Einstein ingen aaaaaaaaaning om eftersom det var ca. början på 1990-talet som forskare kunde bevisa vad sådan brist kan orsaka. Forskning uppdateras varje dag, så tacka Einstein för det han kunde men någon allvetare var han inte.
Har du fler påståenden från det hållet som du förkastar?

Brist på aminosyror.. du får det att låta som det är vanligt bland veganer. Varför sprida sån skit, det är köttätare som oftast har näringsbrist.
Senast redigerad av saggeliten 2012-01-31 kl. 01:16.
Citera
2012-01-31, 01:15
Medlem
HemmaRambos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gringubben
Det kan du hoppa upp och knulla dig på att jag också misstänker.

Många influensor brukar ha ursprung i undermålig djurhållning. MRSA kan tänkas ha utvecklas inom djurhållningen också. BSE osv. Å att det kommer bli värre tror jag med...

Det är otroligt vad vi möljer i oss egentligen.

Det egentliga hycklandet tycker jag är köttätare som inte kan avliva sin egen mat.
Citera
2012-01-31, 01:20
Medlem
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Har du fler påståenden från det hållet som du förkastar?

Brist på aminosyror.. du får det att låta som det är vanligt bland veganer. Sluta sprid sån skit, det är köttätare som oftast har brist.
Ja det finns köttätare med olika brister, för att de äter för lite grönt....vafasiken har det att göra med att man därför skulle bli vegetarian? Vi är allätare, vi ska alla äta kött och grönt i lagom doser för att må bra. Tror du att alla ickevegetarianer äter köttfärs varenda dag och aldrig rör en broccoli?
Vad är det för påståenden du dillar om? Vad har jag förkastat?? Du är obegriplig.
Edit. menar du att jag förkastar allt Einstein kunde bara för att han inte var ett orakel? Inser du att forskning pågår dagligen året runt och uppdateras årligen?
Senast redigerad av lacrima 2012-01-31 kl. 01:23.
Citera
2012-01-31, 01:26
Bannlyst
[quote=lacrima]
Citat:
Ja det finns köttätare med olika brister, för att de äter för lite grönt....vafasiken har det att göra med att man därför skulle bli vegetarian? Vi är allätare, vi ska alla äta kött och grönt i lagom doser för att må bra. Tror du att alla ickevegetarianer äter köttfärs varenda dag och aldrig rör en broccoli?
Vad är det för påståenden du dillar om? Vad har jag förkastat?? Du är obegriplig.
Även för att det finns skit i köttet som konkurrerar ut andra ämnen.

Påståendet som vi diskuterade, från Einstein. Har du dåligt minne kanske?

Jag har inte sagt att det inte finns köttätare som äter växter. Tvärtom så påstod jag ju precis att du troligen käkat växter. Du skulle troligtvis inte existerat annars hur mycket piller du än trycker i dig.

Du kanske är en allätare. Jag undviker saker, t.ex mänsklig avföring och animaliskt protein så mycket jag kan.

"Vi ska alla äta kött för att må bra" - är du anställd av SCAN eller?
Citera
2012-01-31, 01:38
Medlem
[quote]
Citat:
Citat:
Även för att det finns skit i köttet som konkurrerar ut andra ämnen.

Påståendet som vi diskuterade, från Einstein. Har du dåligt minne kanske?

Jag har inte sagt att det inte finns köttätare som äter växter. Tvärtom så påstod jag ju precis att du troligen käkat växter. Du skulle troligtvis inte existerat annars hur mycket piller du än trycker i dig.

Du kanske är en allätare. Jag undviker saker, t.ex mänsklig avföring och animaliskt protein så mycket jag kan.
Du tror alltså att jag och andra som äter kött inte äter grönt mer än om vi råkar svälja ett salladsblad som ramlat ner på tallriken. Allätare betyder att man äter både kött och grönt, det finns inga andra alternativ att äta, att äta allt innebär kött och grönt...inte sågspån. Att jag ska behöva förtydliga sådant är kopiöst förvånande.

Vart har någon påstått att de som äter köttfärs aldrig äter tex. blomkål....vem har påstått att vi inte klarar oss utan grönt, jag upprepar VEM HAR PÅSTÅTT ATT VI INTE BEHÖVER VEGETABILIER? Jag äter kött nästan varje dag, fisk, kyckling, ibland äter jag en vegetarisk måltid och varje dag äter jag olika grönsaker...annars skulle jag få bristsjukdomar, du är ju så naiv och inbillningsbenägen att det här blir en larvig diskussion.

Vad som däremot är sant är att vi alla i hela västvärlden behöver skära ner vår överdrivna köttkonsumtion.
Citera
2012-01-31, 01:44
Medlem
solelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
Pic's or it didn't....

Allvarligt,du är SLÄKT med h#n,skulle fan inte berätta något sådant om det var min släkting..

Btw Kan du se till att idioten inte fortplantar sig?

Klart jag berättar för flashback mitt andra hem, dessutom hände detta utomlands vari sådant är irrelevant och ostraffbart.
Fetstilta: Har filmat och det ser verkligen ut som face off, när valpen är inkletad i sitt eget blod, om jag skulle få ta hem den skulle jag göra det. Dem var söta som fan

OnT: Tycker ej det är hyckleri. Men skulle alla vara vegetarianer skulle flera människor överleva/födas och vår planet skulle ha större problem med överbefolkning.

Men jag har alltid öppethus och accepterar oliktänkande. Ts var uttråkad och ville bara fördriva tiden
Citera
2012-01-31, 01:52
Bannlyst
[quote=lacrima]
Citat:
Du tror alltså att jag och andra som äter kött inte äter grönt mer än om vi råkar svälja ett salladsblad som ramlat ner på tallriken. Allätare betyder att man äter både kött och grönt, det finns inga andra alternativ att äta, att äta allt innebär kött och grönt...inte sågspån. Att jag ska behöva förtydliga sådant är kopiöst förvånande.

Vart har någon påstått att de som äter köttfärs aldrig äter tex. blomkål....vem har påstått att vi inte klarar oss utan grönt, jag upprepar VEM HAR PÅSTÅTT ATT VI INTE BEHÖVER VEGETABILIER? Jag äter kött nästan varje dag, fisk, kyckling, ibland äter jag en vegetarisk måltid och varje dag äter jag olika grönsaker...annars skulle jag få bristsjukdomar, du är ju så naiv och inbillningsbenägen att det här blir en larvig diskussion.

Vad som däremot är sant är att vi alla i hela västvärlden behöver skära ner vår överdrivna köttkonsumtion.
Ok, jag får väl hålla med om att det här börjar bli lite löjligt. Nu hade du visst råkat skriva med stora bokstäver där också så jag antar att du vill förmedla en aggresiv sida. Jag brukar skratta åt arga människor men dig tycker jag mest synd om. Vi behöver inte kött för att må bra.
Citat:
This position paper reviews the current scientific data related to key nutrients for vegetarians including protein, iron, zinc, calcium, vitamin D, riboflavin, vitamin B-12, vitamin A, n-3 fatty acids, and iodine. A vegetarian, including vegan, diet can meet current recommendations for all of these nutrients. In some cases, use of fortified foods or supplements can be helpful in meeting recommendations for individual nutrients. Well-planned vegan and other types of vegetarian diets are appropriate for all stages of the life-cycle including during pregnancy, lactation, infancy, childhood, and adolescence. Vegetarian diets offer a number of nutritional benefits including lower levels of saturated fat, cholesterol, and animal protein as well as higher levels of carbohydrates, fibre, magnesium, potassium, folate, antioxidants such as vitamins C and E, and phytochemicals. Vegetarians have been reported to have lower body mass indices than non-vegetarians, as well as lower rates of death from ischemic heart disease, lower blood cholesterol levels, lower blood pressure, and lower rates of hypertension, type 2 diabetes, and prostate and colon cancer
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12826028
Senast redigerad av saggeliten 2012-01-31 kl. 01:55.
Citera
2012-01-31, 01:54
Medlem
[quote]
Citat:
Citat:
Ok, jag får väl hålla med om att det här börjar bli lite löjligt. Nu hade du visst råkat skriva med stora bokstäver där också så jag antar att du vill förmedla en aggresiv sida. Jag brukar skratta åt arga människor men dig tycker jag mest synd om. Vi behöver inte kött för att må bra.
Jag är ungefär lika arg som ett salladsblad som hamnat på din tallrik...dvs. noll upprörd. Jag sa att jag förtydligade mig och tillomed det missförstod du. Godnatt på dig och läs gärna igenom våran diskussion igen så du kan ta till dig allt jag skrivit, för du missar mycket.
Citera
2012-01-31, 01:58
Bannlyst
[quote=lacrima]
Citat:
Jag är ungefär lika arg som ett salladsblad som hamnat på din tallrik...dvs. noll upprörd. Jag sa att jag förtydligade mig och tillomed det missförstod du. Godnatt på dig och läs gärna igenom våran diskussion igen så du kan ta till dig allt jag skrivit, för du missar mycket.
Sallad har jag alltid sett som kaninmat. Tror du att det är mycket näring i ett kg sallad?

Finns riktig mat att fylla ut tallriken med. Ok, sov söta drömmar om våldtagna kossor och kalvar som blir tagna från dem.
Senast redigerad av saggeliten 2012-01-31 kl. 02:00.
Citera
2012-01-31, 02:48
Medlem
Citat:
Är nog det mest patetiska jag vet. Hyckleri som fan.

Beror väl på hur man ser det.

Jag tycker om katter och hundar. Jag tycker om att kela och umgås med katter och hundar.

Jag tycker inte om att kela eller umgås med höns, oxar och grisar. Däremot tycker jag om att äta dem.

Om man inte kan vara djurvän för att man exkluderar vissa djur man hellre äter, kan man heller inte vara vegetarian om man inte äter alla grönsaker.

Din värld torde bestå av enbart hycklare, inom alla möjliga områden.
Citera
2012-01-31, 02:52
Medlem
Med den där logiken så antar jag att du inte har körkort? Med tanke på alla insekter du dödar varje år med bilen..
Citera
2012-01-31, 03:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av deadpixel
Beror väl på hur man ser det.

Jag tycker om katter och hundar. Jag tycker om att kela och umgås med katter och hundar.

Jag tycker inte om att kela eller umgås med höns, oxar och grisar. Däremot tycker jag om att äta dem.

Om man inte kan vara djurvän för att man exkluderar vissa djur man hellre äter, kan man heller inte vara vegetarian om man inte äter alla grönsaker.

Din värld torde bestå av enbart hycklare, inom alla möjliga områden.
För mig betyder vegetarian att jag inte äter kött men jag kan på något konstigt sätt se din poäng. Tycker den faller hur man än vänder på det eftersom jag avstår från att äta ALL kött. Att äta ALLA växter är garanterat omöjligt för en människa och det är bra om man försöker hålla sig till realistiska grejjer.

Finns hycklare överallt iofs men en del är värre än andra. Har som sagt inte sagt att jag är djurvän men om de djur som jag inte har ätit upp hade kunnat prata så tror jag att de ser mig som en större vän än personen som åt en del av kroppen. Jag tror också att man skulle kunna ha väldigt roligt med grisar och höns men det ingår inte i våran "kultur" att leka med dem. Men jag har många döda djur på mitt samvete med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in