2012-01-31, 03:19
Medlem
Jag bruka jaga ibland. fins inget bättre när man skjutit ett "rådjur" tex, fint skott lite bakom fram benet o lite uppåt! sen skär man upp det plocka ut inälvor på plats "blir lite lättare att bära då" plus att räv och rov fåglar får sin mat med, släppar hem asset hissa upp det och flå! låta stå ett par dagar helst ska det vara riktigt svalt, sen fixar man file, in med någon fin bit till kärringen som lagar till det.

Hunden får givetvis sin del också HJÄRTAT eller LEVERN!

Jagar med amstaff

Både djur VÄN och Djur MÖRDARE ! ! ! ! !

sug på detta en stund
Citera
2012-01-31, 03:29
Medlem
Razputins avatar
Pallade inte läsa igenom hela tråden men TS om du är vegitarian och inte vegan så är du pinsam för att det är hyckleri det med, vegitarianer "ser problemet" men pallar inte go all the way.

Jag käkar kött pga jag tycker det är gott och jag inte har disciplinen till att sluta, samt att jag tycker att det är min fight heller.
Citera
2012-01-31, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
För mig betyder vegetarian att jag inte äter kött men jag kan på något konstigt sätt se din poäng. Tycker den faller hur man än vänder på det eftersom jag avstår från att äta ALL kött. Att äta ALLA växter är garanterat omöjligt för en människa och det är bra om man försöker hålla sig till realistiska grejjer.

Finns hycklare överallt iofs men en del är värre än andra. Har som sagt inte sagt att jag är djurvän men om de djur som jag inte har ätit upp hade kunnat prata så tror jag att de ser mig som en större vän än personen som åt en del av kroppen. Jag tror också att man skulle kunna ha väldigt roligt med grisar och höns men det ingår inte i våran "kultur" att leka med dem. Men jag har många döda djur på mitt samvete med.

För mig betyder vegetarian att man enbart äter växter (om än animaliska proteiner osv, att särskilja från veganism..) vilket inte betyder att man, som du säger, bör äta alla växter.

Liksom djurvän inte nödvändigtvis, i mina ögon, måste innebära att man är vän med alla djur.

Ett annat exempel, kan något vara miljövänligt när det i själva verket skadar miljön? Hur kan man kalla en bil för miljöbil bara för att den släpper ut mindre avgaser än en annan, den är ju per definition fortfarande inte vänlig...? Man kan hålla på såhär i evigheter om man är språkfascistiskt lagd, och min poäng var att jag inte tycker att man bör vara det.

Djurvänner kan exludera vissa djur och slå ihjäl flugor, vegetarianer får gärna äta kött en gång i halvåret för min del. Annars får man, som sagt, en värld full av hycklare och det verkar jobbigare än att rucka lite på sina definitioner och principer.
Citera
2012-01-31, 03:36
Medlem
Efilnikufesins avatar
Djur blir dödade ändå, vare sig jag äter upp dem eller ej. Om jag nu inte skulle ätit djurkött så skulle de ju gå till spillo, ännu mer i onödan alltså.
Citera
2012-01-31, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
Varför kallar du dig djurvän när du äter kadaver? Är du medveten om att allt kött som du äter varit ett levande friskt djur med känslor precis som dina gulliga husedjur?
Mina gulliga husdjur har dock inte känslor som en människa, så jag känner inte riktigt vad du menar. Din grundtanke baserar ju sig i ett felaktigt antagande att djur är lika medvetna som människor vilket du själv säkert förstår är totalt orimligt eftersom en ko aldrig skjutit ut en raket i rymden. Intelligens och konsekvenstänkande är reserverat för människor. Djur reagerar bara på instinkt. Att döda ett djur är alltså inte ens att jämföra med att döda en muslimsk våldtäktsman.
Citera
2012-01-31, 04:20
Medlem
LeFakirs avatar
Är väl lika mycket hyckleri som att säga att man är miljövän men ändå dricker kaffe och äter sojaprodukter...

Angående mitt försvarstal; Min hund har en stark personlighet och jag har byggt upp starka känslor för den. Det förhållandet har jag inte till min korv på tallriken. Gillar också djur generellt, men ser dem som lägre stående varelser utan abstrakt tänkande vilket i sin tur leder till att det inte spelar så stor roll om det dör eller inte.
Citera
2012-01-31, 04:57
Medlem
F.Ks avatar
Jag hoppas inte jag matar ett troll nu, men varför skulle man inte kunna vara vän med djur och äta djur?
Kom inte med "varför äter man inte människor då?" för det är inte samma sak.

Det är naturligt att äta djur och väldigt onaturligt att inte göra det.
Citera
2012-01-31, 05:43
Medlem
Resolutios avatar
Jag äter djur så dem slipper svälta ihjäl efter dem ätit upp allt gräs. Nuff said.
Citera
2012-01-31, 05:53
Bannlyst
ja va tusan ska vi äta då? gräs?

-Äter kött
-Jagar
-Har hund
-har katt
-har andra djur
-tycker om djur

fattar inte vad TS pratar om. så har ju människan gjort i tusentals år. är alla hycklare då eller? förutom möjligen TS

idiot
Citera
2012-01-31, 06:25
Medlem
Kött är gott. Det är naturligt att döda för mat.
Och så länge det är naturligt, så kommer jag äta kött.

Att vara djurvän, innebär inte att man måste vara vegetarian. Vet du hur miljöförstörande det är att vara vegetarian? Vet du hur många djur som påverkas av att människan ska kunna odla vegetarianskt?
Om du inte vet, ta reda på de, och se vem som är hycklaren.
Citera
2012-01-31, 09:07
Medlem
Gymmes avatar
Vi har en relation till våra husdjur.

Vi har ingen relation till de andra.

Hyckleri? Ja... Tänker jag på det? Ja... Bryr jag mig om en gris dör (som jag inte har en relation till)? Nej.
Citera
2012-01-31, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gymme
Vi har en relation till våra husdjur.

Vi har ingen relation till de andra.

Hyckleri? Ja... Tänker jag på det? Ja... Bryr jag mig om en gris dör (som jag inte har en relation till)? Nej.

Så är det väll med människor också? Inte fan bryr jag mig om någon jag inte känner dör, speciellt när vi lever i en så pass överbefolkad värld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in