Jag är både djurvän och köttätare, och ser inga som helst problem med det. Det finns helt enkelt ingen konflikt mellan dessa två faktum, så vad är det du vill att jag ska försvara?
Mycket kan man säkert beskylla mig för, men knappast för att vara hycklare.
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
Är du medveten om att allt kött som du äter varit ett levande friskt djur med känslor precis som dina gulliga husedjur?
Mina husdjur äter kött av sin natur. Blir din nästa mission att fara land och rike runt och avkräva alla Fido och Grålle en avbön, eller hur ser upplägget ut?
Vad avser du förresten när du skriver att djur har känslor? Är det det faktum att de känner fysiska känslor såsom hunger, smärta, trötthet osv, eller försöker du påskriva dem känslor såsom besvikelse, eufori, ångest osv?
Om du menar det senare, så skulle jag med stort intresse vilja att du länkar till några vetenskaplig rapporter om detta.
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
Kött är mord.
Shit. En av mina katter tog en råtta så sent som i går. Ska jag polisanmäla henne så att hon kan ställas inför rätta, eller hur går vi vidare?
Citat:
Ursprungligen postat av Spurr
Inte fören jag får se en undersökning som visar att nötkreatur inte har känslor kommer jag tänka något annat. Jag borde kanske be dig visa en sådan...
Du efterlyser omvänd bevisföring. Ett ganska inovativt grepp i en rättsstat.