2012-01-23, 16:28
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScubaMan
Ja, men då är du kort. Är det därför du ska göra alla de här löjliga sakerna? Det är bättre att du försöker bygga upp dig innifrån. Förresten nu ska jag ut och springa en mil.

179 cm kort? Medellängden var för ca tio år sedan 178 cm så TS kan knappast benämnas som kort.
Citera
2012-01-23, 16:41
Medlem
Ogdens avatar
Vi testar i Hår- och kroppsvård.

/mod
Citera
2012-01-23, 16:44
Medlem
ran3lids avatar
Skippa sminket som sagt, men det andra låter bra!
Vad har du för klädstil just nu?
Citera
2012-01-23, 20:35
Medlem
BilboBus avatar
Man ser ofta till syftet att förstärka de maskulina drag som finns om man sminkar en kille, så vad man nu skulle bli feminin av vet jag inte riktigt hur ni tänker. Det får man allt ta och bestämma själv.

Jag använder ibland puder och concealer vid åtgång, jämnar till huden. Till vardags går jag till 80% ofixad mer än att ha borstat tänderna till jobbet
Citera
2012-01-23, 23:34
Medlem
Rolig utveckling på tråden, bara för jag hade som förslag att testa smink blir man kallad transa och bög men skit it. Måste tillägga att det är inget fel på mitt självförtroende bara det att jag vill vara snyggare det är väl inget fel med det?

Men jag ska försöka börja äta nyttigare, tänka på vad jag har på mig. Kanske även testa stubb. Tackar för alla seriösa tips, sedan varför så fort en kille bryr sig om sitt yttre får man skit men en tjej är det vardagsmat?
Citera
2012-01-24, 18:56
Medlem
Piscines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fawe17
* Kanske små sminka mig?
* Sola solarium dock inte alls mycket bara få bort den riktigt bleka färgen
Sedan har jag även ganska små leverfläckar i ansiktet, någon som har tips på bra smink som fixar till det lite, men som absolut INTE syns?

Ja för smink! Man kan verkligen få smink att se naturligt ut. Många gillar inte tanken på killar med smink, men när de väl en kille med perfekt hy så blir de knäsvaga. Så skit i andra!
Det verkar som du mest är ute efter bassmink? Dvs concealer, foundation, puder, rouge, bronzer och hihglighter. Eller vill du även ha lite roligare grejer? Killar med svart eyeliner och smokey eyes är annars hett. Smutsigt och lite rockstar-aktigt.

Beskriv din hudtyp, hudton och underton så kanske jag kan hjälpa dig med basen.
Citera
2012-01-25, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piscine
Ja för smink! Man kan verkligen få smink att se naturligt ut. Många gillar inte tanken på killar med smink, men när de väl en kille med perfekt hy så blir de knäsvaga. Så skit i andra!
Det verkar som du mest är ute efter bassmink? Dvs concealer, foundation, puder, rouge, bronzer och hihglighter. Eller vill du även ha lite roligare grejer? Killar med svart eyeliner och smokey eyes är annars hett. Smutsigt och lite rockstar-aktigt.

Beskriv din hudtyp, hudton och underton så kanske jag kan hjälpa dig med basen.

Agree! Fattar inte att alla är så negativa till smink på killar. Smink är inte alltid = Drag.
En schysst bas, tex mineralfoundation + concealer som är väldigt diskret fräschar bara upp.
Tycker fler killar skulle behöva använda smink faktiskt.
Bronzer funkar också bra för killar som inte vill se för sminkade ut. Bara att svepa lätt över ansiktet för att se mer solbränd ut.
Citera
2012-01-25, 15:55
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress
Börja gymma eller träna en kampsport så kommer nog självförtroendet att förbättras ganska snart
Det här är verkligen en klysha jag läser stup i kvarten. Vilka gym går ni på som får er att få så mycket bättre självförtroende?
Citera
2012-01-25, 15:58
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H0psc0tch
Agree! Fattar inte att alla är så negativa till smink på killar. Smink är inte alltid = Drag.
En schysst bas, tex mineralfoundation + concealer som är väldigt diskret fräschar bara upp.
Tycker fler killar skulle behöva använda smink faktiskt.
Bronzer funkar också bra för killar som inte vill se för sminkade ut. Bara att svepa lätt över ansiktet för att se mer solbränd ut.
Japp, tycker jag med. Killar med buskiga ögonbryn eller t.o.m. unibrows är inte snyggt. Jag tycker inte det är omanligt att noppa - se det som en del av manscaping istället.
Har man en finne så använd täckstift.
Beroende på stil så gillar jag lite ögonmakeup på killar. Rock/emos med kajal är läckert samt jag gillar när killen man dejtar får en puss och lite läppglans av mig
Citera
2012-01-26, 22:43
Medlem
KjelleBenchpresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Det här är verkligen en klysha jag läser stup i kvarten. Vilka gym går ni på som får er att få så mycket bättre självförtroende?

Det handlar om att sätta upp mål om att förändra sig och att fullfölja det.
Lägger du på dig muskler så kommer du att må bättre och få bättre självförtroende.
Går du ner i vikt så kommer du att må bättre och få bättre självförtroende.
Citera
2012-01-26, 22:59
Medlem
Utan att ha läst tråden så vill jag säga detta:

Jag gillar din attityd! Var själv ungefär i samma sits för några år sen. Allt, eller det mesta, i livet utseendemässigt är möjligt att förändra nuförtiden så det är ju bara förjävla jobbigt när folk gnäller om att "Oj, vad tjock jag är, kanske får sympati från nån gullig kille för det" osv.

Men ta inte allt på en gång. Vikten bör vara din största prioritet följt av klädstil. Lycka till, och om du nu skulle bli jagad av hundra galna tjejer så ger du fan i att skita i flickan din!
Citera
2012-01-26, 23:04
Medlem
tintin-s avatar
Fan vad onödigt. Gör något manligt istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in