2012-01-18, 16:35
Medlem
nevergetlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
https://www.flashback.org/sp35191639

Här är ett exempel på inlägg som lett till åtgärd (mot "mörkhyade"):

Ett till (mot mörkhyade + ett par grupper till):

Men dom har ändå inte fått 1.03 varningar?!?

Och varför i helvete måste man skriva sådana SJUKT våldsamma saker om svarta för att få 1.03, uppmana till mord i specifika städer, men om man tycker att förintelsen är positiv så får man dirr 1.03?!

Dina inlägg var ju mer uppvigling till mord än provokationer mot en specifik folkgrupp/hudfärg, det måste du ju förstå själv??

Och jag kan LOVA dig att INGEN av dom jude/zionistkritikerna som finns med på 1.03 listan har skrivit sådana där inlägg då dom alla är bra på att skriva/diskutera, ändå så är dom med på 1.03 listan, jag undrar verkligen varför.........
Senast redigerad av nevergetlow 2012-01-18 kl. 16:38.
Citera
2012-01-18, 16:37
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nevergetlow
Varför försvann ni helt??

svara på mitt senaste inlägg.

EDIT:
haha så svarade du medans jag skrev detta inlägg najas....
För att vi inte sitter och trycker på f5/cmd+r i den här tråden utan även gör andra saker.
Citat:
Men varför är det B A R A kända jude/zionist-kritiker som under HELA FB's historia blivit tillsagda för 1.03?????
När det sker brott mot 1.03 hundratals gånger varjedag i I&I, så är det ENDAST kända judekritiker som blivit åtsagda för 1.03?!

Men varför är det BARA "antisemiter" (för det första är man inte antisemit för att man kritiserar Zionister!!) som blir tillsagda för 1.03 när dom då, enligt dig, kritiserar "negrer och dylikt"?!?!?!?!

Varför har inte alla andra TUSENTALS användare som bryter mot 1.03 när det gäller "negrer och dylikt" blivit tillsagda för 1.03, utan ENDAST dom som kritiserar judar/zionister?!

Hur kan ni ens försvara detta när hela 1.03-varningar listan ligger öppen och den ENDAST består av jude/zionist-kritiker när ni själva vet vilka ord och provokationer som riktas mot svarta och muslimer DAGLIGEN?!

EDIT:
Och jag bad om ett exempel på vad man ska säga om muslimer/svarta för att blí åtsagd för 1.03, jag vet att "varnagel" blev åtsagd för 1.03 när han skrev att han tyckte att förintelsen var något bra, men folk skriver ju minst lika grova, och grövre, saker om muslimer/svarta VARJE dag, men får ALDRIG några 1.03 tillsägelser?!

Och varför får inte "Varnagel" tycka att förintelsen var/är bra, när folk får tycka att folkmord i afrika och mellanöstern är bra????
För det tycker folk är bra VARJE dag här på fb UTAN att få 1.03 tillsägelser!

Dom inte bara tycker det är bra utan UPPMANAR även till folkmord och förföljelser av muslimer/svarta UTAN att åka på 1.03!!
Som najas precis har påpekat så rör det sig inte om att vi sitter och håller ett extra vakande öga på vad de zion-kritiska användarna skriver eller för den delen ens har koll på dessa. Vad andra användare än du får varningar för är jävligt svårt för dig att veta så tillvida du inte frågar dem efter att du sett att deras inlägg blivit raderade för och således har du ingen koll på hur många som får varningar för just brott mot regel 1.03.

Varnagel har så vitt jag kan se fått en varning (vad som nu för tiden är en avstängning) för brott mot regel 1.03 där inlägget inte hade någonting med judar/förintelsen att göra alls.
Citera
2012-01-18, 16:37
Medlem
najass avatar
Citat:
Men dom har ändå inte fått 1.03 varningar?!?

Och varför i helvete måste man skriva sådana SJUKT våldsamma saker om svarta för att få 1.03, uppmana till mord i specifika städer, men om man tycker att förintelsen är positiv så får man dirr 1.03?!

Nu börjar jag bli jävligt trött på dig. Tramsar du eller är du efterbliven?

Klart som fan de har fått varningar, det var ju för i hela hetaste helvete hela vitsen med att jag letade fram dessa då du inte trodde det var möjligt.
Citera
2012-01-18, 16:38
Medlem
Borghesias avatar
Hur är det med inläggen som orsakar varningarna. Tas dom alltid bort som regel eller finns det undtantag?
Citera
2012-01-18, 16:38
Medlem
Milan.Barcas avatar
Är HMF emot reglerna? Så man får alltså inte säger "neger" etc??
Citera
2012-01-18, 16:39
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borghesia
Hur är det med inläggen som orsakar varningarna. Tas dom alltid bort som regel eller finns det undtantag?
Ja inlägg som bryter mot reglerna mjukraderas.
Citera
2012-01-18, 16:39
Medlem
Kungensbordells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allharjarin
Ni sitter här och accepterar att FB analknullar er. HMF-reglerna är ytterligare ett bevis på att flashbacks administration är korrupt och att Axelsson själv är kommunist.
Flashback skulle, om de ville, kunna kringå de svenska lagarna. Gör som TPB- lär av TPB!

Man får fortfarande säga vad man vill om negrer, muslimer, judar och alla andra grupper. Regeln är bra för att då försvinner inlägg som är både hjärndöda och faller under 0.03, tex "alla muslimer i sverige är AIDS-smittade våldtäktsmän som ska gasas ihjäl långsamt"

Flashback strävar efter sakliga debatter, och även om yttrandefriheten är stor här så betyder det inte att man får fula ner forumet hur som helst bara för att man råkar vara missnöjd med vissa folkgrupper.
Citera
2012-01-18, 16:40
Medlem
nevergetlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Nu börjar jag bli jävligt trött på dig. Tramsar du eller är du efterbliven?

Klart som fan de har fått varningar, det var ju för i hela hetaste helvete hela vitsen med att jag letade fram dessa då du inte trodde det var möjligt.

OKej vem av dom på 1.03 listan är det som har skrivit dom inläggen då???

Hela listan på folk som varnats för 1.03 finns öppen att läsa, men jag kan lova dig att INGEN av dom som är med på den listan skulle skriva sådana inlägg, alltså kan dom som skrev dom inläggen inte hamnat på 1.03 listan......

Här är alla som varnats för 1.03:
Citat:
Iraniansoul varnas för brott mot regel 1.03

Jahood varnas pga 1.03

Varning 3 till Muhammad_Akbar och perm bann [1.03]

Varning till hojl [1.03]

.Kandidaten varnad - 1.03

.-.-. varnad - 1.03

Vicious Edd varnas [1.03]

Varnagel

Degesch

Vem av dom skrev inläggen du länkade ovan?
Citera
Medlem
Amadeusss avatar
Vad fan är detta för regler?

"1.03. Hets mot folkgrupp
Att hetsa eller hota med anspelning på ras, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, trosbekännelse eller sexuell läggning är förbjudet."

Betyder det att tex. trådar som Negern sån är han kommer att stängas? - Isåfall är det bye bye flashback
Citera
Medlem
Kungensbordells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milan.Barca
Är HMF emot reglerna? Så man får alltså inte säger "neger" etc??

Saxat från förtydligande

"Det är tillåtet att uttrycka missaktning för en eller flera utpekade folkgrupper, men inte att hetsa eller hota. Det betyder att det är tillåtet att säga att man exempelvis ogillar en specifik folkgrupp, men det är inte tillåtet att säga att man anser att alla inom denna folkgrupp borde utrotas eller att man anser att det är bra ifall en person inom denna folkgrupp blir mördad."
Citera
2012-01-18, 16:41
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeuss
Vad fan är detta för regler?

"1.03. Hets mot folkgrupp
Att hetsa eller hota med anspelning på ras, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, trosbekännelse eller sexuell läggning är förbjudet."

Betyder det att tex. trådar som Negern sån är han kommer att stängas? - Isåfall är det bye bye flashback
Om du hade bemödat dig att läsa reglerna innan den här "ändringen" kom till så hade du sett att regeln funnits där redan innan.
Citera
2012-01-18, 16:44
Medlem
Amadeusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
Om du hade bemödat dig att läsa reglerna innan den här "ändringen" kom till så hade du sett att regeln funnits där redan innan.
Jag hade läst regelverket tidigare men den regeln kändes väldigt "luddig" då. Denna känns mer konkret. Var går gränsen för 1.03 egentligen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in