Citat:
Ursprungligen postat av wessla
Den skulle inte flyga nånstans då magneten håller kvar den. Den juckar pga friktionen, kulan vill inte rulla i hjulet men motorn vrider hjulet och tvingar kulan ur position där med åker den ner, sen upp mot magneten=JUCK. Och kulan söker sig inte till högsta läget, den söker sig mot magnetens attraktions-centrum, vilket är rakt mot magneten inte i överkant eller underkant, rakt mot!
Det där är konstruktioner gjorda på hypoteserna om hur en evighetsmaskin skulle vara, men dom funkar inte. Det är replikor på grundiderna för runt 150 år sen därför är det populärt att kolla på dom. Dom är alla motordrivna, länkar med information om det har postats massor med gånger.
Hur är det löjligt? krafterna som påverkar är utanför hjulet och resultatet blir att den stannar mot hjulet pga friktionen. = den sugs fast mot hjulet ? När du har bra bromsar på en bil och en vinge som tynger ner den kallar man det att bilen sugs fast mot vägen. Sammsa sak händer ju här, 2 krafter som arbetar mot ett centrum som befinner sig strax utanför hjulets innerkant.
Du vet nog själv att magnetfältet blir starkare ju närmre du kommer med kulan så där hörnet pekar kommer bli punkten som är närmast. Hur sannolikt tycker du det låter att det inte finns ett enda hjul och en enda kulstorlek som fungerar som jag beskriver det och som dom i klippet beskriver att "den skulle fungerat" utan motor?
Allt som dom visa på sidan var fejk men du kan väl inte mena att du tror att dom får folk intresserade av fysik genom att visa saker som inte fungerar..
Citat:
Ursprungligen postat av wessla
Ja enligt dom så kan dom bota cancer städa upp kärnavfall och få tillbaka tappade kroppsdelar med gravitation och självgående batterin.
Låter ju bra iallafall.
Men om du går in på sidan och läser om deras idéer och patent så finns det ingenting som är självgående. Allting är bara påstått förbättre versioner av dagens teknik. Tex solpanelerna kan även använda sig av partiklar och inte bara fotoner, så dom funkar lite på natten, samtidigt som dom kan lagra el, vilket dagens solpaneler inte kan.
Edit: Nu gör du ju samma sak igen.. Har du vart in på sidan och kollat hur deras teknik funkar? Det har ingenting med det som skulle driva din evighetsmaskin att göra. Dom använder rörelseenergi genom att tillföra externt.
Dom sa att dom vill framföra en ny princip och ett nytt synsätt på gravitation och sen visa dom en bild på 2 propallerar som låg på varandra och beskrev dom som magnet-gravitation tolka jag det som.. Men visst jag förstår inte varför man pratar istället för att visa, vad bryr jag mig om att andra ska fixa det här åt mig, ge mig ritningar så jag kan starta .. bums!
Det är sånna ritningar jag kan få fram här, gummiankan gjorde en ganska bra ritning även fast en pil var åt fel håll ..
Citat:
Ursprungligen postat av Ap4thy
Vadå sugs fast? Är du fastsugen i jordytan? Det finns inget som suger fast något. Jag har inget annat att anmärka på.
Jo kläm fram nått mer du vill anmärka på.. Snälla!
haha närå jag skojjar bara, glad Söndag , Kram