2012-12-05, 16:13
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trobot
Du har så rätt så i det påståendet.. Så länge man har en elmotor kopplad till den som i filmen du länka till i början.. Hur jävla svårt ska va att förstå det? Ring vattenkraft och tjöta lite med dom så kan dom nog ge dig lite hemliga tips om hur dom utnyttjar gravitationen.

Men tala tyst om det bara så inte big money får reda på att du snokar efter sanningen. Kan hända att nån i illuminati försöker skjuta dig i huvvet. Men tror att ditt huvve, precis som en atom, består av mest tomrum så du överlever nog ett par attentat innan det gör nån skada.

Kram på dig, öppet och tomt sinne. Fridens på dig

Magnet funkar, inte en elmotor..
Då skulle det se helt annorlunda ut och kulan skulle inte stå exakt där i hjulet hela tiden, 1 cm under magnetens kant? det betyder att gravitationen påverkar kulan.. som ni kanske kunde ha tänkt ut själva om skolorna lärde er att tänka..

Kram på dig, jo jag märkte det, väldigt tomt sinne och jag skyller på skolorna,.
Fred
Citera
2012-12-05, 17:34
Medlem
trobots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Magnet funkar, inte en elmotor..
Då skulle det se helt annorlunda ut och kulan skulle inte stå exakt där i hjulet hela tiden, 1 cm under magnetens kant? det betyder att gravitationen påverkar kulan.. som ni kanske kunde ha tänkt ut själva om skolorna lärde er att tänka..

Kram på dig, jo jag märkte det, väldigt tomt sinne och jag skyller på skolorna,.
Fred
Oj hoppsan my bad såg nu att du är okapabel till att ta in skriven information. Tråkigt att en sån gravitationsexpert som dig motarbetas av såna tekniska svårigheter som att skruva ihop ett simpelt cykelhjul. Antar att man inte kan vara både genialisk och händig på samma gång. Tur att skolan lärde dig att skriva iaf och att den falska vetenskapen gav dig ett tangentbord och internet att skriva på..

Vad fan sysslar mod med i denna tråd igentligen? Borde inte denna flyttas till filosofi, paranormala eller varför inte den eminenta sophinken?
Citera
2012-12-05, 20:14
Medlem
KungPungPats avatar
En enda film kan motbevisa det som jag redan bevisat i den här tråden.. Varför gjorde ingen av dom som testade pricipen så att dom medelade att det är en bluff?
Så tråden kunde stängas vilken jagg tycker den kan göra, om ni kan BEVISA varför kulan skulle stanna och vart, men förklaring så man förstår eller bevisa med videklipp vart kulan kan balanseras mellan gravitation och magnetism.. För det är vad tråden handlar om och som kanske många läsare vill veta om det är sannt eller inte.. jag har sagt att det är sannt... 2 människor har testat och sen trollar dom istället för att komma tillbaka till tråden och förklara att det fungerar..

Om det var en motor så skulla inte kulan stå 1 cm LÄGRE än magnetens högsta kant där punkten för magnetfältets gräns går.. Detta betyder att gravitation påverkar kulan från magnetens högsta punkt och 1 cm ner..

Som sagt så spelar det ingen roll vad vi gör med gravitationskraft eftersom cirka hälten av elen som säljs i Sverige kommer från vattenkraft och gravoiitationen så det är fortfarande en frååga om att betala för nånting som är gratis att tillverka..

Skulle vara ganska respektabelt om du kom hit för att diskutera gravitation istället för att gnälla..

KRam
Citera
2012-12-05, 23:11
Moderator
KungPungPat:
Om bygget med hjulet var för komplicerat och dyrt så kan du prova ett annat bygge som är betydligt enklare.

Ta en magnet, limma fast tre ben så du får en ställning som håller magneten en bit upp i luften. Ställ magneten med benen på en pappskiva.
Ta en stålkula, limma fast ena änden av en liten bit gummisnodd i kulan och andra änden i pappskivan.
Ställ magneten ovanför kulan, lyft upp kulan så magneten "får tag" i den och håller den uppe.
Om du med denna konstruktion kan få kulan att inte stanna i ett jämviktsläge så ska jag ta din idé om "gratis energi" från gravitation på allvar.

Bild
Citera
2012-12-05, 23:25
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gason
KungPungPat:
Om bygget med hjulet var för komplicerat och dyrt så kan du prova ett annat bygge som är betydligt enklare.

Ta en magnet, limma fast tre ben så du får en ställning som håller magneten en bit upp i luften. Ställ magneten med benen på en pappskiva.
Ta en stålkula, limma fast ena änden av en liten bit gummisnodd i kulan och andra änden i pappskivan.
Ställ magneten ovanför kulan, lyft upp kulan så magneten "får tag" i den och håller den uppe.
Om du med denna konstruktion kan få kulan att inte stanna i ett jämviktsläge så ska jag ta din idé om "gratis energi" från gravitation på allvar.

Bild

ta lite limm å klistra innanför ögoonlocket sen blundar du och vipps.. så behöver du aldrig ens tänka på sånnt här nåmer för då kan du inte ens hitta sånna här jobbiga trådar där vi diskuterar gravitation och ingen beter sig som vuxen människa förutom jag..

säg vart kulan kommer stanna i hjulet som tråden handlade om innan moderatorn mublera om den, för det är det som ni måste försöka bevisa för att förstå hur enkelt det här fungerar..

Jag tror dock inte att nån at er klarar det ni bevisar ju hur liten låda ni sitter i..

KRam
Citera
2012-12-05, 23:47
Medlem
constants avatar
Citat:
Jag tror dock inte att nån at er klarar det ni bevisar ju hur liten låda ni sitter i..

KRam
Och vad bevisar det att du inte klarar av att bevisa något? Just det, jag lovade att vänta tills 21/12.
Citera
2012-12-06, 00:14
Medlem
KungPungPats avatar
Beätta gärna ör mig innan 21a om du gillar själva grejjen att betala för el som tillverkats gratis..
För annars spelar det absolut ingen roll om nån ens bevisar den här en extra gång trots att beviset inns i filmen redan..

KRam
Citera
2012-12-06, 01:48
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Beätta gärna ör mig innan 21a om du gillar själva grejjen att betala för el som tillverkats gratis..
För annars spelar det absolut ingen roll om nån ens bevisar den här en extra gång trots att beviset inns i filmen redan..

KRam
Håller du på och tillverkar gratis el åt dig själv nu? Om inte, varför inte?
Citera
2012-12-06, 09:51
Medlem
Citat:
ta lite limm å klistra innanför ögoonlocket sen blundar du och vipps.. så behöver du aldrig ens tänka på sånnt här nåmer för då kan du inte ens hitta sånna här jobbiga trådar där vi diskuterar gravitation och ingen beter sig som vuxen människa förutom jag..

Ja du beter dig väldigt vuxet. Du kan ingenting om fysik, du vill inte lära dig, du sysslar endast med konspirationer.

Citat:
säg vart kulan kommer stanna i hjulet som tråden handlade om innan moderatorn mublera om den, för det är det som ni måste försöka bevisa för att förstå hur enkelt det här fungerar..

Det här går inte att förklara för dig, för uppenbarligen besitter du inte den kunskapen och förståelsen som krävs för att begripa vad det handlar om. Det har förklarats på säkert 50 olika sätt och vinklar varför och vad för krafter som blir inblandade, men du väljer att inte vare sig svara eller reflektera över det.

Citat:

KRam

Finns ingenting som är gratis, alla som har förståndet kvar förstår det. Även om du skulle ha rätt med ditt hjul skulle det knappast vara gratis. Det ska massproduceras, det ska byggas, utvecklas... Och allting detta är förstås gratis? Ledningarna där strömmen ska gå igenom, generatorerna, personalen.. Ditt största problem inom detta är att du fokuserar på en liten detalj, och glömmer bort resten, du tänker på punkten i hjulet, eller det faktum att gravitation är gratis.

Dags att vakna Neo.
Citera
2012-12-06, 12:30
Medlem
Citat:
Om det var en motor så skulla inte kulan stå 1 cm LÄGRE än magnetens högsta kant där punkten för magnetfältets gräns går.. Detta betyder att gravitation påverkar kulan från magnetens högsta punkt och 1 cm ner..

Du skriver bland dina absolut första inlägg i just denna tråd om rörelseenergi kontra gravitation så jag antar att du begriper skillnaderna.
Om du nu har en magnet som hindrar kulan från att falla längs kanten av hjulet måste du väl ändå begripa att det inte genereras någon rörelseenergi?
När du lyfter kulan på plats så använder du rörelseenergi och omvandlar denna till lägesenergi och därefter tar det stopp.
Ergo hjulen snurrar inte (i alla möjliga bemärkelser).
Citera
2012-12-06, 14:01
Medlem
Bygg maskinen, det gör oss andra i tråden absolut ingenting att ha fel!

Vi har GÄRNA fel!

Kör.
Citera
2012-12-06, 18:44
Medlem
Pads avatar
Citat:

Det har vi ju talat om ungefär hur många gånger som helst... Kulan kommer att fastna där resultantkraften mellan magnet och gravitation hamnar, från centrum av hjulet rakt ut. Du kan inte ha missat detta alla de 567 gångerna vi talat om det, däremot har du varit duktig på att inte låtsas om att vi gjort det.

Det är för övrigt du som har bevisbördan här, inte vi.

Det är dessutom en omöjlig uppgift att bevisa att det inte fungerar, för om jag skulle bygga ihop en sådan här apparat och den (så klart) inte fungerar så kan du bara skylla på att jag byggt fel, för svag magnet, fel radie eller något annat. Det är den främsta anledningen till att det är du som har bevisbördan, men du vill ju bara trolla i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in