Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Varför skall jag svara på dina frågor när du vägrar svara på min enda fråga (och sedan följdfrågan som kommer)? Det tar två sekunder av ditt liv, en oerhört liten del med tanke på hur mycket tid du spenderar i den här tråden. Svara på min fråga nu, annars får jag be mod låsa tråden då du ännu en gång har bevisat att du inte är det minsta seriös utan bara trollar.
Du ställer väl frågan på fel sätt då för jag uppfattar dig som rejält otrevlig och inte alls här för att lära dig om gravitation eller försöka se vad som händer på den lilla punkten i hjulet när kulan når dit..
Varför fortsätter du säga att moderatorerna är dina husdjur?
Citat:
Ursprungligen postat av Ap4thy
Det råder ingen motsägelse mellan big-bang teorin och energiprincipen, varför ska man då inte lära ut båda?
Det finns inget infohål, det är du som missuppfattar modellerna.
No shit. Byt dom flesta till "alla" så är det korrekt. Det är varken du som gjort, byggt eller demonstrerat maskinen i fråga. Du är bara en idiot som missuppfattat en video och dess innehåll, ungefär lika naiv som en femåring som tror att teskedsgumman faktiskt existerar.
Sluta slänga ordet idiot till höger och vänster, du som tycker att "vi" har så dålig attityd mot dig.
Om hela universum är energi som skapats genom en big bang.. Och sen lär dom ut en princip om att energi aldrig kan skapas.. klart dom teorierna inte går ihop med dagens vetenskap..
Ursäkta om jag varit otrevlig mot er men ibland blir det jobbigt när ingen kan se vad som händer på den lilla punkten där kulan står när hjulet snurrar i videoklippet.. Jag vill helst inte tro på era fantasier om att kulan blir viktlös när den kommer utanför magnetfältet..
Exakt där kulan står när hjulet snurrar i videoklippet.. dt är vad allt handlar om..
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Jag och flera andra förklarade det för dig för en jävla massa sidor sedan men du verkar blunda för valfria delar. Om du tillsätter en magnet så har du TVÅ krafter som verkar på kulan, magnetismen och gravitationen. Kulan kommer ligga på "botten" av den vektor som bildas mellan de två krafterna och alltså inte röra sig själv eller hjulet någonstans.
Gravitationen på jorden fungerar enligt liknande princip på så liten skala. Eftersom Jorden är brutalt mycket större än dig så verkar gravitationen på dig från flera håll samtidigt. Den sammanlagda kraften bildar dock en vektor som pekar i princip rakt ner mot Jordens centrum.
Kulan blir aldrig "viktlös" eftersom den fortfarande påverkas av gravitationen. Den kommer dock inte att röra sig någonstans (eller påverka något annat att röra sig heller) eftersom magneten utövar en lika stor kraft (vilket är en nödvändighet för att förhindra att kulan ramlar ner till botten av hjulet).
Och vad håller upp kulans vikt när en obalans i vikt i hjulet skapats?
Är det magneten som håller båda hjul och kula vid kanten på sitt magnetfält?
enligt mig så blir den ena kraften som ett hjul med en fastklistrad kula en bit upp på ena sidan, när vi släpper hjulet vet du vilken kraft gravitationen vrider hjulet med..
Och den andra kraften vi måste räkna med är magnetens kontakt med en järnkula . Den kontakten hålls på den övre kanten på en liggande magnet och blir därför 0-50% magnetkraft vid ett tillfälle eftersom kulan kommer utanför magnetfältet ju närmare magneten den kommer..
Citat:
Ursprungligen postat av Stork123
Skitsnack det är ditt sätt att rationalisera för att inte hjälpa mänskligheten, se sanningen du är självisk och tills du slutar skriva på nätet istället för att förändra världen kommer jag kalla dig vad du är!
Vi är väl alla i livet för att lära oss livsläxor.. Har ni inte lärt er några livsläxor så kanske ni tolkar det som att jag är en av dom onda människorna medans politiker och dom som bestämmer skolsystemets regler är dom människorna som är förebilder som man alltid ska lyssna på för dom har alla svaren och dom ska leda oss till nått positivt och det är därför vi har ledare över oss vuxna människor..
Ni har ledare som ska leda er nånstans så ni har inte tid att lyssna på sånna där foliehattar som mig online..
Och det är helt okej.. Jag tror vi får repetera livsläxor tills vi förstår dom hur som helst och att jag försöker påverka andra människors livsläxor är egentligen ganska omöjligt, antingen lär man sig eller inte. Och man lär sig ingenting genom att höra mig tjata om gravitation när folk tänker på pengar det första dom gör när jag berättar om att gravitationskraft är simpelt sätt att tillverka el på..
Kram på er vänner jag har inget emot nån av er och för eran egen skull så kan ni förlåta mig också eftersom ingen mår bra av att vara sur på andra och förstår man inte den alldra kanske viktigaste läxan..
Fred!