2012-01-16, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lunden12
Man är bra jävla dum om man våldtar någon över huvud taget. ;-)
Ja absolut, men jag tycker att om man våldtar någon så borde man väl ändå hoppas på att komma undan med det? Jag ser inte hur denna manliga polis isåfall hade tänkt sig att det skulle gå till.
2012-01-16, 23:12
Medlem
När någon har sex med en person som befinner sig i ett hjälplöst tillstånd på grund av medvetslöshet, sömn eller drogpåverkan, kommer det att kunna bedömas som våldtäkt.

Två omskrivna mål
• Motalamålet: En flicka var i en lägenhet med fyra män. En hade hon tidigare varit tillsammans med. Flickan var berusad och kom inte ihåg någonting. Männen åtalades för våldtäkt. Teknisk bevisning visade att det skett något slags umgänge mellan två män och flickan. Tingsrätten dömde alla fyra, men Göta hovrätt dömde två av männen. Högsta domstolen tog inte upp ärendet.
• Tumbamålet: En kvinna hade tre eller fler män hemma i sin lägenhet. Kvinnan hade vaga minnesbilder av vad som hänt men enligt den tekniska bevisningen hade kvinnan umgänge med flera män. Tingsrätten friade eftersom det inte var visat att kvinnan var i ett hjälplöst tillstånd. Svea hovrätt fastställde den friande domen. Högsta domstolen tog upp ärendet och friade männen.
2012-01-17, 08:01
Medlem
Varför skulle hon göra en falsk anmälan?? För att få skadeståndspengar?? Hon tjänar typ 13 efter skatt om inte ännu mer, knappast!

TR kommer gå på trovärdighet och hon är mer trovärdig
2012-01-17, 09:05
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Hovrätten friar!
Nu är inte hovrätten för Västra Sverige direkt kända för att tillämpa stränga beviskrav - med Ann-Christine Perssons feministiska agenda som grund, blir följden att fällande domar i dylika mål avkunnas på löpande band.
2012-01-17, 09:20
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GWashington
Varför skulle hon göra en falsk anmälan?? För att få skadeståndspengar?? Hon tjänar typ 13 efter skatt om inte ännu mer, knappast!

TR kommer gå på trovärdighet och hon är mer trovärdig

Vad är det som gör henne mer trovärdig?

Citat:
Ursprungligen postat av Justitiemord
Nu är inte hovrätten för Västra Sverige direkt kända för att tillämpa stränga beviskrav - med Ann-Christine Perssons feministiska agenda som grund, blir följden att fällande domar i dylika mål avkunnas på löpande band.

Du brukar ha rätt i det mesta min kära JM, men i det här fallet är jag tveksam om det blir en fällande dom, läs mina inlägg, för jag anser mig belysa en viktig aspekt som man bör ta i beaktning...

/Jennekvist 
2012-01-17, 09:33
Bannlyst
Citat:
Vad är det som gör henne mer trovärdig?

Du brukar ha rätt i det mesta min kära JM, men i det här fallet är jag tveksam om det blir en fällande dom, läs mina inlägg, för jag anser mig belysa en viktig aspekt som man bör ta i beaktning...

/Jennekvist 

Hur går resonemanget på Jupps? Är det ngt du snappat upp som gör dig tveksam?
2012-01-17, 09:48
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HNTR
Hur går resonemanget på Jupps? Är det ngt du snappat upp som gör dig tveksam?
HAHAHA jag sitter inte där på morgonen, men bra försök
2012-01-17, 10:17
Bannlyst
Citat:
HAHAHA jag sitter inte där på morgonen, men bra försök

Gött med ett glennskämt...
Väl bekomme....No Offense Intended....
2012-01-17, 15:31
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nero1
Vad fan är Jupps för något? Jag googlade och fick upp massa Fish'n'Chips-hak i England?

Ett trevlig litet café beläget på Sten Sturegatan i Göteborg som poliser gärna besöker över en kopp kaffe.
http://www.cafekartan.se/054808/images/
2012-01-18, 00:11
Medlem
Detta har hänt förrut. Exakt likadant. I en annan stad. Jag vet vem denna kille är. Enda skillnaden är att tjejen i den andra staden inte anmälde honom. Han är ett vidrigt avskum som har hotat folk till livet och gjort detta övergrepp mot fler tjejer som sovit eller varit för fulla för att kunnat gjort motstånd.
2012-01-18, 00:13
Medlem
De som visste om att detta hänt tidigare har bara väntat på att det ska hända något igen. Och att någon anmäler honom. Vi eller de tjejer som detta hänt för har inte anmält tidigare pågrund av rädsla för MGM och/eller hot som kommit från honom.
2012-01-18, 08:28
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhubarblimeblossom
De som visste om att detta hänt tidigare har bara väntat på att det ska hända något igen. Och att någon anmäler honom. Vi eller de tjejer som detta hänt för har inte anmält tidigare pågrund av rädsla för MGM och/eller hot som kommit från honom.

I såfall är det på tiden att ni gör en anmälan nu. Om det sker fler anmälningar mot honom så kan nuvarande åtal skjutas upp för att utökas.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in