2024-02-25, 11:40
Medlem
TilleyHats avatar
Selby ute efter avgörande frame. Vilket drama det blev och nu är Zhang i final för tredje gången denna säsong. Första kines på tio år som spelar minst tre rankingfinaler under en och samma säsong.
Citera
2024-02-25, 18:45
Medlem
TilleyHats avatar
Ingen höjdarmatch än så länge mellan Allen och Zhang i finalen av Players Championship. 4-4 inför avslutningen ikväll betyder att det är hugget som stucket vem som ska vinna. Allen känns mer stabil men Zhang kommer sälja sig dyrt.
Citera
2024-02-25, 23:44
Medlem
drinksareonmes avatar
Vilket drama mellan Monkey Allen och Kim Jong-un.
Citera
2024-02-26, 00:20
Moderator
Hjv9s avatar
Båda är djupt inne i snookerdimmorna denna afton. Vem hittar ut först?
Citera
2024-02-26, 00:51
Moderator
Hjv9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Båda är djupt inne i snookerdimmorna denna afton. Vem hittar ut först?

Det blev Allen.
Citera
2024-02-26, 10:58
Medlem
TilleyHats avatar
I de tre sista matcherna hade Zhang Anda en bra ledning i början men tröttnade mot slutet. I finalen räckte inte detta till skillnad från de kortare matcherna.

Det är kul att en spelare som Zhang plötsligt dyker upp som gubben i lådan och blir en turneringsutmanare på högsta nivå. Men... Gud så långsamt det ser ut att gå. "En eftertänksam herre", som Kim Hartman brukar säga.

end-of-seasonrankingen är för övrigt Mark Allen provisorisk världsetta (sedan en tid tillbaka).

I och med att Zhang Anda inte vann finalen är alltså Ali Carter som åttonde man garanterad en plats i lukrativa World Masters.
Citera
2024-02-26, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
I de tre sista matcherna hade Zhang Anda en bra ledning i början men tröttnade mot slutet. I finalen räckte inte detta till skillnad från de kortare matcherna.

Det är kul att en spelare som Zhang plötsligt dyker upp som gubben i lådan och blir en turneringsutmanare på högsta nivå. Men... Gud så långsamt det ser ut att gå. "En eftertänksam herre", som Kim Hartman brukar säga.

end-of-seasonrankingen är för övrigt Mark Allen provisorisk världsetta (sedan en tid tillbaka).

I och med att Zhang Anda inte vann finalen är alltså Ali Carter som åttonde man garanterad en plats i lukrativa World Masters.

Tror faktiskt att Zhang skulle vunnit, ifall han fått vila dagen innan likt Allen!

Hans förnamn "Anda" betyder förresten på kinesiska "stora lugnet", "stora friden" eller "stora freden", som är enormt passande på hans mentalitet!
Citera
2024-02-26, 12:55
Medlem
Den exklusiva premiumkänslan som Players series-turneringarna borde ha infinner sig inte riktigt för mig. (Har sett att detta tas upp på X med jämna mellanrum.)

Det är ju trevligt när de riktiga storspelarna möts sent i turneringen, men när Allen, Carter och Anda är tre av semifinalisterna märker jag att turneringen i sig inte känns särskilt "viktig".

Jag hoppas verkligen att Tour Championship-arenan i Manchester är bra och att den blir återkommande, för det är något sådant som saknas. Lite identitet kanske...
Citera
2024-02-26, 15:08
Moderator
Hjv9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Den exklusiva premiumkänslan som Players series-turneringarna borde ha infinner sig inte riktigt för mig. (Har sett att detta tas upp på X med jämna mellanrum.)

Det är ju trevligt när de riktiga storspelarna möts sent i turneringen, men när Allen, Carter och Anda är tre av semifinalisterna märker jag att turneringen i sig inte känns särskilt "viktig".

Jag hoppas verkligen att Tour Championship-arenan i Manchester är bra och att den blir återkommande, för det är något sådant som saknas. Lite identitet kanske...

Tour Championship borde återgå till det längre finalformatet man hade de första åren.
Citera
2024-02-26, 15:09
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat

Spontant känns det som att araberna och kineserna håller på att ta över de exklusiva tävlingarna. Annars borde tävlingsnamnen Players Championship och Tour Championship garantera en viss prestige (jfr med golfen). Men de har ju tyvärr inte historiken att luta sig mot heller som kan göra att de konkurrerar med de penningstinna tävlingarna utanför Europa. Det talas som bekant redan om "den fjärde majorn" trots att den inte ens har spelats. Detta beror till stor del på pengarna som kommer vara nästan lika stora som i VM.
Citera
2024-02-26, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Tour Championship borde återgå till det längre finalformatet man hade de första åren.
Ja.

Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Spontant känns det som att araberna och kineserna håller på att ta över de exklusiva tävlingarna. Annars borde tävlingsnamnen Players Championship och Tour Championship garantera en viss prestige (jfr med golfen). Men de har ju tyvärr inte historiken att luta sig mot heller som kan göra att de konkurrerar med de penningstinna tävlingarna utanför Europa. Det talas som bekant redan om "den fjärde majorn" trots att den inte ens har spelats. Detta beror till stor del på pengarna som kommer vara nästan lika stora som i VM.
Nej, det finns naturligtvis inte några enkla lösningar på detta. Personligen tycker jag att man borde skrota penningrankingen och införa ett rimligare poängsystem. Jag tycker att penningranking känns föråldrat och den gör ju autmatiskt den nya turneringen i Saudi stor och viktig, oavsett vad vi tycker.

Nästa säsong (förutsatt att man inte ändrar upplägget) kommer förmodligen fem riktigt stora turneringar avgjorts innan WGP. 3xKina, Saudi och UK. Det är redan idag svårt att spela in sig i nästa Players-turnering om man inte har en bra ranking inför World Grand Prix, och lär bli svårare nästa år med mycket rankingpoäng tidigt på säsongen. Är detta verkligen vettigt om det ska vara en "Players-Series"?
Citera
2024-02-27, 12:28
Medlem
Senaste avsnittet av Talking Snooker-podden med Tom Ford var oväntat intressant. Spännande att han vågade antyda saker angående Zhang Anda...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in