Citat:
Ursprungligen postat av
TilleyHat
Det roligaste med British Open är det fria formatet i lottningen. Mer sådant, tycker jag! Det sämsta är längden på matcherna, men det blir förhoppningsvis en förändring till nästa år. Väldigt trevligt också att Hendry har vunnit en match, mot OK motstånd. Men han måste fortsätta vinna matcher (och gå väldigt långt i flera turneringar) om han ska uppnå sin målsättning att nå Crucible ytterligare en gång. Nu ska han möta Gary Wilson och faktiskt tror jag att Hendry har en chans om han spelar på topp. För övrigt tycker jag att Wilson är en överskattad spelare, varför jag sticker ut hakan lite och säger att den sjufaldige världsmästaren kan störa honom.
Ha! Jag sätter 1 stycken skämspåse på att Taxi-Gary vinner

Wakelin är hyfsat motstånd men gårdagens missar var grova och hanses långa spel noll och intet.
Däremot håller jag med om att formatet känns fräscht med samma förbehåll på matchlängden som gör att det kan bli för tajt spel redan från start. Kanske är det en fördel för lägre rankade att vinna ett par men jag tror det hämmar spelare med en frejdig spelidé. Själv hoppas jag på Guld-Martin som förtjänar en framgång.