2021-08-16, 22:35
Moderator
Hjv9s avatar
Nu är Allen-Evans igång
Citera
2021-08-16, 22:42
Medlem
Neofytens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Nu är Allen-Evans igång
Det var en minst sagt kylig start!
Citera
2021-08-16, 23:12
Medlem
TilleyHats avatar
Iskallt mellan Allen och Evans, men Allen försökte i alla fall hälsa.
Citera
2021-08-16, 23:21
Medlem
1-1 alltså och i bäst av fem kan det ju skrälla. Tänk om Evans skulle vinna detta!

Edit: 1-2
Senast redigerad av wejo 2021-08-16 kl. 23:31.
Citera
2021-08-17, 20:14
Medlem
jag-har-oxo-en-kuks avatar
Snookersmurfen mot djävulen Selby, missat denna turnering totalt, när gick vi igång?
Citera
2021-08-17, 22:01
Medlem
god.childs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jag-har-oxo-en-kuk
Snookersmurfen mot djävulen Selby, missat denna turnering totalt, när gick vi igång?
Igår.

Selby vidare på hemmaplan, härligt.
Citera
2021-08-18, 19:18
Medlem
Millediablos avatar
Stephen Hendry vinner första matchen med 3-2 mot en ganska uselt spelande Chris Wakelin. Kl för Stephen men matchen hade bara spänning p.g.a alla missar. Långpottarna satt fint iofs dock var dom i form av långsamma irullningar befriade från snärt och skruv.
Citera
2021-08-18, 20:12
Medlem
TilleyHats avatar
Det roligaste med British Open är det fria formatet i lottningen. Mer sådant, tycker jag! Det sämsta är längden på matcherna, men det blir förhoppningsvis en förändring till nästa år. Väldigt trevligt också att Hendry har vunnit en match, mot OK motstånd. Men han måste fortsätta vinna matcher (och gå väldigt långt i flera turneringar) om han ska uppnå sin målsättning att nå Crucible ytterligare en gång. Nu ska han möta Gary Wilson och faktiskt tror jag att Hendry har en chans om han spelar på topp. För övrigt tycker jag att Wilson är en överskattad spelare, varför jag sticker ut hakan lite och säger att den sjufaldige världsmästaren kan störa honom.
Citera
2021-08-18, 21:34
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Det roligaste med British Open är det fria formatet i lottningen. Mer sådant, tycker jag! Det sämsta är längden på matcherna, men det blir förhoppningsvis en förändring till nästa år. Väldigt trevligt också att Hendry har vunnit en match, mot OK motstånd. Men han måste fortsätta vinna matcher (och gå väldigt långt i flera turneringar) om han ska uppnå sin målsättning att nå Crucible ytterligare en gång. Nu ska han möta Gary Wilson och faktiskt tror jag att Hendry har en chans om han spelar på topp. För övrigt tycker jag att Wilson är en överskattad spelare, varför jag sticker ut hakan lite och säger att den sjufaldige världsmästaren kan störa honom.
Ha! Jag sätter 1 stycken skämspåse på att Taxi-Gary vinner Wakelin är hyfsat motstånd men gårdagens missar var grova och hanses långa spel noll och intet.

Däremot håller jag med om att formatet känns fräscht med samma förbehåll på matchlängden som gör att det kan bli för tajt spel redan från start. Kanske är det en fördel för lägre rankade att vinna ett par men jag tror det hämmar spelare med en frejdig spelidé. Själv hoppas jag på Guld-Martin som förtjänar en framgång.
Citera
2021-08-19, 01:43
Medlem
god.childs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat

Överskattad vet jag inte men Gary hade problem med depression förra säsongen, så jag tycker inte fjolåret är en bra måttstock på hans förmåga. Förhoppningsvis mår han bättre nu.
Citera
2021-08-19, 12:14
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Ha! Jag sätter 1 stycken skämspåse på att Taxi-Gary vinner Wakelin är hyfsat motstånd men gårdagens missar var grova och hanses långa spel noll och intet.

Däremot håller jag med om att formatet känns fräscht med samma förbehåll på matchlängden som gör att det kan bli för tajt spel redan från start. Kanske är det en fördel för lägre rankade att vinna ett par men jag tror det hämmar spelare med en frejdig spelidé. Själv hoppas jag på Guld-Martin som förtjänar en framgång.

Med tanke på det korta spelformatet så håller jag Stephen Hendry som outsider, även om Gary Wilson är favorit. I en match över längre distans så hade Wilson varit större favorit, men i dessa oförutsägbara korta matcher kan det mesta hända.

Vad gäller Martin Gould så sätter jag två skämspåsar på att han inte vinner British Open.
Citera
2021-08-19, 12:17
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av god.child
Överskattad vet jag inte men Gary hade problem med depression förra säsongen, så jag tycker inte fjolåret är en bra måttstock på hans förmåga. Förhoppningsvis mår han bättre nu.

Depression kan sätta ner kapaciteten, absolut. Hoppas han mår bättre och kan komma igång med spelet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in