2013-10-07, 20:44
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666
Varför har dom börjat spela i piké tröjor? Känns inte rätt!
Vad fan skriver du?
Nu finns det bara en stilig sport kvar, cykelsporten
Citera
2013-10-08, 14:07
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettachi
Fasiken vintern närmar sig, fast ett glädjeämne är att Snooker börjar på allvar.
Har dock dålig koll nu, hmmm det är ju som det brukar då ju

Japp, dags att vakna till nu, säsongen har redan börjat lite smått. Nästa rankingtävling är Indian Open.

http://www.bbc.co.uk/sport/0/snooker/18314791

Kim verkade på alerten under Ruhr Open, hoppas han behåller intresset för att kommentera. Maria Wetterstrand var nog ett engångsprojekt (förhoppningsvis). Jag tror hon gör mer nytta som stöd för miljöpartiet under valrörelsen än som snookerkommentator.

Citera
2013-10-08, 14:30
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Japp, dags att vakna till nu, säsongen har redan börjat lite smått. Nästa rankingtävling är Indian Open.

http://www.bbc.co.uk/sport/0/snooker/18314791

Kim verkade på alerten under Ruhr Open, hoppas han behåller intresset för att kommentera. Maria Wetterstrand var nog ett engångsprojekt (förhoppningsvis). Jag tror hon gör mer nytta som stöd för miljöpartiet under valrörelsen än som snookerkommentator.

Har väl varit uppe tidigare i tråden, men Jonas Fahlander är väl endå helt okey som vikarie till Kim. Kommer bli stort tomrum när Kim lägger av, och väldigt svår att ersätta precis som Roberto Vacchi också blir den dagen han lägger av, gud förbjude.
Familjen kollade cykel VM på Tv 10, gissa om dom saknade Vacchi, även om Jr Adamsson tydligen var expert.
Citera
2013-10-08, 14:44
Medlem
pettachis avatar
Lite OT men Paul Ahlgren är helt okey som kommentator och har kommenterat väldigt olika sporter på Esp.
Hans stora intresse och där han är bäst att kommentera är Bowls, vet inte om han har intresse för Snooker.
Även Karsten Landin Dart är riktigt bra, dock pratar han nog för mycke för att kommentera Snooker, dessutom grym på huvudräkning.
Citera
2013-10-08, 15:29
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Har väl varit uppe tidigare i tråden, men Jonas Fahlander är väl endå helt okey som vikarie till Kim. Kommer bli stort tomrum när Kim lägger av, och väldigt svår att ersätta precis som Roberto Vacchi också blir den dagen han lägger av, gud förbjude.
Familjen kollade cykel VM på Tv 10, gissa om dom saknade Vacchi, även om Jr Adamsson tydligen var expert.

Jonas Fahlander är helt OK som kommentator och vikarie till Kim.

Jo, Robert Vacchi har ett grundmurat rykte, jag gillar honom.

Citat:
Lite OT men Paul Ahlgren är helt okey som kommentator och har kommenterat väldigt olika sporter på Esp.
Hans stora intresse och där han är bäst att kommentera är Bowls, vet inte om han har intresse för Snooker.
Även Karsten Landin Dart är riktigt bra, dock pratar han nog för mycke för att kommentera Snooker, dessutom grym på huvudräkning.

Helt nya namn för mig.
Citera
2013-10-08, 15:44
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Jonas Fahlander är helt OK som kommentator och vikarie till Kim.

Jo, Robert Vacchi har ett grundmurat rykte, jag gillar honom.

Helt nya namn för mig.
Paul Ahlgren får rycka in när det krisar lite, har kommenterat väldigt olika sporter på Esp.
Tycker han gör ett bra jobb med de förutsättningar han har.
Annars är det Bowls som är hans tekopp, varken Dart eller Bowls är väl jättestora sporter i Sverige.
Bowls verkar även ha stora problem med återväxten även i Storbrittanien, sport för gamligar.
Vet inte hur återväxten är på Snooker, känns som framtidens Snooker inte kommer domineras av spelare från Storbrittanien.
Citera
2013-10-10, 09:16
Medlem
Glappkontakts avatar
Det finns några spelare som har potential att bli något. Min gissning är trots allt att utvecklingen kommer att likna den som finns inom biljarden. Den stora skillnaden är bara att där var USA den stora maktfaktorn innan Asien kom igång med länder som Filippinerna, Taiwan, Korea ...
Ding kommer nog att dra med sig en stor skara efterföljare i framtiden. Större tävlingar i Asien med WC spelare kommer att öka intresset mer. Men det är tufft att kvala in till touren.
Citera
2013-10-10, 10:57
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glappkontakt
Det finns några spelare som har potential att bli något. Min gissning är trots allt att utvecklingen kommer att likna den som finns inom biljarden. Den stora skillnaden är bara att där var USA den stora maktfaktorn innan Asien kom igång med länder som Filippinerna, Taiwan, Korea ...
Ding kommer nog att dra med sig en stor skara efterföljare i framtiden. Större tävlingar i Asien med WC spelare kommer att öka intresset mer. Men det är tufft att kvala in till touren.
Får väl även se om Luca Brecel kan bli något för framtiden.
läste precis att Lee överklagar, inget datum satt för ny hearing.
Lee menar att han är oskyldigt, han resonemang känns igen när dopade idrottare åker fast.
Citera
2013-10-10, 11:16
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:

Annars är det Bowls som är hans tekopp, varken Dart eller Bowls är väl jättestora sporter i Sverige.
Bowls verkar även ha stora problem med återväxten även i Storbrittanien, sport för gamligar.
Vet inte hur återväxten är på Snooker, känns som framtidens Snooker inte kommer domineras av spelare från Storbrittanien.

Bowls är gångbart i UK och Australien och är till sin karaktär en sport för äldre. Det är sannolikt endast det historiska intresset som gör att man spelar bowls öht. Om jag har fel så rätta mig gärna.

Återväxten för snooker är bra enligt min uppfattning. Den brittiska dominansen finns ännu men Asien kommer ruggigt starkt. Tänk bara när man i Indien kommer på att snooker faktiskt "uppfanns" av uttråkade engelska militärer som tjänstgjorde i Indien under kolonialtiden.

Det dåliga intresset (allt är relativt) i Europa beror nog på att Europa är historielösa när det gäller snooker till skillnad från engelsmännen som tog hem spelet från Indien.

Om det är något som britter är duktiga på så är det att vårda sin historia.
Citera
2013-10-10, 13:23
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Bowls är gångbart i UK och Australien och är till sin karaktär en sport för äldre. Det är sannolikt endast det historiska intresset som gör att man spelar bowls öht. Om jag har fel så rätta mig gärna.

Återväxten för snooker är bra enligt min uppfattning. Den brittiska dominansen finns ännu men Asien kommer ruggigt starkt. Tänk bara när man i Indien kommer på att snooker faktiskt "uppfanns" av uttråkade engelska militärer som tjänstgjorde i Indien under kolonialtiden.

Det dåliga intresset (allt är relativt) i Europa beror nog på att Europa är historielösa när det gäller snooker till skillnad från engelsmännen som tog hem spelet från Indien.

Om det är något som britter är duktiga på så är det att vårda sin historia.
Okey kan väl inte mäta sig med Storbrittanien, men intresset är väl jättestort i Tyskland och flera fd öststatsländer, fast dom inte själva har någon egen stjärna.
Britterna är världsbäst att hålla på traditioner, på gott och ont.

The Rocket är inte intresserad att få titeln sir.
Citera
2013-10-19, 11:44
Medlem
Skatteskolks avatar
Nu läste jag om resultatet i Indian Open. På vilken kanal gick den? Eurosport är verkligen en viktig samarbetspartner för snookern.

Bowls som nämdes är kyligt. Imponerande precision.

Darts är skitcoolt med Karsten Landin. Han kan många slanguttryck som röd bulle och shanghai. Röd bulle är bullseye som det låter och shanghai är när man kastar tre pilar i samma fält. T.ex. trippel 20, enkel 20 och dubbel 20. Man måste alltid gå ut på dubbel (ytterst) på ringen. Trippeln är lilla fältet i mitten. Sen kan man så klart gå ut på röd bulle.

Sporten måste verkligen passa i USA med snabb matcher och högt tempo.

Appropå Robert Vacchi. Hörde ni om hans tabbe som speaker på VM-kvalmatchen mot Tyskland? Svenska cykelförbundet hälsar alla välkomna. :-D Ett misstag han blev uppmärksammad på först efteråt.
Citera
2013-10-19, 12:09
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
Nu läste jag om resultatet i Indian Open. På vilken kanal gick den? Eurosport är verkligen en viktig samarbetspartner för snookern.

Jag trodde Indian Open skulle sändas på Eurosport. Icke sa Nicke.

Vad hände med Vacchi...berätta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in