2020-06-07, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Carty spelade bra ändå, tung skalp.
Ja, alltid strongt av en spelare på hans nivå att besegra en av de riktiga storfräsarna.
Citera
2020-06-07, 22:05
Medlem
Doherty går till 2-1 mot Robertson. Därmed kan han inte vinna gruppen längre. Blir gruppfinal mellan Doherty och Carty istället.
Citera
2020-06-07, 22:32
Medlem
Jahopp, nu tyckte arrangören att det är en bra idé att flytta den helt avgörande matchen mellan Doherty och Carty till efter Robertson-Maflin. Tidigare under veckan har man gjort precis tvärtom och flyttat den betydelselösa matchen till efter "gruppfinalen", vilket jag trodde var för TV-tittarnas skull?

Mitt intresse räcker inte för att prioritera Doherty-Carty framför nattsömnen när jag ska upp tidigt.
Citera
2020-06-07, 23:32
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Jahopp, nu tyckte arrangören att det är en bra idé att flytta den helt avgörande matchen mellan Doherty och Carty till efter Robertson-Maflin. Tidigare under veckan har man gjort precis tvärtom och flyttat den betydelselösa matchen till efter "gruppfinalen", vilket jag trodde var för TV-tittarnas skull?

Mitt intresse räcker inte för att prioritera Doherty-Carty framför nattsömnen när jag ska upp tidigt.
Håller koll så inget oväntat händer😀
Citera
2020-06-08, 00:37
Medlem
Millediablos avatar
2-0 Carty och därmed behöver Ken vinna bägge sista och knuffa i minst 88 för gruppvinst.

Edit
Doherty gör en 90-serie och reducerar till 1-2.
Sista framet blir helt avgörande, härligt avslut.

Edit 2
Carty vinner 3-1 efter en hård strid på brun när Ken behövde 1 snooker. Härlig överraskning.
Senast redigerad av Millediablo 2020-06-08 kl. 01:18.
Citera
2020-06-08, 15:59
Medlem
Millediablos avatar
Grupp 6 & 11 ut i hetluften. Ali Carter och Mark Allen får väl ses som favoriter.
Carter tror jag på, han brukar vara enormt vass ut från startblocken. Allen däremot, tja det blir väl en sån där långsam oinsperad historia så som det sett ut innan speluppehållet.
Först ut är Mark Allen mot mr. Bond.
Senast redigerad av Millediablo 2020-06-08 kl. 16:04.
Citera
2020-06-08, 16:15
Medlem
Neofytens avatar
Åldermannen Nigel Bond.
Citera
2020-06-08, 19:29
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neofyten
Åldermannen Nigel Bond.
Bond hade kunnat vunnit ett par frames. Lite otur blandat med egna stolpskott, Mark avslutade ändå kliniskt.
Citera
2020-06-08, 20:02
Medlem
Citat:
2-0 Carty och därmed behöver Ken vinna bägge sista och knuffa i minst 88 för gruppvinst.

Edit
Doherty gör en 90-serie och reducerar till 1-2.
Sista framet blir helt avgörande, härligt avslut.

Edit 2
Carty vinner 3-1 efter en hård strid på brun när Ken behövde 1 snooker. Härlig överraskning.
Jag missade verkligen en spännande avslutning igår. Men tack för rapporteringen!

Citat:
Grupp 6 & 11 ut i hetluften. Ali Carter och Mark Allen får väl ses som favoriter.
Carter tror jag på, han brukar vara enormt vass ut från startblocken. Allen däremot, tja det blir väl en sån där långsam oinsperad historia så som det sett ut innan speluppehållet.
Först ut är Mark Allen mot mr. Bond.
Lite sent inne idag, men efter en förlust och en oavgjord match kan inte Carter ta sig vidare från gruppen. Hade varit intressant med honom i Ronnies grupp, men nu hoppas jag iaf att det blir Craigie eller Dale.
Citera
2020-06-08, 20:41
Medlem
Hearn och gänget ligger verkligen inte på latsidan när det gäller att få igång snookern så gott det går. Idag meddelades vad som krävs för att kvalificera sig för touren nästa säsong. https://wst.tv/snooker-continues-to-lead-sports-return-with-tour-structure-plans/

Nytt är att Iulian Boiko (som fyller 15(!) i september) från Ukraina och Sean Maddocks (18 år, England) har blivit belönade med tvåårsplatser tack vare sina finalplatser i WSF Open respektive WSF Junior Open. Dessutom ska 12 spelare kvalificera sig via Q-School som i år ska avgöras i samma lokal som VM-kvalet. Q-School är tänkt att spelas parallellt med VMs huvudturnering.
Citera
2020-06-08, 20:49
Medlem
Millediablos avatar
Intressant det där med touren, 2 nya ansikten också, det blir najs.
Jag har inget emot Craegie men att få med Dominic hade varit kul nu när Carter inte fick ihop det.
Citera
2020-06-08, 22:55
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Hearn och gänget ligger verkligen inte på latsidan när det gäller att få igång snookern så gott det går. Idag meddelades vad som krävs för att kvalificera sig för touren nästa säsong. https://wst.tv/snooker-continues-to-lead-sports-return-with-tour-structure-plans/

Nytt är att Iulian Boiko (som fyller 15(!) i september) från Ukraina och Sean Maddocks (18 år, England) har blivit belönade med tvåårsplatser tack vare sina finalplatser i WSF Open respektive WSF Junior Open. Dessutom ska 12 spelare kvalificera sig via Q-School som i år ska avgöras i samma lokal som VM-kvalet. Q-School är tänkt att spelas parallellt med VMs huvudturnering.

Inga wild cards delas ut, såvitt jag ser. Eller kommer dessa kanske senare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in