2013-05-02, 17:49
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Perfekt 4-4 efter första omgången, bra att det inte vart någon uppvisning av Ronnie utan att han får svettas lite när Trump spelar

Jag ser framför mig ett scenario där Trump metodiskt tar för sig mer och mer. Trump var i början berörd av stundens allvar, nu vet han att han spelat jämnt med Ronnie så här långt.

O´Sullivan däremot börjar känna av det långa matchandet efter att enbart ha tränat i ca 12 månader. Ronnie borde också känna att Trump inte är så lätt att skaka av sig. I min värld har Trump något större möjligheter att hålla sig fokuserad om vi utgår från att Ronnie inte spelar skjortan av Trump under inledningen imorgon.

Vad säger ni?
Citera
2013-05-02, 17:53
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyinboz
Ah, tack Skatteskolk och v50! Trodde de skulle spela 16 idag och resterande imorgon.

Tydligen spelar man varje match i fyra delar (8+8+8+9 = maximalt 33 frames) uppdelat på tre dagar om jag hörde rätt, andra kan rätta mig om jag har uppfattat det fel.
Citera
2013-05-02, 17:55
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Jag ser framför mig ett scenario där Trump metodiskt tar för sig mer och mer. Trump var i början berörd av stundens allvar, nu vet han att han spelat jämnt med Ronnie så här långt.

O´Sullivan däremot börjar känna av det långa matchandet efter att enbart ha tränat i ca 12 månader. Ronnie borde också känna att Trump inte är så lätt att skaka av sig. I min värld har Trump något större möjligheter att hålla sig fokuserad om vi utgår från att Ronnie inte spelar skjortan av Trump under inledningen imorgon.

Vad säger ni?

Jag tror Trump har hyfsade chanser att vinna förutsatt att inte Ronnie springer ifrån allt för mycket.
Citera
2013-05-02, 18:16
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666

Vad säger ni?

Det är nog korrekt. Blir det jämnt borde unge Trump gynnas av den långa distansen. Ronnie må vara i bra fysisk form men han börjar ändå närma sig 40. Trump bör vara den uthålligare av de två.
Citera
2013-05-02, 20:04
Medlem
pettachis avatar
Ser Ken Doherty, långt upp på läktaren BBC säkert.
Citera
2013-05-02, 20:06
Medlem
pettachis avatar
Var Joe Davis överlägsen eller vadå?
Citera
2013-05-02, 20:32
Medlem
Moltas666s avatar
Då är vi igång igen med en ny semifinal. Walden tog första framet med 1-0. Att tippa känns svårt, ingen av spelarna har på fullt allvar varit med i liknande sammanhang förr.

Skall Walden börja steppa runt bordet med sin flaxiga stil? Kan Hawkins hålla nerverna i styr? Personligen tror jag Hawkins har bättre tävlingsnerver.
Citera
2013-05-02, 20:41
Medlem
TilleyHats avatar
Ricky Walden är het i början. Två frames med break på 90+.
Citera
2013-05-02, 20:42
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Ricky Walden är het i början. Två frames med break på 90+.

Ja han har fått en bra start, få se om det håller i sig.
Citera
2013-05-02, 21:06
Medlem
fosterias avatar
Walden är på god väg att skaffa sig smeknamnet "Skjutsen"
Citera
2013-05-02, 21:10
Moderator
v50s avatar
Det här tredje framet är lite annorlunda får man säga i första upplägget samlades alla röda bollar i ena hörnet och nu när man la upp det igen så har alla bollar hamnat nere vid gul-brun- grön boll istället.
Citera
2013-05-02, 21:40
Medlem
pettachis avatar
Okey Hawkins har slagit ut några tunga elefanter och oavsett vem av dom som kommer få möta Trump eller O'Sullivan i finalen tror jag det blir kross.
Troligen kommer finalen vara slut innan 22:00 måndagskvällen.
Om det inte blir grissnooker och Trump/O'Sullivan tröttnar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in