2023-03-19, 16:07
Medlem
Neofytens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Robertson förlorade mot Oli Lines och O'Sullivan kastade in handduken p.g.a armbågen som krånglar igen. Kan tydligen bli aktuellt med injektion. (Kortison förmodar jag?)

Jag vet inte vad man ska tro inför VM? Blir väl Selby, Williams, Higgins och Trump som vanligt...
Ah ja tacka vet jag snooker, där är allt så välbekant, lite skandaler här och där och Ronnies olika problem som han alltid lyckas övervinna (får jag hoppas). Inga (riktiga)norskar man behöver bli less på heller!
Citera
2023-03-19, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neofyten
Ah ja tacka vet jag snooker, där är allt så välbekant, lite skandaler här och där och Ronnies olika problem som han alltid lyckas övervinna (får jag hoppas). Inga (riktiga)norskar man behöver bli less på heller!
Alltid fantastiskt drama och ingenting är uppgjort!
Citera
2023-03-19, 17:35
Moderator
Hjv9s avatar
Murphy och Ding har visat fin form de senaste. Hoppas på en final mellan dessa i nuläget.

Man kan ju hoppas på Robertson nu när han inte bränt ut sig i början av säsongen men det känns mest som falska förhoppningar.
Citera
2023-03-19, 19:24
Medlem
Ding vet jag inte om jag håller med om, men Murphy är helt klart intressant inför VM.

Jag har också sett Carter nämnas som en outsider. Kan vara ett sådant år...
Citera
2023-03-20, 11:43
Medlem
TilleyHats avatar
Kul att Jimmy White har vunnit en del matcher på sistone. Nu senast två fina segrar mot Dott och Perry, men i nästa match tar det nog stopp då Trump väntar. Egentligen det enda roliga med de här "först till fyra" är att det kan bli lite oväntade resultat.

Ser att spekulationerna inför VM har börjat. Tittar man på säsongsrankingen så kan det bli en förstagångsvinnare typ Allen, men han har dalat lite. Robertson tror man alltid på men ändå inte. Hur Ronnie är vet man inte heller. Känns som en outsider som bäst. Carter? Tvi vale.

Roligaste förstagångsvinnaren i mitt scenario är Ding Junhui eller möjligtvis Luca Brecel. Båda namnen skulle skapa snookerhistoria.
Citera
2023-03-20, 13:19
Medlem
Neofytens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
[...]
Jag har också sett Carter nämnas som en outsider. Kan vara ett sådant år...
Ronnie skjuter ner kaptenen igen!
Senast redigerad av Neofyten 2023-03-20 kl. 13:24.
Citera
2023-03-21, 13:12
Medlem
TilleyHats avatar
Herre du milde, än finns det liv i den gamle krigaren! Jimmy White måste väl ändå ha stått för säsongens skräll när han alldeles nyss spöade Judd Trump med 4-2 i WST Classic.
Citera
2023-03-21, 13:20
Moderator
Hjv9s avatar
Ojojoj det var en knall som hette duga.

Jimmy White en outsider till VM i år
Citera
2023-03-21, 14:52
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Ojojoj det var en knall som hette duga.

Jimmy White en outsider till VM i år

Haha, det vore en prestation för honom att bara ta sig dit, större än vinsten mot Trump.

Som lite kuriosa kan jag nämna att White vunnit totalt sju VM-titlar, varav sex som proffs. Den enda titeln han saknar är den stora i Crucible. Han har totalt 13 titlar där ordet world ingår.
Citera
2023-03-21, 14:58
Medlem
Ändå lite kul att Jimmy gör sin bästa säsong på många år.

Jag tycker det är ett rimligt (men utmanande) mål för honom att ta sig till The Crucible.
Citera
2023-03-22, 00:03
Moderator
Hjv9s avatar
Såg en rolig stat om att Jimmy besegrat alla världsmästare från 1952 och framåt någon gång i karriären.
Citera
2023-03-26, 19:41
Medlem
Om alla (ej avstängda) spelare är med i VM-kvalet kan det tydligen bli Fu, Noppon och Xiao som Jimmy måste besegra för att ta sig till The Crucible.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in