Michaela Tabb är tydligen HeadHuntad av biljarden som domare. Tvivlar på att hon kommer att synas i TV-rutan i samband med snooker igen. Det var tydligen sextrakasserier och kontraktsbrott som fick henne att lämna cirkusen. Men visst är hon med som domare på lite diverse jippon med gubbarna och tror hon hinner med lite poker också.
Det jag säg av Sullivan idag var värre än igår. Osäker på om jag vill säga att han vann. Det var mer motståndaren som förlorade. Hur ofta ser man Ronnie missa uppspelen som han gjorde idag? Jag tror han ansåg att sponsorerna fått valuta för pengarna och förbereder sig för VM.
Ja, jag har tyvärr ledsnat lite på snooker. Men det händer att jag råkar snubbla in på ESP. Är det någon som känner att det är någon talangfull spelare som är på väg att ta sig upp och börja konkurrera om förstaplatsen på allvar?
Trodde ett tag på belgaren Luca Brecel men hans spel i CO mot Cao lämnade ett stort frågetecken.
Trump brottas med motivationen att träna stenhårt, blir det någon ny så tror jag på en kines.
Michaela Tabb är tydligen HeadHuntad av biljarden som domare. Tvivlar på att hon kommer att synas i TV-rutan i samband med snooker igen. Det var tydligen sextrakasserier och kontraktsbrott som fick henne att lämna cirkusen. Men visst är hon med som domare på lite diverse jippon med gubbarna och tror hon hinner med lite poker också.
Det jag säg av Sullivan idag var värre än igår. Osäker på om jag vill säga att han vann. Det var mer motståndaren som förlorade. Hur ofta ser man Ronnie missa uppspelen som han gjorde idag? Jag tror han ansåg att sponsorerna fått valuta för pengarna och förbereder sig för VM.
Ja, jag har tyvärr ledsnat lite på snooker. Men det händer att jag råkar snubbla in på ESP. Är det någon som känner att det är någon talangfull spelare som är på väg att ta sig upp och börja konkurrera om förstaplatsen på allvar?
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Trodde ett tag på belgaren Luca Brecel men hans spel i CO mot Cao lämnade ett stort frågetecken.
Trump brottas med motivationen att träna stenhårt, blir det någon ny så tror jag på en kines.
Om jag ska namnge någon så får det bli Bingtao. Jag tror mycket på honom framöver men han skulle behöva vinna en tävling för att få det riktiga lyftet. Sen finns det en hel radda med andra kineser som pockar på uppmärksamheten.
Jag tycker också att Bingtao är den enda spelaren som sticker ut bland de unga. Flertalet av de unga kineserna och några få européer visar också på stor potential, men det finns ingenting som skriker världsetta om dem direkt.
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
VM i Sheffield är inte så långt borta och redan nu vet vi en del. T.ex. att Ryan Day, Stephen Maguire och Liang Wenbo måste kvala för att ta sig till VM-slutspelet. För de som ligger närmast under så gäller finalplats för Mark King om jag ser rätt, men för t.ex. Joe Perry, Graeme Dott och Yan Bingtao räcker det inte längre med final. De måste vinna hela turneringen.
Nu är det bara turneringsseger som gäller för Wilson, Yupeng, Ford, Lisowski, Yuelong eller Dott. Allen säkrar sin topp-16 plats om han vinner mot Williams i nästa omgång, i så fall är det Carter som riskerar att tappa sin direktplats vid en skrällseger i Beijing.
Perry och Bingtao är definitivt tvungna att kvala.
Jag tycker samtidigt det är ganska kul att hålla koll på toppspelarnas seedning. Selby och Trump är klara för övre halvan, samtidigt som Ding och Ronnie kommer spela på den nedre halvan av trädet.
Dott har fortfarande VM-chans. Den enda rankingtävlingen han vunnit förutom VM är just China Open. Nu var det ett tag sedan (2007). Lång väg att vandra och det kan ta slut hastigt och lustigt i nästa omgång då Bingham väntar.
Jag var principiellt kritisk till den stora prissumman i China Open men med tanke på att VM-chansen lever för flera spelare tack vare pengarna är det ju faktiskt lite spännande.
Om det är någon som undrar över vem Luo Honghao är, så vet vi i alla fall att det är en 18-årig kines som vann amatör-VM för en dryg vecka sedan. Det kryllar verkligen av dessa unga kineser.
Han kommer få chansen att kvala i Sheffield och nästa säsong kommer han spela som professionell.
två jämna matcher nu, williams vs allen och ding vs wilson. kan inte kolla heltid men av vad jag sett ser mark williams hyfsat stark ut. gillar hans nya approach efter coachningen hos sightright, verkar onekligen fungera
cao yupeng är nog den outsider jag tror mest på. 5-2 just nu mot hawkins
Både Ding och Allen tappade sina skiljeframe när de stod på över 60 poäng och egentligen bara skulle spela hem framet. Om Lisowski eller Ford vinner turneringen i Beijing kommer Allen alltså tappa sin direktplats till The Crucible, men det är ytterst osannolikt.
Semifinalerna i Kina blir Selby-Wilson och Hawkins-Robertson. Bäst av 19 i semifinalerna och bäst av 21 i finalen lär passa Selby riktigt bra, men han hade nog varit favorit i vilket fall som helst.
Allen går alltså in i VM som #16 på den sista direktplatsen. Därmed kan det bli en åttondelsfinal mellan honom och Selby. Inget drömscenario för Allen, men för Selby är det också lite av en nitlott att riskera att få en så duktig spelare tidigt i turneringen.
Om det är någon som undrar över vem Luo Honghao är, så vet vi i alla fall att det är en 18-årig kines som vann amatör-VM för en dryg vecka sedan. Det kryllar verkligen av dessa unga kineser.
Han kommer få chansen att kvala i Sheffield och nästa säsong kommer han spela som professionell.
Tyvärr kan han inte spela VM-kvalet på grund av att det inte går att få visum i tid. Man tycker det borde gå att fixa sådant vid tillfällen som detta.
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Semifinalerna i Kina blir Selby-Wilson och Hawkins-Robertson. Bäst av 19 i semifinalerna och bäst av 21 i finalen lär passa Selby riktigt bra, men han hade nog varit favorit i vilket fall som helst.
Tyvärr kan han inte spela VM-kvalet på grund av att det inte går att få visum i tid. Man tycker det borde gå att fixa sådant vid tillfällen som detta.
Jo, jag såg det. Nåja, förhoppningsvis hinner det lösa sig till den kommande säsongen.
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Finalen blir Selby-Hawkins.
Det såg verkligen ut att bli en enkel resa för Selby vid 5-1 mot Wilson. Starkt av Wilson att gå till 8-8 därifrån även om Selby inte riktigt hade det där sista lilla extra som när han är på sin högsta nivå. Dock är det lite typiskt Selby att göra så, nu lär han vara varm i kläderna lagom till VM. (Oavsett resultat imorgon ser jag Selby som favorit till VM-titeln.)
VM-seedningen är så gott som klar, det är bara Hawkins och Higgins som inte vet var de ska spela ännu. Inför finalen är Higgins #5 och Hawkins #6, men det blir omvänt ifall Hawkins vinner finalen.
Mark Selby (1) / Qualifier
Mark Allen (16) / Qualifier
Kyren Wilson (9) / Qualifier
Shaun Murphy (8) / Qualifier
Ding Junhui (3) / Qualifier
Anthony McGill (14) / Qualifier
Marco Fu (11) / Qualifier Barry Hawkins (6) / Qualifier (Eventuellt Higgins)
Mark Williams (7) / Qualifier
Neil Robertson (10) / Qualifier
Ali Carter (15) / Qualifier
Ronnie O’Sullivan (2) / Qualifier
Jag skulle nog faktiskt säga att Selby hamnade på den tuffaste fjärdedelen av trädet. Dessutom har vi ju ingen aning om vilka kvalspelare som kommer med. Finns några riktigt tuffa motståndare bland dem, som vanligt.
Såhär skulle jag ranka de seedade spelarna inför VM:
(Jag har inte tagit hänsyn till lottningen, utan bara ordnat från "bäst" till "sämst".)
Selby
O'Sullivan
Ding
Higgins
Trump
Hawkins
Robertson
Murphy
Allen
Wilson
Williams
Bingham
Fu
Brecel
McGill
Carter
Spelarna är indelade i tre olika nivåer. De fyra översta tycker jag faktiskt är i en klass för sig, men jag tyckte inte det var helt lätt att rangordna dem inbördes.
I den andra kategorin hittar vi mest spelare med en hög högstanivå, men som inte har ett lika bra B-Spel som de fyra första. Hawkins är ett undantag, men han brukar göra det bra i VM. En VM-titel är dock osannolik för honom.
Den tredje gruppen fick bli resten. Bingham gjorde det visserligen bra i Kina, men jag är ändå osäker på var han står. Fu har problem med ögonen och de tre sista har inte heller gjort mycket väsen av sig på sistone.