2021-09-15, 00:41
Medlem
Millediablos avatar
Någon som vet om det finns seedning i den här turneringen? Judd har fått 2 enkla så det verkar vara turen som avgör lottningen eller?
Citera
2021-09-15, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Någon som vet om det finns seedning i den här turneringen? Judd har fått 2 enkla så det verkar vara turen som avgör lottningen eller?
De som vet lite om 9-ball hävdar att han fått en ganska fördelaktig lottning, men om det finns seedning har jag ingen aning om. Dock ska sägas att i princip vem som helst kan anmäla sig till denna turnering, vilket kostar 750 USD. (Platserna fylldes på 10 timmar när anmälningen öppnade) Så att det är många spelare som inte håller världsklass är inte konstigt.

Vinner han mot sin saudiske motståndare idag lär han få Jayson Shaw i nästa runda, och då bör han åka på stryk. Det är dock double elimination fram till att 16 spelare återstår och det är dags för åttondelsfinaler varifrån det fortsätter med single elimination. Så en förlust innebär inte att man åker ut ännu.
Citera
2021-09-15, 18:24
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
De som vet lite om 9-ball hävdar att han fått en ganska fördelaktig lottning, men om det finns seedning har jag ingen aning om. Dock ska sägas att i princip vem som helst kan anmäla sig till denna turnering, vilket kostar 750 USD. (Platserna fylldes på 10 timmar när anmälningen öppnade) Så att det är många spelare som inte håller världsklass är inte konstigt.

Vinner han mot sin saudiske motståndare idag lär han få Jayson Shaw i nästa runda, och då bör han åka på stryk. Det är dock double elimination fram till att 16 spelare återstår och det är dags för åttondelsfinaler varifrån det fortsätter med single elimination. Så en förlust innebär inte att man åker ut ännu.
Den där dubbla eliminationen känns spännande, kanske den kunde användas i någon snookerturnering?
Citera
2021-09-15, 19:31
Medlem
Mattelols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat

Vinner han mot sin saudiske motståndare idag lär han få Jayson Shaw i nästa runda, och då bör han åka på stryk.

Han kommer bli fullständigt krossad av Jayson sett till hur han spelar mot saudiern.
Citera
2021-09-15, 19:56
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Shaw - Trump ikväll. Vilken kanonmatch. Ska bli riktigt intressant. Tror att Trump höjer nivån lite..
Citera
2021-09-15, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattelol
Han kommer bli fullständigt krossad av Jayson sett till hur han spelar mot saudiern.
Förmodligen. Förutsätter att Shaw aktivt kommer spela på Trumps svagheter och tvinga honom till att spela stötar som är obekväma för en snookerspelare om det behövs.
Citera
2021-09-15, 20:33
Medlem
Millediablos avatar
Är det 22 ikväll som gäller?
Citera
2021-09-15, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Är det 22 ikväll som gäller?
Japp.
Citera
2021-09-16, 01:11
Medlem
Millediablos avatar
Jahaja dygntorsk men inte ute. Jag funderar bara och det har säkert diskuterats förr, när nu break-off är en fördel i 9-ball, varför inte alternera eller låta förloraren spränga nästa upplägg?
Citera
2021-09-16, 19:58
Medlem
Trump förlorade även sin första match på förlorarsidan (10-11 mot en sydafrikan) och är därmed utslagen ur turneringen.
Citera
2021-09-16, 21:39
Medlem
Mattelols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattelol

Ni hörde det här först... Jag hittade 1,50 på Jayson igår, ångrar såklart idag att jag inte vågade betta mer. Trump hade massvis med unforced errors i sina tidigare matcher och man har knappt råd med ett sådant om man ska slå världselitén.
Citera
2021-09-17, 12:17
Medlem
Millediablos avatar
Under tiden på dom riktiga borden, så vinner Pankaj Advani Asiatiska mästerskapen? https://indianexpress.com/article/sports/sport-others/pankaj-advani-lifts-asian-snooker-championship-for-second-successive-time-7513504/
Inte många kända namn (för mig) på den resultatlistan och ffa inga kineser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in