2008-02-16, 11:42
Medlem
indens avatar
Beror helt på vad Murphy stoppar i magen. Har han en gasig dag så är det kört och med tanke på att det är lördag så finns ju risken att han stoppat i sig några chokladkakor.

Tror på O'sullivan-Hendry i final där Hendry vinner.
Citera
2008-02-17, 14:14
Medlem
Ahh vilken fin tråd som jag totalt har missat!

Först måste jag säga att maltas gruppspel tycker jag var värdelöst ur underhållningssynpunkt. Spelarna verkar ju inte heller jubla åt det så jag finner det mycket märkligt att det växer!

Fantastiskt roligt med raketen i final mot selby! Tror nästan på Selby då hans spel kanske inte passar Ronnie... Higgins sa förresten däremot att om Selby spelar så här i Vm så är det bara Ronnie som kan stoppa honom. Men kan och kommer är det ju ganska stor skillnad på...

Hur som helst så hoppas jag att de båda kan hålla en hög kvalité i matchen och att vi äntligen får se en lite jämnare final!

Ps. "Rysk" biljard? Något jag har missat?
Citera
2008-02-17, 14:29
Medlem
indens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truxxan
Ahh vilken fin tråd som jag totalt har missat!

Först måste jag säga att maltas gruppspel tycker jag var värdelöst ur underhållningssynpunkt. Spelarna verkar ju inte heller jubla åt det så jag finner det mycket märkligt att det växer!

Fantastiskt roligt med raketen i final mot selby! Tror nästan på Selby då hans spel kanske inte passar Ronnie... Higgins sa förresten däremot att om Selby spelar så här i Vm så är det bara Ronnie som kan stoppa honom. Men kan och kommer är det ju ganska stor skillnad på...

Hur som helst så hoppas jag att de båda kan hålla en hög kvalité i matchen och att vi äntligen får se en lite jämnare final!

Ps. "Rysk" biljard? Något jag har missat?

Gruppspel är intressant då man får se de olika spelstilarna mötas mer ofta. Sen att det en del matcher blir "onödiga" då resultatet redan är avgjort kan bli lite tråkigt men jag tycker det är kul att se lite avslappnat spel också.

Selby kan tråka ut O'sullivan om han vill men det tror jag inte. Jag ser fram emot en eftermiddag och kväll med kreativ och underhållande snooker.
Citera
2008-02-17, 15:28
Medlem
Att vissa matcher blir onödiga är ju förståss det största problemet. Men det värsta tycker jag är att man inte vet förän i efterhand vilka matcher som var viktiga och spännande!

Finalen har ju börjat i ruggigt bra kvalité! Hoppas Ronnie får nästa eller nästnästa frame så han inte tappar matchen bara!
Citera
2008-02-17, 15:43
Medlem
indens avatar
Det skulle ju vara bättre om slutspelet började med sextondelsfinal i så fall. På Malta var det ju semi på en gång och det är ju lite tidigt.

Jag vill veta vad det är han sitter och skriver.
Citera
2008-02-17, 15:47
Medlem
Ja om det skulle vara så tidigt så kanske det skulle funka... Risk för många matcher bara...

Ja han verkar ha bytt ut silverskeden! Viktigt att han fick detta frame. Dock så tror jag att han måste lyckas bättre med att avsluta framen tidigare! Han kommer aldrig orka hålla uppe koncentrationen mot Selby annars i detta tempo...
Citera
2008-03-11, 20:38
Medlem
Två tävlingar återstår för säsongen:

* China Open, Peking, 24-31 mars
samt förstås
* VM, Sheffield, 19 april-5 maj

Båda tävlingarna sänds i sin helhet, live och gratis för alla, på www.eurosport.se samt som vanligt på TV-kanalerna Eurosport 1 och 2.

OBS!! All tänkbar info (ex spelschema, tider, mängder av statistik mm mm) och mkt mer hittas på världens största/aktivaste snookerforum www.thesnookerforum.com Regga er och delta i debatten vetja!
Citera
2008-04-14, 22:01
Medlem
taszhs avatar
Här verkar det vara insatta pojkar, så jag frågar helt enkelt här.
Har gått i tankar om att bygga biljardbord, men jag hittar inte mycket information om det på nätet.
Jag tänker att det inte kan vara helt omöjligt. Man bygger en stabil, tung ram och sätter fast en hård platta underifrån. På plattan sätter man ett ordentligt tyg som man har köpt någonstans där det finns.

Vad jag undrar är om ni tror att det är möjligt att få det bra? Vart kan jag finna tyg? Och finns det ritningar/sidor där folk har byggt egna? Ska väggarna vara helt vinkelräta, 90*? Och har man samma tyg på väggarna som på mattan man spelar på?
Citera
2008-04-14, 22:05
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taszh
Här verkar det vara insatta pojkar, så jag frågar helt enkelt här.
Har gått i tankar om att bygga biljardbord, men jag hittar inte mycket information om det på nätet.
Jag tänker att det inte kan vara helt omöjligt. Man bygger en stabil, tung ram och sätter fast en hård platta underifrån. På plattan sätter man ett ordentligt tyg som man har köpt någonstans där det finns.

Vad jag undrar är om ni tror att det är möjligt att få det bra? Vart kan jag finna tyg? Och finns det ritningar/sidor där folk har byggt egna? Ska väggarna vara helt vinkelräta, 90*? Och har man samma tyg på väggarna som på mattan man spelar på?

Finns lite info här,
http://www.google.se/search?hl=sv&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1 &q=build+a+pool+table&spell=1
Citera
2008-04-17, 11:09
Medlem
Förbannads avatar
Är det vanligt med streakers i snooker?

http://www.thestreaker.org.uk/streaks/snooker/snooker.jpg
Citera
2008-04-19, 23:20
Medlem
pirates avatar
Fan oxå och jag som alltid hejar på Matthew Stevens, som åkte ur idag. Higgins lär ha varit i form och inte gett Stevens nån chans att komma in i spelet. Ska bli kul att se the rocket (O'sullivan) spela och se hur hans form är dessa dagar.
Citera
2008-04-24, 22:34
Medlem
Ryan Day = Humor

Trodde aldrig att snooker skulle vara så roligt sen jag fick se Ryan Day! Vem är han och varför får han vara med i VM??Han måste vara den största "loosern" i snookerhistorien! ...men kul är det att se honom skaka på huvudet o pluta med munnen när han missar boll i hål!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in