2008-04-24, 22:50
Medlem
indens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exit2
Trodde aldrig att snooker skulle vara så roligt sen jag fick se Ryan Day! Vem är han och varför får han vara med i VM??Han måste vara den största "loosern" i snookerhistorien! ...men kul är det att se honom skaka på huvudet o pluta med munnen när han missar boll i hål!

Han får spela för att han är en top 16 spelare på touren och därmed ingen loser. Men visst, han behöver ha en riktigt bra dag för att slå Higgins.
Citera
2008-04-26, 16:44
Medlem
indens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exit2
Trodde aldrig att snooker skulle vara så roligt sen jag fick se Ryan Day! Vem är han och varför får han vara med i VM??Han måste vara den största "loosern" i snookerhistorien! ...men kul är det att se honom skaka på huvudet o pluta med munnen när han missar boll i hål!

Nu gick ju losern och vann också. Kommentar till det?
Citera
2008-04-26, 16:46
Medlem
indens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum
Hendry hade guldläge att göra 147 men missade tyvärr en enkel näst sista svart.

Vågar man tro på O'sullivan och Hendry i semi? En sista kamp på liv och död.
Citera
2008-04-26, 17:24
Medlem
Kobra_Kajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inden
Vågar man tro på O'sullivan och Hendry i semi? En sista kamp på liv och död.

Det vore ju kul.
Synd att Sullovan inte såg speciellt het ut i öppningsmatchen. Bättre motstånd där och han hade torskat.
Citera
2008-04-26, 17:54
Medlem
indens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobra_Kaj
Det vore ju kul.
Synd att Sullovan inte såg speciellt het ut i öppningsmatchen. Bättre motstånd där och han hade torskat.

I första delen var jag säker på att han skulle torska men i andra delen såg det ju rätt bra ut. Han har ju mött Mark Williams ett antal gånger förut så jag hoppas han förberett sig väl.

Maguire spelar för övrigt som om han vore en snooker-robot. Klar kandidat till titeln i år.
Citera
2008-04-26, 17:54
Medlem
Magnums avatar
Monsterstöt av Maguire när han vallde på en röd och satte en annan röd och la sig i läge för svart!

Han dominerar matchen!

Kan tillägga att jag enbart ser matchen pga den kvinnliga domaren
Senast redigerad av Magnum 2008-04-26 kl. 17:57.
Citera
2008-04-26, 17:57
Medlem
Kobra_Kajs avatar
Maguire ser sjukt het ut, man undrar ju i detta läge (6-0) om Robertsson kommer få ett ända frame.
Citera
2008-04-26, 18:55
Medlem
meons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum
Monsterstöt av Maguire när han vallde på en röd och satte en annan röd och la sig i läge för svart!

Han dominerar matchen!

Kan tillägga att jag enbart ser matchen pga den kvinnliga domaren

Michaela är fin!

http://michaela-tabb.blogspot.com/
Senast redigerad av meon 2008-04-26 kl. 19:07.
Citera
2008-04-27, 21:08
Bannlyst
Vilka tror ni kommer att gå vidare av de matcher som det fokuseras på just nu?

O'Sullivan vs Williams (ställning 7-5 just nu)
Maguire vs Robertson (ställning 9-1 just nu)

Själv gissar jag på knapp vinst för O'Sullivan, även om Williams förvisso verkar rätt stark. Detta är en högst svårtippad match, då O'Sullivans form verkar vara lite sisådär.

Maguire kommer troligtvis vinna ganska överlägset mot Robertson.

Rent allmänt tycker jag det är kul å se att Stephen Hendry hänger med och är klar för kvartsfinal. Han verkar ha hittat tillbaka till sin gamla toppform, och gjorde ju en lysande insats i matchen mot Ding Junhui. Vore riktigt trevligt att få se Stephen Hendry i finalen (även om det antagligen inte kommer bli så)!
Senast redigerad av UrbanResident 2008-04-27 kl. 21:11.
Citera
2008-04-27, 21:40
Medlem
indens avatar
Känns som om Williams försöker göra en Ebdon och sega ut O'sullivan. Det kan kanske gå men jag tror inte det och vinner O'sullivan detta så att han känner att finalen är nära, ja då blir han riktigt farlig.

Maguire borde ta Robertson men märkliga saker har hänt föut, det är ju det som är så roligt med snooker.

Det är väldigt roligt att se Hendry spela motiverat igen. Jag hoppas på en match mellan honom och O'sullivan i semi.
Citera
2008-04-27, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av inden
Det är väldigt roligt att se Hendry spela motiverat igen. Jag hoppas på en match mellan honom och O'sullivan i semi.

Ja, det hade helt klart varit riktigt underhållande.

Om nu Hendry lyckas bibehålla den form han hade i matchen mot Junhui, så kanske det inte är helt uteslutet. Ska sanningen fram så hoppas jag faktiskt på att Hendry tar sig ända fram till finalen, även om det som sagt är mer troligt att han åker ut innan dess - om inte i Kvarts-, så troligtvis i Semi.

Hendry möter ju Ryan Day i kvartsfinalen, och det är en av de spelare som jag inte har koll på överhuvudtaget.
Citera
2008-04-27, 22:26
Medlem
indens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanResident
Ja, det hade helt klart varit riktigt underhållande.

Om nu Hendry lyckas bibehålla den form han hade i matchen mot Junhui, så kanske det inte är helt uteslutet. Ska sanningen fram så hoppas jag faktiskt på att Hendry tar sig ända fram till finalen, även om det som sagt är mer troligt att han åker ut innan dess - om inte i Kvarts-, så troligtvis i Semi.

Hendry möter ju Ryan Day i kvartsfinalen, och det är en av de spelare som jag inte har koll på överhuvudtaget.

Ryan Day har varit bra denna säsong men höll på att åka ut mot Higgins. Dock så kom han tillbaka och det har nog gett honom ett gott självförtroende inför nästa match. Men Hendry har så mycket erfarenhet och kan spela på så många olika sätt så är han i form och har motivation så ska det inte vara några problem för honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in