2012-02-19, 18:15
Medlem
http://www.snooker.se/ bör vara av intresse för många.
tl;dr öppet hus 27/2-3/3 i snookerhallen, Stockholm

personligen är Selby min favorit då jag tycker att det defensiva är oftast roligare att se än bara potta bollar. annars kan man lika gärna sitta och se på nån värdelöst utformad sport (läs: pool) (lite krasst menat)
Citera
2012-02-19, 19:19
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApoX.207
http://www.snooker.se/ bör vara av intresse för många.
tl;dr öppet hus 27/2-3/3 i snookerhallen, Stockholm

personligen är Selby min favorit då jag tycker att det defensiva är oftast roligare att se än bara potta bollar. annars kan man lika gärna sitta och se på nån värdelöst utformad sport (läs: pool) (lite krasst menat)

Så länge det defensiva spelet är konstruktivt tycker jag också om det. Däremot är jag inte något fan av superutdragna frames där hälften av de röda bollarna samlas vid vallarna.

Kul final så här långt. Kan bli en långkörare.
Citera
2012-02-19, 20:07
Medlem
Dr_Dollars avatar
Selby - Ding
3-5

Blir en spännande kväll
Citera
2012-02-20, 09:43
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Ding Junhui är väldigt ojämn och ibland närmast desillusionerad. Det är väl hans problem, men har man vunnit UK 2 ggr och Masters en gång får man väl ändå anses som en superspelare.

Angående Selby tycker jag inte att han förtjänar förstaplatsen på rankingen. Obegripligt egentligen att han kan vara topprankad när det finns spelare som jag tycker är betydligt bättre (ex.vis Higgins, O'Sullivan, Trump och Williams). Även Robertson är en mer "värdig" världsetta.
Som jag skrivit tidigare, får ta tillbaka lite jag skrev om Ding,men som skrivs är han mycke ojämn.
Selby spelade lite bättre mot slutet, men var väl aldrig riktigt nära.
Ding gjorde fantastiska stötar blandat men endel misstag, men klart värdig vinnare i Welsh open.
China,Malta sedan laddar vi för Vm i april.
Citera
2012-02-20, 11:50
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettachi
Som jag skrivit tidigare, får ta tillbaka lite jag skrev om Ding,men som skrivs är han mycke ojämn.
Selby spelade lite bättre mot slutet, men var väl aldrig riktigt nära.
Ding gjorde fantastiska stötar blandat men endel misstag, men klart värdig vinnare i Welsh open.
China,Malta sedan laddar vi för Vm i april.

Ding gjorde en mycket fin match, men Selby var inte mycket sämre, förutom i vissa avgörande lägen. Intressant som lite kuriosa att Selby var på vippen att åka ut i första omgången mot Baird och att Ding egentligen var ute redan mot Lee, när denne skulle stöta ner den numera ökända gröna bollen.

Avseende VM finns det anledning att återkomma till denna turnering längre fram, men förhoppningsvis vinner Ding Junhui eller Judd Trump. Snookern behöver en ny fräsch världsmästare, inget ont om det gamla gardet Higgins, O'Sullivan och Williams men nu är det dags för någon ny att ta över kungakronan.

Nu väntar vi också på en reformering av rankingsystemet, som sägs vara på gång. Enligt Kim Hartman är det tal om att man ska införa ett penningbaserat system. Förhoppningsvis blir då också världens tredje mest prestigefyllda turnering (Masters) rankinggrundande. Idag är en massa Kalle Anka-turneringar rankingrundande, men inte Masters. Snacka om skämt! Att Masters är en inbjudningsturnering håller inte som argument, tycker jag. Jämför med golfens Masters t.ex. Den är också en "inbjudningsturnering", men samtidigt får man rankingpoäng för den.
Senast redigerad av TilleyHat 2012-02-20 kl. 11:54.
Citera
2012-02-20, 15:50
Medlem
liarsenics avatar
Skönt med vinst för den "evige talangen" som jag börjat kalla Ding. Äntligen så vinner han något lite större. Hoppas han fortsätter med det för han kan inte alltid gå runt och vara en talang.

Som föregående säger så är det dags för nya stjärnor att ta över efter de gamla kungarna. Judd Trump och Ding Junhui är de nästa storstjärnorna.

Sen finns det även många med stor potential, tänker inte minst på Jamie Cope.

Några talanger som finns är också Luc Bresel och iraniern Hossein Vafaei. Undrar hur topp10 ser ut som säg 5år?

Vad tror ni?
Citera
2012-02-20, 15:53
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liarsenic
Skönt med vinst för den "evige talangen" som jag börjat kalla Ding. Äntligen så vinner han något lite större. Hoppas han fortsätter med det för han kan inte alltid gå runt och vara en talang.

Hans mastertitel och två UK championshiptitlar trumfar ju denna titel dock.....
Citera
2012-02-20, 16:37
Medlem
pettachis avatar
Kul att det finns ett stort Snooker intresse i Sverige, med tråden att döma också väldigt pålästa fans.
Fastnade själv för Snooker 2003 när eurosport visade Vm,självklart mycke pga Kim Hartman, tog några matcher att förstå spelet och varför vissa bollar lades upp igen osv,nu kan man dom flesta regler uppskatta defensivspelet och det taktiska, underbar sport.Tyvärr dåligt på Snooker i Sverige men vad tror ni,borde väl finnas några unga talanger som precis som oss fastnat för denna sport? och är yngre och mera talangfulla än oss här och kanske eller redan börjat spela pga Kim Hartman och Eurosport, hoppas det.
Citera
2012-02-20, 17:10
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettachi
Kul att det finns ett stort Snooker intresse i Sverige, med tråden att döma också väldigt pålästa fans.
Fastnade själv för Snooker 2003 när eurosport visade Vm,självklart mycke pga Kim Hartman, tog några matcher att förstå spelet och varför vissa bollar lades upp igen osv,nu kan man dom flesta regler uppskatta defensivspelet och det taktiska, underbar sport.Tyvärr dåligt på Snooker i Sverige men vad tror ni,borde väl finnas några unga talanger som precis som oss fastnat för denna sport? och är yngre och mera talangfulla än oss här och kanske eller redan börjat spela pga Kim Hartman och Eurosport, hoppas det.

Kim Hartman är Snookerns svar på Göran Zachrisson

Det blir så jävla mycket roligare att titta på när Kim sitter och filosoferar, kommenterar och är en expert helt enkelt.

Han brukar ibland tycka till om alla talanger som lirar här, och jag minns att han nämde en tjej som tydligen var riktigt duktig.
Citera
2012-02-20, 21:32
Medlem
liarsenics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Hans mastertitel och två UK championshiptitlar trumfar ju denna titel dock.....

Jo såklart, ville bara poängtera att det var längesen han vann något öht, 2009 senast?
Citera
2012-02-20, 22:02
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liarsenic
Jo såklart, ville bara poängtera att det var längesen han vann något öht, 2009 senast?

Han vann Masters 2011. Hela 2010 var titeltorrt dock om jag inte missminner mig. 2009 vann han sin andra UK-championshiptitel.
Citera
2012-02-21, 16:13
Medlem
liarsenics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Han vann Masters 2011. Hela 2010 var titeltorrt dock om jag inte missminner mig. 2009 vann han sin andra UK-championshiptitel.

Okej hade helt missat det!

Var mest inne på ranking events.

Förresten så vann Luca Brecel sin match över Andrew Pagett i kvalet och ska nu i nästa runda möta Andy Hicks till China open. Ännu långt kvar men hoppas han når dit.

Sen verkar det som O'Sullivan dragit sig ur World open som spelas nästa vecka pga sjukdom. Tråkigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in