Citat:
Ursprungligen postat av pettachi
Som jag skrivit tidigare, får ta tillbaka lite jag skrev om Ding,men som skrivs är han mycke ojämn.
Selby spelade lite bättre mot slutet, men var väl aldrig riktigt nära.
Ding gjorde fantastiska stötar blandat men endel misstag, men klart värdig vinnare i Welsh open.
China,Malta sedan laddar vi för Vm i april.
Ding gjorde en mycket fin match, men Selby var inte mycket sämre, förutom i vissa avgörande lägen. Intressant som lite kuriosa att Selby var på vippen att åka ut i första omgången mot Baird och att Ding egentligen var ute redan mot Lee, när denne skulle stöta ner den numera ökända gröna bollen.
Avseende VM finns det anledning att återkomma till denna turnering längre fram, men förhoppningsvis vinner Ding Junhui eller Judd Trump. Snookern behöver en ny fräsch världsmästare, inget ont om det gamla gardet Higgins, O'Sullivan och Williams men nu är det dags för någon ny att ta över kungakronan.
Nu väntar vi också på en reformering av rankingsystemet, som sägs vara på gång. Enligt Kim Hartman är det tal om att man ska införa ett penningbaserat system. Förhoppningsvis blir då också världens tredje mest prestigefyllda turnering (Masters) rankinggrundande. Idag är en massa Kalle Anka-turneringar rankingrundande, men inte Masters. Snacka om skämt! Att Masters är en inbjudningsturnering håller inte som argument, tycker jag. Jämför med golfens Masters t.ex. Den är också en "inbjudningsturnering", men samtidigt får man rankingpoäng för den.